Ga naar inhoud


Vraag,zou jij overschakelen van tv aanbieder bij exclusivitiet?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

wederom een vraag voor belgen,maar ik vroeg mij af hoeveel mensen het ervoor over hebben om te veranderen van tv aanbieder,om toch maar het één of ander kanaal te zien die exclusief wordt aangeboden aan één provider.

je hebt er hier zowat een paar kanalen die exclusief worden aangeboden op één aanbieder.

bvb prime via kabeloperator.

studio 100 via kabeloperator.

muziekzender anne bij ip provider.

voetbalzender(s)11 bij ip provider.

Nu de vraag,als jij bvb niet bij de provider zit waar dat exclusief kanaal wordt uitgezonden,zou je overschakelen,of zou je zeggen ze kunnen de ... .en als je overschakelt,hoeveel euro heb je ervoor over om dat te realiseren op al je tv toestellen?

ben benieuwd confused

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessante vraagstelling eigenlijk.

Gezien de perikelen bij TV Vlaanderen ben ik soms geneigd om te kijken of het gras niet groener is aan de andere kant. Wat ik momenteel nog heel jammer vind, is dat SyFy nog altijd niet wordt aangeboden bij TVV/CDS terwijl ik wel een liefhebber ben van dat genre en sport me niet echt boeit.

Momenteel vind ik dat het gebruik van de VU+ nog altijd primeert t.o.v Belgacom met hun beperkte decoders (opnames kunnen niet elders bewaard worden enz.) want voor de kostprijs moet je niet echt meer klant van TVV blijven.

Als ik zou overschakelen zou ik quasi hetzelfde betalen en zou ik niet meer moeten investeren in een nieuwe ontvanger (MPEG2 naar MPEG4 recent) of bijkomende LNB's als er zenders zoude schuiven van de ene satpositie naar de andere.

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er maar net aan hoe uniek het materiaal is. Toen Tele2 in Nederland hun voetbalkanalen in eerste instantie alleen via IPTV ging uitzenden heb ik er serieus over nagedacht om Tele2 te nemen. Gelukkig hoefde dat niet omdat ze uiteindelijk ook bij Canal Digitaal beschikbaar kwamen.

 

Dingen als muziek- of filmzenders zijn echter vaak inwisselbaar. Bij aanbieder x heb je een ander kanaal dan bij aanbieder y maar die kanalen zenden dan wel vergelijkbaar materiaal uit (vergelijk bijvoorbeeld MTV Rocks bij CDS en MTV Brand New op de kabel).

 

In Nederland is er inmiddels niet zoveel exclusiefs meer. Alle zenders willen wel beschikbaar zijn voor alle platformen maar ruimte voor zenders en geld spelen hier de belangrijkste rol om bepaalde zenders wel of niet door te geven.

 

De enige echt exclusieve zenders hier in Nederland zijn Disney Channel en een 24-uurs versie van Disney XD. Die zijn alleen bij UPC beschikbaar. Bizar natuurlijk omdat slechts een derde van Nederland die zenders dus überhaupt kan ontvangen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...