sattv4iedereen Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Hi,(verhaal voor belgie) gisteren een leuk gesprek gehad bij een tv verkoper die satelliet- en kabeltelevisie doet. Zij heeft al diverse personen gesproken,en allemaal werden ze het eens,dat tv kijken terug een luxe zal zijn,en vooral die meerdere tv's bij gezinnen (living,keuken en slaapkamers)weer naar één tv zal gaan,bvb in de living. Ze schreven dit toe,dat er meer geïnvesteerd moet worden per tv. Als analoge kabeltelevisie ooit verdwijnt,zal bij iedere tv (als ze niks veranderen uiteraard)een extra ontvanger moeten staan.is het nu dvb-c,s,of t,zal dit zo zijn.Of het zou moeten zijn dat kindlief,genoegen neemt met de vrt's op dvb-t,en dat in de tv's een dvb-t tuner inzit.(is nu al veel zo). laten we nu (als we het officiëel houden),eens het start kapitaal reken,om op (in ons geval) 2 tv's te kijken,en waarvan er op 1 plaats kan worden opgenomen. neem nu bvb TVV via sat.we gaan nu nog maar ervan uit,dat op de 2de plaats genoegen is genomen met de vlaamse zenders. startkapitaal +/- een HDtv van bvb 90 cm kost hier zo rond de 600 € een twin tuner,in mijn geval gekozen voor eenvoud 350 € smartcard 79€ aktivatiekost 29,90 € 2de HDtv van bvb 50 cm (ik heb er al gezien voor 150€)150€ een HD receiver +/- 150 € smartcard 79€ aktivatiekost 29,90 € We gaan ervan uit dat we zelf de schotel plaatsen uitrichten en kabel leggen. lnb astra 19,2 23,5 met 4 uitgangen 60 € schotel 80 cm triax 30 € we gaan nu nemen een kabel van 2X20m (voor twin tuner) en 10 m met langs beide kanten F connectoren is 11+11 euro en 6 euro een tegelvoet om geen schade te maken 38€ we gaan nu rekenen afwerkingsmateriaal 10 €. we gaan nu even rekenen voor het startkapitaal,waarvan we nu echt niet overdrijven. 600+350+79+29.90+150+150+79+29.90+60+30+11+11+6+38+10=1633,8 euro Als je dit bekijkt,al een slok op een borrel. laten we nu nog de maandelijks terugkerende kosten van TVV rekenen dat is +/- 30+2.50€=32,50 euro per maand. hier heb ik niet meegerekend aan de http server toepassingen en de verdeling van smartcards via smartwi of db'en. ik sta u volledig toe,zelf eens een rekensommetje te maken van bvb dezelfde installatie voor CD of zoiets.later de dag of in de avond,zal ik (eerst opzoekingswerken doen)een rekensommetje maken voor iptv en dvbc en dvb-t. om nu to the point te komen,zie ik wel dat TVV ontvangst een releatieve dure startkost heeft. Als men met dvb-t en de vrt's genoeg heeft,lijkt mij dit één van de goedkoopste oplossingen omdat men enkel tv's moet kopen met een dvb-t tuner,en er maandelijks niet moet worden betaald.uiteraard willen de meerderendeel ook de commerciële erbij. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sverige Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Wat aan het hele verhaal zo duur is, zijn de kosten voor de pay tv die je per maand moet ophoesten. Als je genoegen neem met de Duitse en/of Engelse zenders gaat dat bedrag naar nul... Mijn ervaring is dat ik 80% van mijn tv genot haal uit de Duitse zenders... de overige 20% komt van de zweedse tv, waarvoor ik uiteraard ook weer extra geld moet betalen... maar als het op bezuinigen aankomt is dit het eerste wat er uitgaat, en tv kijken wordt stukken goedkoper - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Psychosammie Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Het is gewoon een product waarvoor jij een hoeveelheid geld over hebt. Wordt het te duur dan stop je ermee. Het is net roken! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 13 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2010 Origineel bericht van: Sverige Wat aan het hele verhaal zo duur is, zijn de kosten voor de pay tv die je per maand moet ophoesten. Als je genoegen neem met de Duitse en/of Engelse zenders gaat dat bedrag naar nul... Mijn ervaring is dat ik 80% van mijn tv genot haal uit de Duitse zenders... de overige 20% komt van de zweedse tv, waarvoor ik uiteraard ook weer extra geld moet betalen... maar als het op bezuinigen aankomt is dit het eerste wat er uitgaat, en tv kijken wordt stukken goedkoper U verteld dat U meestal kijkt naar o.a. de duitse zenders.Maar de meesten zijn "verslaafd" aan de commerciële zenders,en de aanbieder maakt daar maar al te gretig gebruik van.Ik heb nog geweten dat bvb rtl4,5 sbs6 gratis te ontvangen waren,en is nu al 80 ? euro per jaar zeker?zouden er al veel afgehaakt hebben,sedert dat ze geld vragen?ik denk dat er nog veel zijn,die deze bijdrage betaald om de waspoederzenders te zien Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sattv4iedereen Geplaatst: 13 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Het is gewoon een product waarvoor jij een hoeveelheid geld over hebt. Wordt het te duur dan stop je ermee. Het is net roken! ok,maar hoeveel steken zich in de problemen (in belgie toch),om toch maar die luxe te volgen.Veel zouden zich beschaamd voelen,te moeten vertellen aan bvb werkmakkers dat ze kijken via een beeldbuistv,maar moeten toch ondanks dat ze het niet hebben,een dure plasma of tft tv hebben.Zelfs gaan velen bij bekende winkelketens een krediet of budgetlijn kaart aan. ik ken er die het bestaansminimum hebben,en die werken met tft computerschermen,om niet beschaamend over te komen.ik ben niet beschaamd,om te zeggen dat ik kijk via een beeldbuistv,en dat ik nog werk met een monitor Maar ik heb wel al een HDtv sat ontvanger dankzij een omruilaktie,ander had ik het ook nog niet.ben niet beschamend om te zeggen,ik heb een laag inkomen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2010 De meeste nieuwe toestellen hebben tegenwoordig een DVB-T of zelfs een DVB-S ontvangst mogelijkheid. En bij Canaaldigitaal heb je een 2e of 3e kaart voor Euro 1 of Euro 2,50 per maand. Canaal Digitaal is goedkoper als elke andere digitale kabelaanbieder. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 13 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2010 Origineel bericht van: ceesv De meeste nieuwe toestellen hebben tegenwoordig een DVB-T of zelfs een DVB-S ontvangst mogelijkheid. En bij Canaaldigitaal heb je een 2e of 3e kaart voor Euro 1 of Euro 2,50 per maand. Canaal Digitaal is goedkoper als elke andere digitale kabelaanbieder. Dat klopt,maar welke zenders heb je dan voor die 1 of 2,5 euro? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gerard 76 Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 de meest bekeken... klik als je een basispakket hebt kun je dit pakket voor 1 euro p/mnd erbij nemen op je 2e kaart
Sverige Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: sattv4iedereen U verteld dat U meestal kijkt naar o.a. de duitse zenders.Maar de meesten zijn "verslaafd" aan de commerciële zenders,en de aanbieder maakt daar maar al te gretig gebruik van.Ik heb nog geweten dat bvb rtl4,5 sbs6 gratis te ontvangen waren,en is nu al 80 ? euro per jaar zeker?zouden er al veel afgehaakt hebben,sedert dat ze geld vragen?ik denk dat er nog veel zijn,die deze bijdrage betaald om de waspoederzenders te zien datzelfde soort zenders met exact dezelfde programmering heb je ook in de UK en Duitsland... Als ik via internet eens naar de NL programmering kijk dan denk ik bijna altijd : niets op deze zenders te zien, blij dat ik ze niet hoef te betalen... Ben ik eens bij iemand in Belgie waar ze uiteraard naar de belgische pulpzenders kijken erger ik me vaak blauw... maar de reden daarvan is heel waarschijnlijk dat je niet mee in het ritme zit... Doordat ik Duitse tv kijk, zijn deze mensen mij erg bekend, en de programma's ook... en is het leuk om te kijken... herkenbaar en ga zo maar door. Maar mijn conclusie is dus dat tv kijken niet echt duur hoeft te zijn als je dat niet wilt. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
lock Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: ceesv En bij Canaaldigitaal heb je een 2e of 3e kaart voor Euro 1 of Euro 2,50 per maand. Canaal Digitaal is goedkoper als elke andere digitale kabelaanbieder. Bij Ziggo kost de 2e en 3e kaart niets per maand. "That's another fine mess you've got me into"
Moderator ceesv Geplaatst: 14 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 14 augustus 2010 Maar daar staat tegenover, dat het aantal HD zenders bij Ziggo beperkt is. t.o.v. Canaaldigitaal en de HF FTA zenders, die je met de schotel kan ontvangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: Sverige datzelfde soort zenders met exact dezelfde programmering heb je ook in de UK en Duitsland... Als ik via internet eens naar de NL programmering kijk dan denk ik bijna altijd : niets op deze zenders te zien, blij dat ik ze niet hoef te betalen... Ben ik eens bij iemand in Belgie waar ze uiteraard naar de belgische pulpzenders kijken erger ik me vaak blauw... maar de reden daarvan is heel waarschijnlijk dat je niet mee in het ritme zit... Doordat ik Duitse tv kijk, zijn deze mensen mij erg bekend, en de programma's ook... en is het leuk om te kijken... herkenbaar en ga zo maar door. Maar mijn conclusie is dus dat tv kijken niet echt duur hoeft te zijn als je dat niet wilt. Ja daar hebben we hier al zo vaak over gehad dat komt omdat die zenders FTA zijn en jij kunt ze uit de lucht pakken. Maar voor de Engelsman en de Duitser zijn de zenders allerminst gratis die moeten wel betalen. Gisteravond zei Jan Slagter van de omroep Max op de TV dat voor een Duitser iedere dag TV €0.45 kost voor een Engelsman met zijn dure BBC €1.10 in Nederland kosten de publieke per dag €0.10 aan omroepbijdrage.
Gast sjonnie123 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 TV kijken naar de standaard zenders heeft z'n beste tijd gehad. We worden steeds meer en meer onze eigen VJ's en zullen steeds vaker kijken naar internet streams en gedownloade content. De content leveranciers (ziggo/upc/tele2/canaldigitaal) misbruiken HD nu om de abbo's duurder te maken. Veel mensen weigeren om dubbel te betalen voor de 2/3 TV en zoeken daarvoor 'grijze' alternatieven Uiteindelijk zullen veel kijkers beseffen dat kwantiteit ook niet alles is en terug gaan naar een instap abbo en de rest ziet men wel via internet TV of downloads. De commerciële zenders (te veel reclame en herhalingen en zelfgemaakte BN-ers) zullen het heel moeilijk krijgen en de prijzen voor een abbo zullen in de toekomst eerder dalen dan stijgen.
wortellica Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 En de aanschaf van de kaart? (Bij Ziggo kost de 2e en 3e kaart niets per maand.)
Sverige Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: aart44 Ja daar hebben we hier al zo vaak over gehad dat komt omdat die zenders FTA zijn en jij kunt ze uit de lucht pakken. Maar voor de Engelsman en de Duitser zijn de zenders allerminst gratis die moeten wel betalen. Gisteravond zei Jan Slagter van de omroep Max op de TV dat voor een Duitser iedere dag TV €0.45 kost voor een Engelsman met zijn dure BBC €1.10 in Nederland kosten de publieke per dag €0.10 aan omroepbijdrage. dat klopt, heb ook meegeschreven in dat topic maar we hadden het hier over de situatie in de benelux, en dat televisiekijken DUUR is (of zou zijn). Mijn reactie hierop was eenvoudig dat je ook kon kiezen voor FTA zenders... Maar... in Nederland betaal je zoals je al zegt ook omroepbijdrage via je inkomstenbelastingen... relatief weinig, ja, maar daarbovenop moet je nog flink wat betalen als je naar bijvoorbeeld de NL commerciele zenders wil kunnen kijken. In Zweden is het wat dat betreft nog duurder... daar heb je de publieke omroep via DVB-t gratis, en ook TV4 (commercieel). Voor de rest betaal je... en ook nog eens 2 076 Kr per jaar aan "Radiotjänst i Kiruna" ivm tv afgift. Dat is 5.69 Kr per dag of omgerekend ca 60 eurocent per dag. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen