Ga naar inhoud


[DM800HD] Problemen met rotor werkende te krijgen (SG-2100)


stebieh

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele dagen een DM800, vind het een erg leuk toestel. Maar ik heb echter een probleem met mijn bestaande rotor.

 

Ik heb ongeveer 2 jaar een heel goedkope set in huis gehad (Silvercrest SL65) waar ik zonder problemen de rotor mee kon laten draaien (via USALS).

 

Op de Dreambox krijg ik de rotor nu echter niet aan de praat... Heb al verschillende images geprobeerd (originele image, Gemini, Pli Jade) maar geen succes...

 

Als ik simple / rotor heb aangeduid bij de tuner settings en dan naar positioner ga, via het menu "goto 0", "move west", "search west" ofzo doe dat er geen resultaat is, maar dat was ook bij mijn Silvercrest setje ook niet het geval.

Het draaien op zich bij het wisselen van satelliet werkte daar echter perfect (na enkel coördinaten in te geven). Ik heb ook al geprobeerd met een settingslijst voor rotating en ook dat heeft geen effect... Ik heb al wel wat dingen gelezen over mogelijk te weinig stroom voor de rotor (mogelijk te maken met de voeding) maar weet niet of dit de reden kan zijn...

 

De rotor is een SG-2100 van een jaartje of 4 oud.

 

Ik weet geen raad meer, als iemand nog tips heeft zou dat me heel erg blij maken (het is geen gedoe om als ik eens van sat te wisselen telkens de coax in de silvercrest te steken, daar te laten draaien en terug te versteken...)

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een mogelijke oorzaak: Slechte uitrichting van je schotel.

Klinkt misschien raar, maar een dreambox heeft nu éénmaal meer signaal nodig om beeld te geven dan de meeste andere satelietontvangers.

Daarbij kun je een beetje spelen met de oosterlengte: probeer eens de waarde steeds iets te wijzigen van ca 4,8 tot 6 graden oost ( is uiteraard afhankelijk van de lokatie ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het aan de uitrichting ligt; dit luistert heel nauw bij de dreambox (in het bijzonder de 800). Ik heb hier ook veel problemen mee gehad; de 7000 kon heel eenvoudig handmatig worden gecorrigeerd als usals niet werkt of als je niet heel precies hebt uitgericht. De 800 krijg ik zonder usals niet op de juiste posities; het lukt mij met de 800 niet om handmatig satposities op te zoeken en op te slaan.

 

Usals overigens werkt wel degelijk bij de 800. De rotor draait weliswaar wat langzamer dan op de 7000, maar is erg nauwkeurig.

Zorg wel voor een goede lnb, dat helpt zeker. Ik heb een inverto black ultra.................usals werkt met deze lnb op vrijwel alle satellieten van oost tot west (krijg prima signaal op zelfs nilesat met een no-name 120 cm schotel).

 

Dus niet opgeven; het werkt echt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het trouwens een sg2100 of een sg2100a; dit maakt verschil; de 2100a is stabieler en beter. Ik heb zelf een 2100a.

 

Ook de tip om op de goede satelliet uit te richten is belangrijk..........woon je in het oosten dat richt je uit op 7 oost bijv......

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM500, 5620, 7000, 8000, Nokia dbox2, Relook 900:

 

Alle werkten hier goed met usals: de motor ging draaien.

 

DM800 werkte hier niet: motor draait niet. Ik heb de zaak goed uitgericht, maar dit doet helemaal niet ter zake voor het wel of niet draaien. Ik kan een niet goed uitgerichte schotel ook wel laten draaien met alle bovengenoemde tuners, krijg dan alleen geen beeld.

 

Ik heb een Invacom LNB.

 

Zelf heb ik geen DM800, maar vind het merkwaardig en daardoor interessant.

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek de coördinaten eens op van je woonplaats en controleer die eens met wat er in je silvercrest staat.

De kans bestaat dat er een afwijking is, let ook op Oost en West, het zal niet de 1ste maal zijn dat een schotel verkeerd uitgericht staat en nadien gecorrigeerd wordt op zijn usals.

Tenandere wat zoek je in de positioner ? een goed uitgerichte schotel moet direct beeld hebben eens je de coördinaten van je woonplaats bij usals ingeeft.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik hier gedaan maar op mijn db 8000 dan wel werkt het ook niet goed .

 

Stel ik dezelfde coordinaten in wat op de db 7000 staan werkt het helemaal niet , sluit ik de 7000 weer aan werkt alles perfect .

 

ffe off topic dan motor draait wel

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...