Ga naar inhoud


[RE-9000HD] REBOX 9000 HD PVR READY


marcow

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik begrijp niet het nut van een twintuner zonder interne

harde schijf. Ik wil deze ontvanger aanschaffen maar kwam

er achter dat er verschillende uitvoeringen zijn ( grote van

interne harddisk) en zonder interne harddisk ( ready.)

Wat is het nut van de ready uitvoering dan kan je toch

geen programma´s opnemen of je moet een externe harddisk

aansluiten wat volgens mij niet gebruiksvriendelijk is.

Volgens mij is het ook niet kostenbesparend want je moet

dan alsnog een externe harddisk aanschaffen.

Graag een reactie, want waarschijnlijk zijn er voordelen.

 

MVG Hansvw

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Hans,

 

Jij bedoelt waarschijnlijk de RE-8000 en niet de RE-9000.

Beiden kunnen ze opnemen en uiteraard afspelen en inderdaad, de RE-9000 kan dat zowel via een interne als externe HDD en de RE-8000 doet dit alleen op een externe USB drive en dat kan een harddisk of een USB stick zijn.

 

In feite is er niet veel verschil tussen deze twee apparaten behalve de prijs en het opname medium.

 

Als je niet veel opneemt en tevens niet veel opnamen wil bewaren dan is het opnemen op een USB stick een prima optie.

 

Je kunt natuurlijk ook de opnamen naar een externe netwerkdrive of NAS sturen want dan heb je geen locale harddisk nodig en dan zou ik zeker voor de RE-8000 gaan.

Succes met je keuze.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox RE 9000 wordt wel aangeboden zonder hard disk.

Waarom weet ik niet.

Mischien omdat de koper dan zelf kan bepalen wat voor hard disk hij er in wil hebben.

Ik zou hem aanschaffen met hard disk.

Dan hoef je niet zelf in de box te prutsen.

En er is gebleken dat hij ook nogal zinnig is welk type hard disk erin zit.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcow
...geen programma´s opnemen of je moet een externe harddisk aansluiten wat volgens mij niet gebruiksvriendelijk is.

Misschien nog een opmerking over de gebruiksvriendelijkheid.

Vaak heeft iemand toch al een externe USB HDD in zijn bezit om b.v. een back-up (image) te maken van zijn laptop of desktop en kan deze USB HDD dan ook gebruiken om op te nemen.
Een backup maak je immers niet elke dag en dan wordt de HDD niet gebruikt.

Ik gebruik b.v. een WD My Passport 500Gb USB HDD.
Dit is een kleine harddisk waarbij geen externe voeding nodig is en rechtstreeks via de SAT receiver gevoed wordt.

Op deze HDD heb ik een FAT32 partitie van 70Gb aangemaakt voor het opnemen en de rest is NTFS voor het maken van een backup.
Zo gebruik ik één HDD voor 2 verschillende doeleinden.

Dus als je niet al teveel opneemt is dit een prima optie en voldoet de RE-8000 uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag een reactie over kopen met of zonder harde schijf.

Ik heb ze gekocht zonder om twee redenen:

Door zelf een harde schijf te kopen weet ik zeker welke harde schijf ik heb. Onlangs las ik in een draadje op een forum, dat de leverancier had bevestigd dat de Rebox met WD Green caviar werd geleverd, in werkelijkheid zat er een heel andere schijf in, met de nodige problemen tot gevolg. Een schijf plaatsen vind ik geen prutswerk, het is poepsimpel.

Secundo kan je de grootte bepalen van je harde schijf, en als je dan gaat vergelijken dat je bij die verkoper een schijf van 1 Terra 80€ betaalt en deze op internet koopt voor 65€ dan weet je het wel,zeker.

Moet wel zeggen dat ik in het buitenland verblijf en daar sommige apparatuur duidelijk goedkoper is. Jammer dat hier geen 'echte' satboeren zijn.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

 

Excuses ik had bij je vorig antwoord hierover heen gelezen.

 

Ik had van een REBOX dealer had advies gekregen deze ontvanger

( RE 8000 )met een externe harddisk aan te schaffen om twee redenen nl

 

ongeveer 100 euro goedkoper als RE 9000 en minder belasting van de ontvanger ( warmte-ontwikkeling).

 

hij zei wel dat ik de externe HD moet aansluiten op

eSATA en niet op USB.

 

Het is wel zo dat als ik deze RE 8000 + harddisk (500 GB) bij hem aanschaf ongeveer net zo duur uit ben als de aanschaf van

de RE 9000 inclusief 500 Gb HD bij een internetbedrijf.

 

Vandaar ik nog mijn twijfel heb welke ik nu het beste kan

aanschaffen.

 

Als ik het goed heb begrepen is het ook mogelijk de externe

harde schijf voor andere doeleinden te gebruiken zoals

een backup van de PC.

 

Ik neem niet extreem veel op ; is een 500 Gb toereikend.

 

Mvg Hansvw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcow

Ik neem niet extreem veel op ; is een 500 Gb toereikend.

Mvg Hansvw


ja dan is 500 genoeg en neem gewoon de Rebox 9000HD (ik heet wel geen Jurgen maar toch maar geantwoord :D
Er is niet 1 HD ontvanger die probleemloos werkt de 1 heeft dit en de ander dat.
Warmte probleem is eigenlijk geen probleem, er zijn naar mijn weten geen 9000HD recievers kapot gegaan door warmte probleem, (ondanks dat hij toch wel warm wordt),maar dit is simpel op te lossen en daar hoef je niet speciaal voor in de ontvanger te zijn.
Overigens een schijf erin zetten stelt helemaal niks voor ook niet als je 2 linkse handen hebt.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar heeft Edwin40 al geantwoord maar ik wil er toch nog iets aan toevoegen.

De vraag van Hans was of een 500Gb externe USB drive voldoende was en dat is beantwoordt.

Alleen waarom Edwin40 dan een RE-9000 adviseert kan ik dan niet helemaal volgen.

Als Hans toevoegt dat hij niet veel opneemt en dan de externe USB HHD ook b.v. voor backup zou kunnen gebruiken wat is dan de toegevoegde waarde als hij een RE-9000 gaat kopen?

 

Uiteraard kun je een eSata drive gebruiken maar ik gebruik op dit moment zowel een WD 500Gb Passport USB drive als een een USB 16Gb USB stick om op te nemen.

Alle tot nu toe opgenomen HD opnamen kunnen probleemloos en zonder enige hapering worden afgespeeld.

Zelf opnamen van ARD HD die bekend staat om zijn stevige content levert totaal geen afspeelprobleem op.

 

Dus mijn keuze zou zijn bij weinig opnemen i.c.m. multifunctioneel gebruik van de externe HDD, de RE-8000.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Alleen waarom Edwin40 dan een RE-9000 adviseert kan ik dan niet helemaal volgen.
Als Hans toevoegt dat hij niet veel opneemt en dan de externe USB HHD ook b.v. voor backup zou kunnen gebruiken wat is dan de toegevoegde waarde als hij een RE-9000 gaat kopen?



Dit zegt Marcow.
Het is wel zo dat als ik deze RE 8000 + harddisk (500 GB) bij hem aanschaf ongeveer net zo duur uit ben als de aanschaf van
de RE 9000 inclusief 500 Gb HD bij een internetbedrijf.


(ik neem aan dat dat klopt) dat hij de 9000HD voor bijna dezelfde prijs koopt als de 8000,dan zeg ik 9000HD kopen.(zou ik doen)ook hier kan je een externe schijf aanhangen

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Origineel bericht van: Jürgen
Alleen waarom Edwin40 dan een RE-9000 adviseert kan ik dan niet helemaal volgen.
Als Hans toevoegt dat hij niet veel opneemt en dan de externe USB HHD ook b.v. voor backup zou kunnen gebruiken wat is dan de toegevoegde waarde als hij een RE-9000 gaat kopen?



Dit zegt Marcow.
Het is wel zo dat als ik deze RE 8000 + harddisk (500 GB) bij hem aanschaf ongeveer net zo duur uit ben als de aanschaf van
de RE 9000 inclusief 500 Gb HD bij een internetbedrijf.


(ik neem aan dat dat klopt) dat hij de 9000HD voor bijna dezelfde prijs koopt als de 8000,dan zeg ik 9000HD kopen.


Dan had ik ook gekozen voor de 9000
Simpel hier kan ook een externe hard disk aan.
Maar alles zit al mooi in 1 doos.
En ik vindt de 9000 mooier maar dat is persoonlijk

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling.

Met de 8000 kun je een externe hard disk zowel via usb als sata gebruiken.

Met de 9000 kun je alleen maar usb gebruiken.

Dus wil je persee een externe hard disk gebruiken dan moet je de 8000 nemen puur vanwege de sata aansluiting.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Even een aanvulling.
Met de 9000 kun je alleen maar usb gebruiken.


Is dat een probleem? sata is idd sneller, maar je kan aan de usb gewoon een HDD hangen, opnemen en afspelen.en backuppen.

PS
tegenwoordig heb je usb 3.0 (sneller) ik weet alleen niet of de Rebox dit ondersteund of gaat ondersteunen.

En wat Remo ook al zegt.
Mijn Rebox staat in de woonkamer en dan vind ik (mijn vrouw :D) niet mooi als daar een externe HDD ergens verdwaald staat.

Maar ik denk dat topic starter bij beide boxen een goede keuze maakt (er zit niet echt veel verschil in), na het nog eens goed lezen van het bericht van topic starter vraag ik me af wil deze nou een box kopen of niet.?
En zegt hij (externe schijf is niet gebruiks vriendelijk (onzin vind ik)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Maar ik denk dat topic starter bij beide boxen een goede keuze maakt (er zit niet echt veel verschil in), ...

Nog een laatste reactie van mijn kant hierop.
Ik denk dat TS nog eens goed moet controleren of het klopt dat dat de prijs tussen die twee ontvangers incl. HDD gelijk is.
Dit lijkt me namelijk sterk want er zit een prijsverschil tussen die 2 zonder HDD van circa € 100,= (€ 279,= / € 379,=).
Dus bij beiden komt dan circa € 50,= erbij voor een interne respectievelijk externe HDD.
Maar de TS zal wel weten wat ie doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumleden,

 

Hartelijk dank voor jullie reacties;

 

Ik heb nog even een vraag over de EXTERNE HD met name

het typenummer :

 

Ik heb gelezen dat jullie de volgende types hebben:

1 TB WD GREEN

HDD WD AV-GP GREEN

 

Wat is het verschil en waar kan ik deze externe schijf

kopen. De webwinkel waar ik de ontvanger wil kopen

heeft nl geen externe HD .

 

Is dit type bij de reguliere computerzaak te koop.

 

MVG Hansvw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...