Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de HD kanalen van één, ketnet/canvas en vtm kan ik geen teletext ontvangen.

Bij andere kanalen wel teletext maar de klok in de teletext blijft stil staan.

Heeft iemand hier ook last van en is daar een oplossing voor.

Alvast bedankt.

Rebox RE-9000HD PVR

Firmware: Octagon V1.11.18 (loader 1.54)

Aston cam + TVV-kaart

Visiosat Bisat G4 Quadro.

Geplaatst:

Klopt, er wordt idd geen teletekst meegestuurd met de HD kanalen.

Dit hebben we ook al verschillende keren gemeld naar TVV maar gelukkig kan je altijd nog terecht op de SD versies van die kanalen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

hier hetzelfde: ik mis ook de ondertiteling en heb het ook al enkele keren gemeld aan TVV. Maar totnogtoe zonder bevredigende reactie.

Men zou er de vernieuwde teletekst op willen zetten, maar dat blijft maar duren. En intussen moeten we wel de 'oude' teletekst missen... Waarom ze er in tussentijd niet gewoon die oude teletekst opzetten is een raadsel.

Ik heb onlangs de SD-zenders dan maar weer in mijn zenderlijst opgenomen omwille van de teletekst(ondertiteling) die ik moet missen bij de HD-zenders.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Inderdaad, bij mij idem dito, als we dan de hd-zenders hebben schakel je dan toch over naar de sd voor teletekst. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Als je zo eventjes tussendoor bvb de voetbaluitslagen volgt, telkens opnieuw overschakelen naar één-sd en dan terug dat is niet zo handig. Resultaat: blijft op één-sd.

Zelfde probleem als bij sbs6, daar ook geen teletext.

Dacht ergens gelezen te hebben dat ze per hd-transponder maar een aantal zenders van teletext kunnen voorzien en dat de txt-inputs op zijn, en dat ze eerst investeringen moeten doen in infrastructuur vooraleer ze er weer teletekst kunnen opzetten.

Zou natuurlijk niet mogen, maar we mogen al blij zijn dat vtm-hd al bij al nog redelijk snel er bijgekomen is. Nu nog de echte hd-programma's want zo veel zijn er nog niet. Ik herinner me nog dat "mijn restaurant" in hd was, maar andere programma's op vtm zou ik niet weten die "native hd" zijn.

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Het grootste gemis vind ik het ontbreken van ondertiteling. Een tijdje geleden waren een DVB-ondertitels op Nederland 1 HD maar die zijn ondertussen weeral verdwenen. Dat zou mijn probleem alvast voor een groot stuk oplossen. Dan kan ik gewoon de ondertiteling opzetten als mijn huisgenoten wat te veel lawaai maken.

@Pieter-Brugge: Het Weer is ook in HD op VTM. En sommige camerastandpunten van Het Nieuws ook. (Heb ik gemerkt)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

Matthew,

klopt, denk ook dat het nieuws in de studio in hd is,

ziet er toch altijd heel goed uit.

Heb al eens op de site van vtm zelf gekeken, maar daar wordt er geen woord gerept over vtm-hd...

PS. Familie is ook in hd voor de liefhebbers van soaps.

Beetje off-topic, hoop dat ze bij tv-vlaanderen alsnnog teletekst bij één hd, canvas hd en vtm plaatsen.

groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Teletekst wordt niet doorgegeven via de HDMI bekabeling. Het zou echter technisch wel mogelijk moeten zijn gewonde DVB subtitels mee te sturen, die je dan optioneel aan of uit kunt zetten.

Kijk ff in het draadje van Canal Digitaal (NL) voor meer info over de opvolger van Teletekst.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...1_2_3_HD#UNREAD

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst:

HD_freak,

klopt, maar je kan dit toch via hdmi voor mekaar krijgen, als

je de teletextdecoder van je satellietontvanger gebruikt...

(zonder de uitgebreide mogelijkheden van de tv-teletext decoder natuurlijk en ziet er soms minder mooi grafisch uit).

Ik heb een Homecast 8100 en dit werkt perfect zo.

Denk trouwens dat nog heel veel mensen de "oude" teletext willen blijven gebruiken, waarom zit er anders op bijna alle andere hd-zenders txt (ned 1, ned 2, rtl4 enz.)

Groeten,

Pieter

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen