Endeavour Geplaatst: 13 augustus 2010 Geplaatst: 13 augustus 2010 Her en der in de topics lees je er vaker over en om geen topic te kapen heb ik maar een nieuwe geopend. Heb zelf een aantal maanden een 50" Samsung (de B850) staan. Er zijn specials dvd's verkrijgbaar (of legaal gratis te downloaden) voor de break-in periode. Sommige mensen laten die ca. 200 uur draaien. De DVD geeft steeds wisselend een volledige kleur weer en kan je b.v. 's nachts laten draaien (pas op dat aan het einde niet je menu in beeld komt en blijft staan!!). Ik heb de eerste tijd de hele blu ray serie van Earth bekeken. Echt prachtige beelden dus direct volop van de nieuwe aanwinst genieten en geen logo's in beeld. Heb ook geen ondertitels aangezet. Heb het contrast en helderheid tijdelijk teruggezet (nu trouwens nog steeds niet weer verhoogd want beeld is prima zo). Na een paar BD's natuurlijk tussendoor ook wel tv gekeken maar niet de hele avond naar één zender. Deze generatie plasma's schijnt minder last te hebben van inbranden en panasonic nog minder dan Samsung. Nu ik een aantal maanden verder ben mijn ervaringen. De Samsung had vooral in het begin duidelijk last van image retention. Dit is geen echt inbranden. Het beeld (na b.v. een tijdje op pauze te hebben gestaan of stationaire beelden van de PS3) bleef vooral op witte vlakken enige tijd (soms zelfs heel duidelijk) zichtbaar. In het begin is dat even schrikken, maar er is bij mij geheel niets ingebrand! Nu valt die image retention me eigenlijk nooit meer op dus de schermen zijn idd de eerste paar honderd uur "gevoeliger". Ik vraag me af of zonder dit inspelen misschien niet toch een logo o.i.d. zou zijn ingebrand. Ik heb op safe gespeeld en daarmee gelijk een prachtige serie gezien dus geen probleem. Waarom zou je trouwens de helderheid terugzetten? Dan duurt het inspelen toch langer? Als je maar beeldvullend beeld hebt zonder logo's e.d. dan kan je in principe toch gewoon met helder beeld draaien en gaat de inspeelperiode sneller? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Gast hagar Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Om de inbrand periode snel voorbij te laten gaan kan je heel goed de burn-in dvd's combineren met gewoon tv kijken ( vol beeld zonder logos ). De burn-in dvd's hebben een voordeel en dat is dat deze een vol beeld in een kleur afspeelt en hierdoor alle cellen gelijkmatig worden ingebrand. Op mijn legaal gratis gedownloade burn-in dvd heb je geen menu en zodra deze aan het eind is gewoon naar de eerste track gaat en doorgaat. Ik heb mijn set gewoon op de standaard movie settings gezet gedurende de eerste 200 uur en daarna een goede setting gevonden op een forum en die gebruik ik nog steeds, heb niet met de helderheidsinstelling gespeeld in de inbrand periode.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 augustus 2010 Moderator Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Je moet natuurlijk niet gelijk volgas gaan rijden maar je kunt hem wel gelijk aan jouw rijstijl laten wennen. Dat is ook wat mij van een plasma afhoud, hoe mooi het beeld dan ook wel mag zijn. Ik ben mijn 65VT20 aan het laten wennen, en heb dat er graag voor over. Met mijn Pioneer plasma was ik al verwend, maar dit scherm is weer een reuzenstap voorwaarts. Op eigen HD opnamen is het beeld ongelooflijk goed, beter dan welke HD opname, die ik tot nu toe heb gezien. En het 3D beeld is echt verbluffend. En het formaat, hij zou best nog wat groter hebben gemogen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Apple740 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Het is toch te gek dat zo´n plasma heden ten dage nog steeds moet inlopen. Dat is volgens mij echt uit het jaar tang. Vroeger moest een auto ook inlopen maar dat hoeft tegenwoordig allang niet meer. Je moet natuurlijk niet gelijk volgas gaan rijden maar je kunt hem wel gelijk aan jouw rijstijl laten wennen. Maar niet zoals vroeger hele stukken niet boven de 80km komen en veel schakelen en zo langzaam de touwtjes laten vieren. Dat is ook wat mij van een plasma afhoud, hoe mooi het beeld dan ook wel mag zijn. Ik heb al jaren 3 plasma's in huis en heb nooit gebruik gemaakt van "inspeel-dvd's" of het terugdraaien van de settings de eerste paar honderd uur. Gewoon gaan met dat ding en dat is altijd goed gegaan (geen inbrandverschijnselen dus). Wat ik wel doe is de orbiter-functie gebruiken, puur voor de veiligheid. Deze functie verschuift het beeld iedere paar minuten een centimeter. Of dit na al mijn speeluren nog nodig is, waarschijnlijk niet, maar omdat de verschuivingen onmerkbaar zijn staat het hier toch aan. Just for safety.
Gerard 76 Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Hier een Panasonic plasma. Heb de beeldinstellingen gewoon net zo staan als toen ik 'm de eerste dag kreeg. Alles staat ongeveer half. Nooit gedoe gehad of zo. Dat image retention ken ik wel. Het valt amper op. (hier ook een PS 3) denk dat dit per merk verschilt. Dat inbranden is idd verleden tijd, of je moet echt opzettelijk het contrast maximaal zetten. (wat er totaal niet uitziet)
Gast hagar Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Dat is ook wat mij van een plasma afhoud, hoe mooi het beeld dan ook wel mag zijn. Mijn 50'' koste 699 euros en het beeld is verbluffend goed en een lcd die in de buurt komt van deze beeld kwaliteit en grote kost ongeveer een 1000 euro meer, wat is dan die 200 uurtjes inbranden? 8-9 dagen de set laten draaien en die IR's zijn bijna nihil.
Belsat Geplaatst: 14 augustus 2010 Geplaatst: 14 augustus 2010 Ook hier de plasma vanaf dag 1 gewoon laten draaien zonder voorzorgsmaatregelen en nergens last van :-) Just my two cents :-) Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Gast Allure Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Hier een Panasonic plasma. Heb de beeldinstellingen gewoon net zo staan als toen ik 'm de eerste dag kreeg. Alles staat ongeveer half. Nooit gedoe gehad of zo. Dat image retention ken ik wel. Het valt amper op. (hier ook een PS 3) denk dat dit per merk verschilt. Dat inbranden is idd verleden tijd, of je moet echt opzettelijk het contrast maximaal zetten. (wat er totaal niet uitziet) Hier net zo. Inbranden, heel af en toe zie ik het wel eens maar dan zap je naar een andere zender en nog geen minuut later is het compleet verdwenen. Wat mij betreft een non-issue.
winwiz Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Allure Hier net zo. Inbranden, heel af en toe zie ik het wel eens maar dan zap je naar een andere zender en nog geen minuut later is het compleet verdwenen. Wat mij betreft een non-issue. Voor jouw misschien dan niet, maar voor mij en vele mogelijke potentiële tv kopers wél een hot-issue. Maar nog even en dan is dat euvel ook voorbij, omdat plasma eruit gaat, gewoon een achterhaalde techniek, die alleen nog door wat verstokte freaks gebruikt en aangeschaft wordt. Nou dat roept men al jaaaren, maar voorlopig is dit nog niet zo. O.a. Panasonic loopt toch nog hard aan de weg te timmeren en het stroomverbruik is in de nieuwe series behoorlijk teruggebracht. Juist de nieuwe hype, 3D, laat ook weer zien dat plasma hierin superieur is t.o.v. LCD vanwege de niet bestaande schakeltijd tussen beelden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
HD_freak Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Maar nog even en dan is dat euvel ook voorbij, omdat plasma eruit gaat, gewoon een achterhaalde techniek, die alleen nog door wat verstokte freaks gebruikt en aangeschaft wordt. Dat zit er voorlopig nog niet in, 3D TV gaat het beste op een plasma scherm, zwartwaarden en contrast van een Plasma zijn by far superiour aan alle andere gangbare techieken. Panasonic heeft de Plasma tak van Pioneer ingelijfd en het schijnt dat Samsung ook weer fors gaat investeren in een nieuwe plasma fabriek. Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Gerard 76 Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Heren,ook ik heb zo m'n voorkeuren. Maar laten we wel on topic blijven nu. Anders krijgen we het zoveelste LCD vs. plasma topic.
Tonskidutch Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 aangezien ik na aanschaf natuurlijk ook wat nerveus was, wegens die verhalen over het mogelijke inbranden van logo's en/of beeld formaat randen heb ik een en ander gelezen destijds en heb het constant blijven volgen waarom die vrees er is en wanneer er echt risico bestaat. dat risico is erg gering en heeft mede te maken met hoe je de TV gebruikt. (daar is volgens mij al genoeg over geschreven gedurende 8 jaar NA de introductie platte beeldbuis / Plasma) een burn-in DVD heeft zoals ik meen veel meer te maken met het snel kunnen ontdekken of er beeldfouten en dode plasmacellen in het display aanwezig zijn je krijgt namelijk onverwijld een nieuwe plasma als je dat binnen de eerste 14 dagen (met fabrieksgarantie) hebt geconstateerd. er zijn winkelketens die echter geen fabrieksgarantie geven alsook moet je de kleine letterkus van de shop of winkel waar je de TV koopt goed lezen (dat lijkt me evident) burn-in / inbranden, ik ben het gedurende 7 jaar niet tegen gekomen. ciao ik heb sinds 2003 een generatie G5 panel en nog steeds dik tevreden, ook over de investering destijds 5400€ > dus jullie hebben het ook nog eens extreem veel goedkoper voor elkaar Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Belsat Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Q.e.d. : inbranden is (tegenwoordig) geen issue meer. Kunnen we weer overgaan tot de orde van de dag! Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Gerard 76 Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Ja,maar helaas zijn er nog steeds sommigen die het maar niet los kunnen laten. Dat komt deels omdat het een hardnekkig iets uit het verleden is. M.i. is het "inspelen" iets wat nu achterhaald is.
Gast Allure Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Maar nog even en dan is dat euvel ook voorbij, omdat plasma eruit gaat, gewoon een achterhaalde techniek, die alleen nog door wat verstokte freaks gebruikt en aangeschaft wordt. Tja, zulke verhalen hoorde ik in 2003 ook al... kennelijk denken velen dat er per sé 1 techniek moet zijn. Volgens mij houden plasma en LCD het al jaren prima naast elkaar uit.
Aanbevolen berichten