Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op tp 12109 (A3) zeer veel hiks en freezes op bovenvernoemde zenders. Soms dagen dat zenders niet te bekijken zijn mad. Zijn deze zenders nog elders te vinden? Op tp 11856 (ngc hd - discovery hd) perfect beeld.

Nog iemand met dezelfde problemen?

Mocht dit topic al behandeld zijn blushblush

Many thnx

We are all born wet and naked

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

• Moderator
Geplaatst:

Bij mij wserken deze transponders prima, ik zit er net naar de tunnelbouwers te kijken.

Misschien je schotel beter uitrichten, of je dect telefoon op een andere plek neerzetten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zou het kunnen te maken hebben met mijn router die op tvkast staat? Heb geen decttelefoon.

Topfield HSCI7710 orig.CDCam, Diablocam, VisiosatBigsat Canal+kaart met Entertainment HD pakket

• Moderator
Geplaatst:

Ja, dat kan.

Zet hem eens uit of verplaats hem, en je weet het antwoord.

Blijft nog de mogelijkheid over, dat je een niet optimaal uitgerichte schotel o0f lnb hebt, of een slecht stuk kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem.

Bij mij staat de schotel op een tegelvoet en is iets verschoven en terug gezet op de markering door de schilders.

HistoryHD en EurosportHD zitten op de (blijkbaar) zwakste transponder.

De rest ontvang ik nog goed.

Ik ga dit weekend mijn schotel weer finetunen.

Geplaatst:

De transponder is helemaal niet zwakker... maar maakt gebruik van een FEC van 9/10 ipv 5/6 wat op de normale CDS/TVV transponders gebruikt wordt. Daarom valt het beeld op deze zenders ietsjes eerder weg bij een iets slechtere SNR omdat het eerder lastiger wordt foute bitjes te repareren.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Op dit moment helemaal niks op Eurosport HD en History HD terwijl andere HD kanalen prima doorkomen frown

Many thnx

Geplaatst:
Citaat:

Mijn schotel staat prima maar het is de laatste dagen al
vaker voorgekomen dat History HD een korte tijd verdwenen was.

Wat jij hier prima vind is dus niet genoeg... Hij zal dus toch wel degelijk beter "getuned" moeten worden.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik heb net mijn schotel beter uitgericht.

Afstemfrequentie speciaal op de transponder van HistoryHD-EurosportHD.

De transponder is inderdaad helemaal niet zwak.

Komt nu volle bak binnen ondanks dat het stevig regent.

Gelukkig sta ik met mijn schotel onder een afdak.

Het beeld is nu storingsvrij dus toch een kwestie van beter uitrichten.

Geplaatst:
Citaat:

Mooi niet, het lag niet aan de schotel maar aan
een totaal wegvallend signaal.

Leuk kip en het ei verhaal...

Waarom viel het signaal weg? Omdat de schotel niet goed staat! Wat gebeurt er als de schotel niet goed staat? Dan valt het signaal weg ;-)

Volg het advies van satcat zou ik zeggen...

Uiteraard een slechte connector, kabel, tuner, LNB enz. uitgezonderd.
Geplaatst:

Wat me opvalt is dat er geen signaal is op de transponders boven de 11900 H. RTL4 HD is wel te bekijken RTL5 HD, Sport1HD,... weer niet confused

Many thnx

Geplaatst:

Geen ontvangst van bovenvermelde kanalen heeft dus te maken met de weersomstandigheden. Bij droog weer vandaag komen de zenders wel goed door laugh

Betekend dit nu dat bij slecht weer ik niet meer kan kijken naar EurosportHD frown ? Hoe kan ik dit oplossen?

Many thnx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen