Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Hallo, Heb een Humax 5400, maar die is door blikseminslag onherstelbaar beschadigd. Nu wil ik een nieuwe ontvanger kopen met harddisk, maar met de bekende mogelijkheden van de humax met funcard en mastera. Welke ontvanger moet ik kopen? Mijn dealer heeft me een micronik geadviseerd. Is dat een goed advies? Ook met het oog op het inladen van zenderlijsten van internet. Kun je daar de gewone fun6in1 files die ik voor de humax gebruikte voor gebruiken, of moet je daar aangepaste voor nemen? Als mijn beeld weg is moet ik zonder dagen te hoeven wachten op nieuwe files weer beeld hebben. Welke ontvanger met Harddisk raden jullie me aan, mijn budget is ongeveer 1000 euro? Groeten Jasper,
Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Ik heb nog nooit gehoord van Micronik... maar kijk anders ff naar de FS5800HA... (soms in de reclame boven in beeld) Deze is vrijwel gelijk aan de humax (standaart gepatched) en bied je de mogelijkheid n HD te plaatsen. succes!
Ron Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Voor minder +/- 700 euro koop je ook een Topfield 4000 PVR met 2 tuners voor opnemen en kijken op verschillende zenders. Je koopt er een Magic Module bij en je bent helemaal het mannetje:-)) En voor de vorige persoon: Wij maken geen reclame hier. We verwijzen dus ook niet naar banners! Groetuh, Tox.
Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Bedankt voor jullie snelle reacties. Moet ik voor die topfield 4000 wel een dubbele lnb hebben dus 2 kabels van de lnb naar de topfield om tegelijk op te nemen een een ander programma te kijken? Of volstaat een aansluiting zoals ik dat nu heb? Dus als ik dat goed begrijp is de topfield4000 met Magic module en de fortec5800 met Harddisk zonder magic module de beste keus voor mij? Is die fortec5800 met HD nu al te koop? Groeten Jasper,
Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Voor iets meer dan 700 euro koop je een GBSat. (prijs voor de 20 gig uitvoering zal zo rond de 700 euro liggen en de 60 gig uitvoering doet het voor een goede 850 euro). Topfield is inderdaad een hele goede PVR. Heb ze bijkans allemaal in huis gehad maar de GBSat beschikt echt over de beste specs en draait van allemaal het allerbeste. Kost inderdaad een beetje duurder en je hebt geen twin tuner net als de Topfield maar kan bijv met Irdeto Euro CI 1.06 wel 6 in 1 aan. Via USB is de ontvanger zonder problemen aan te sluiten op de PC die de ontvanger dan weergeeft en laat werken als externe harde schijf. En vanuit deze situatie kan je alle opgenomen programma's weer van de schijf afhalen en opslaan als mpeg. En hiervan uit kan je weer gaan branden naar CD of DVD. Leuke is ook dat hij het beeld en geluid afzonderlijk opslaat en het geluid dan wel in mp3 formaat zodat als je naar een popconcert kijkt en dat opneemt je naast een SVCD ok nog eens zonder extra handelingen een muziekcd kan maken. Kortom is een hele veelzijdige en tot nu toe een van de betere die ik heb mogen aansluiten op mijn schotel. Let wel op dat de GBSat in Nederland nog niet echt bekend is bij vele satzaken en diegene die hem wel verkoopt er meer voor vragen in vergelijking als je hem bijvoorbeeld uit Engeland of Italie laat komen waar deze ontvanger een ware hit aan het worden is. Mocht je er meer over willen weten...op www.satplaza.com zal binnenkort een uitgebreidere test van deze ontvanger te zien zijn. Maar natuurlijk geldt voor elke aankoop voor ontvanger dat je zelf een aantal voor jou belangrijke zaken moeten opschrijven en je aan de hand van jouw lijstje persoonlijk een keuze moet maken. Wat voor mij het beste is hoeft voor jou het beste nog niet te zijn. En natuurlijk zal een goede satellietzaak je de mogelijkheid geven om in de shop je zelf te laten spelen met de ontvangers en deze persoonlijke indrukken zijn dan natuurlijk ook altijd heel belangrijk.
prutsie Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 @Satwatcher Komen de GBsat ontvangers soms ook uit de Handan keuken, of is dit een Engels brouwsel ? Ik heb deze ontvangers nog nooit "live" gezien, maar de buitenkant lijkt verdacht veel op de Echostar 7000. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 @prutsie Het is zeker geen copy van de Echostar 7000 en komt ook niet uit de Hardan keuken. Deze ontvanger is onder 3 namen op dit bekend. Jeppersen, eMTech en GBSat. Hij komt uit Korea en is van de in 2000 opgerichte bedrijf eMTechnics, die hem dan dus ook nog zelf onder eigen merknaam eMTech op de markt brengt. Vooral in Italie wordt deze onder de naam eMTech goed verkocht. Software is voor de moddellen onderling goed uitwisselbaar en de huidige soft telt op dit moment 0 geregistreerde bugs. GBsat is inderdaad de naam die men gebruikt in het Verenigd Konikrijk voor deze ontvanger. Een dealer heeft daar namelijk gelijk Diginius/VHSat een deal gemaakt met eMTechnics om de ontvanger daar onder die naam te verkopen en dat gaat op dit moment redelijk goed. Nederland heeft ook een bedrijf dat de GBSat importeert alleen haal deze bij een bestelling van de doos hem zelf ook weg uit Engeland en is ie dan ongeveer 200 euro duurder dan als je hem zelf uit Engeland laat versturen naar Nederland.
tds Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Inderdaad een mooie ontvanger die GBsat. Strak beeld en snelle zapper. Alleen duurt het overzetten via de USB vrij lang. Ong. 2 GB per uur. Wachten is op een fire wire aansluiting. Hoe zit het met de Dreambox eigenlijk. Deze heeft dacht ik een etherlink aansluiting (toch?). Hopelijk gaat het daarmee sneller. Bij Satcritics is een verslag te lezen over de GBsat.
CrazyMotha Geplaatst: 28 juli 2002 Geplaatst: 28 juli 2002 Wil je niet teveel uitgeven ga dan voor de Topfield PVR3000 i.c.m de Magic Module. Ik heb deze tijdens de Sat4all dag gekocht en ben er uitermate tevreden over. Deze heeft wel maar een turner maar beschikt evenals zijn grote broer over een 40 GB HD. De prijs tijdens de Sat4all dag was 499 euro. Je moet dan nog wel een Magic module aanschaffen. I'm not a complete idiot, some parts are missing. Dreambox 8000 HD - Vu Duo
Gast Geplaatst: 29 juli 2002 Geplaatst: 29 juli 2002 koop ontvanger met hardd en een magic module kijk eens in de infosat een duits blad de verzend kosten vallen vaak wel mee de preizen verschillen nog al suc6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen