rolandroland Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Beste mensen, Ik heb nu HD ontvanger. De zenders Nederland 1,2 en 3 hebben geen teletekst ondersteuning?
DreamHummie Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Nederland 1HD EN 3HD wel. Nederland 2HD EN SBS6HD EN Een HD EN Ketnet/Kanvas HD niet. GRTZ John Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name. 30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E
rolandroland Geplaatst: 13 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2010 Waarom is dat? Bandbreedte besparing?! Bij Kabel TV (NL HD) wordt daar ook geen teletekst op doorgeven?
Gast aart44 Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Origineel bericht van: rolandroland Waarom is dat? Bandbreedte besparing?! Bij Kabel TV (NL HD) wordt daar ook geen teletekst op doorgeven? Alle inputs op de encoder zijn vol wordt er gezegd en bij CDS geeft iemand aan dat zijn vriend er bij de technische dienst werkt komt het ook niet meer omdat teletekst er toch uit gaat. Voor NED2 HD zit dezelfde teletekst op NED1 HD of NED3 HD bij SBS HD moet je naar de SD versie.
Zuppelan Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Ze kunnen mooi praten, maar teletekst is populairder dan ooit, de komende 10 jaar is de continuiteit van teletekst verzekerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 14 augustus 2010 Mijn nieuwe TV hangt draadloos aan het internet. Ik heb daardoor toegang tot allerlei informatie en nieuws. Bij de weersverwachting zie je meteen de buienradar. Ik denk dat teletekst daardoor wel eens sneller zou kunnen verdwijnen als je denkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast aart44 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Ja ze zeggen bij CDS op het forum dat het er volgens jaar al uit gaat ook al omdat er bij HDMI geen rekening met teletekst is gehouden. Welke techniek ze daar nu voor gebruiken weet ik ook niet maar we hebben teletekst op de HD zenders. Ja en dubbel hoeft ook niet als je TV aan het net hangt kun je iets ook snel opzoeken op het internet, en er zijn al veel TV's met een netwerkaansluiting. Van @ceesv begrijp ik zelfs met wifi als hij draadloos aan het net hangt.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 14 augustus 2010 Inderdaad, er zit een wlan USB adapter bijgeleverd, die probleemloos op mijn router was aan te sluiten. Er zit zelfs al Skype in de TV gebakken. Teletekst kijk ik via de Rebox, of via digitenne op de TV zelf. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rolandroland Geplaatst: 14 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2010 Teletekst vanaf mijn TV werkt niet inderdaad. De teletekst van mijn satelliet receiver wel. Dus geen teletekst signaal via HDMI. Dat is opzettelijk zo gedaan?
Gast aart44 Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Origineel bericht van: rolandroland Teletekst vanaf mijn TV werkt niet inderdaad. De teletekst van mijn satelliet receiver wel. Dus geen teletekst signaal via HDMI. Dat is opzettelijk zo gedaan? HDMI is hier niet uitgevonden en wereldwijd kennen ze het niet er zijn er maar een paar landen die het gebruiken zoals Belgie, Duitsland en wij in Nederland. In Engeland hadden ze het ook maar dat is inmiddels vervangen.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 15 augustus 2010 Sommige sat. ontvangers geven het teletekst signaal wel uit via de scart aansluiting. Je zou naast HDMI dan ook een scart kabel tussen je ontvanger en beeldscherm kunnen aanleggen. Mogelijk werkt dan wel de teletekst dekoder op je beeldscherm. Nadeel is, dat wanneer je van programma wisselt, het geheugen niet gewist wordt en je meerdere teletekst programma's door elkaar gaat zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
HD_freak Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Teletekst zoals we het nu kennen is -zo willen de fabrikanten van de apparatuur het tenminste- ten dode opgeschreven; de opvolger van Teletekst heet HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) en is feitelijk een samenvoegen van het internet met de TV. HbbTV is een nieuwe norm die europees is vastgesteld. Te zien is HbbTV op de IFA van Berlijn, de meeste grote fabrikanten hebben een reeks nieuwe toestellen klaar voor markt introductie. Teletekst wordt NIET doorgegeven via een HDMI kabel, de ruimte daarvoor ontbreekt simpelweg, HDMI kabels met Ethernet ondersteuning gebruiken de nog enige vrije pool van de steker, pool 14, dit wordt de "Utility" aansluiting. Een van de weinige manieren die dan overblijft om telektst te kijken is dan via de SAT receiver zelf (mits ondersteund). Dus bereid je er maar op voor dat Teletekst in z'n huidige vorm binnen afzienbare tijd "dood" is, simpelweg vanwege het feit dat zenders alleen maar HbbTV info zullen meesturen op de transponder. Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Zuppelan Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 HbbTV of MHEG5, welke gaat het winnen? Ik geef MHEG5 iets meer kans omdat de BBC erachter staat. Totdat ze dat beslecht hebben, zal teletekst de norm blijven. Maar zowel HbbTV als MHEG5 kennen een groot probleem: Gebrek aan apparatuur die het ondersteunt. De discussie is trouwens heel eenvoudig: De NOS, de VRT, VTM, SBS6 zenden teletekst uit en geen van de andere voorgestelde technieken en hebben niet aangegeven daar op korte termijn mee te stoppen. Het is niet meer dan logisch dat mensen van de diensten gebruik willen maken die de zenders aanbieden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen