Ga naar inhoud


[Strong] kanalenlijst strong 8000


12345hazekamp

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een zilver kleurige strong srt 8000 .

het probleem is als ik canal digital inleest ziet die geen nederlandse kanalen wel de buitelandse.

je zal toch zeggen dat de nederlandse kanalen boven in moeten staan maar ze staan er niet in.

als ik willekeurige volgorde doe staan ze er wel in maar dan staat alles door mekaar heen.

weet iemand hoe dit kan.

mvg johan hazekamp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schijnt vaker voor te komen.

Heb zelf van de week ook een strong 8000H opnieuw laten zoeken op canaldigitaal volgorde en dit lukte wel.

Ook regionale zenders op astra3 zijn bij gevoegd.

Het lukt de ene keer wel de andere niet.

Waarom is mij niet dijdelijk.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 12345hazekamp
hallo ik heb een zilver kleurige strong srt 8000 .
het probleem is als ik canal digital inleest ziet die geen nederlandse kanalen wel de buitelandse.
je zal toch zeggen dat de nederlandse kanalen boven in moeten staan maar ze staan er niet in.
als ik willekeurige volgorde doe staan ze er wel in maar dan staat alles door mekaar heen.
weet iemand hoe dit kan.
mvg johan hazekamp


Hoe het kan , weet ik ook niet , maar omdat ik hetzelfde probleem had met een Asscom Referece (4x laten zoeken en nog steeds ned1 niet op 1) heb ik opnieuw laten zoeken en meteen toen de eerste melding kwam dat er kanalen(17) gevonden waren , heb ik de coax kabel losgenomen en de ontvanger verder laten zoeken .
Toen had ik een lijst met 17 zenders ,deze heb ik handmatig één voor één verwijderd .
Toen ik daarna een nieuwe zoektocht begon , kreeg ik bij 5.5 een ander keuze menu :

1 canaldigital
2 operator 2
3 operator 3
4 operator 4

Uiteraard optie 1 gekozen en zie na het zoeken , netjes de candig kanalen vooraan .

Toeval ???

Natuurlijk kun je met de hand ook alle 999 kanalen verwijderen smile

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de gebruiksaanwijzing is alle zenders verwijderen of enkele zenders laten zoeken

en dan als hij de eerste zenders heeft gevonden , de coax kabel er uit te treken

en de ontvanger verder laten zoeken en dan alle zenders handmatig verwijderen

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke firmware gebruiken jullie?

Ik had hier een met Sattr3.0 en daar had ik bij zenderzoeken steeds geef code: **** en dan steeds verkeerde code!

Kon wel Ned maar geeb belgen ontvangen...

Dan op mijn SRT-8100(srt8000H) heb ik V22 als firmware maar idem: code, kan ook geen kanalen erbij krijgen...

Bestaat hiervoor een editor en lader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
dus de gebruiksaanwijzing is alle zenders verwijderen of enkele zenders laten zoeken
en dan als hij de eerste zenders heeft gevonden , de coax kabel er uit te treken
en de ontvanger verder laten zoeken en dan alle zenders handmatig verwijderen


Bij de Asscom lukte het op die manier .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

volgens mij zit het zo. als je de ontavnger laat zoeken op canaldigitaal volgorde dan gaat het goed maar als je hem laat zoeken op willekeurige volgorde om je eigen lijst te maken daar gaat het fout. tenminste als je originele software er in hebt.

als je sat tracker er in hebt moet het helemaal geen prbleem zijn.

het komt daarom volgens mij omdat de originele software niet meer dan 999 zenders kan opslaan en canaal digitaal zenders begint hij pas aan het einde te vinden dus waarschijnlijk te laat om ze nog op te slaan.

dit kan je wel zien bij zenders zoeken dan heb je eerst al 900 zenders o.i.d gevonden en nog 0 van canal digitaal ofzoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanavond 3, 8100 machines met originele firmware voor zien.

Tijdens de eerste keer kanalen zoeken op CD volgorde lukte dit alle 3 keer niet in eerste instantie.

Alle tweede keer zoeken op CD volgorde ging dit goed toen ik op SBS6 kanaal stond in de 960.

 

Mischien is dit de manier. :D

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...