Ga naar inhoud


Beleggen: Waar en waarom?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Sinds een jaartje heb ik een beleggersaccount bij de bank, alleen ik vindt de tarieven een beetje te hoog (zelf beleggen). Ik heb even bij ****.nl gekeken, maar wil graag weten waar jullie je eigen geld in zouden beleggen. Is dat via je bank, of ****, of zijn er andere mogelijkheden?

 

Het gaat om 500 euro per keer dat ik beleg.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb vroeger belegd in edelmetaal (goud). Je kan die in kleine hoeveelheden kopen en "rente-inkomsten" zijn onzichtbaar voor de fiscus. Goud aankopen toen in 1988 en verkopen in 2003 heeft meer opgeleverd dan een beleggersrekening bij de bank. Heb helaas niets meer te beleggen, anders zou het nu in vastgoed/infrastructuur worden in exploding China. Mbt tot aandelen is mijn mening dat het gokken is.

 

Voor de termijnmarkt zijn er ook wel mogelijkheden imo.

 

Een leuke belegging had geweest om in graan te duiken toen bekend werdt dat deze zou kunnen gaan stijgen. Die graanprijs is inmiddels al in verre stijgende lijn gegaan en het is inmiddels al weer uitstappen geblazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... beleggen is iets wat je doet in dingen die je zelf denkt dat ze zullen stijgen... Individuele aandelen kunnen erg interessant zijn, maar zijn risiko gevoeliger dan dat je in een korfje van aandelen belegt. Fondsen zijn 'korfjes', maar zijn vaak te duur door de bijkomende kosten die afgetrokken worden van je winst, maar ook van je verliezen...

Ik beleg graag in zgn ETF's dat zijn index fondsen, die nagenoeg geen beheers- en transactiekosten hebben, omdat ze niet gemanaged worden door te dure beheerders. Ze volgens gewoon een bepaalde index. Bijvoorbeeld de omx30 (beurs Stockholm) of iets anders zoals de goudindex.

Beleggen is in nederland erg duur, ik doe het via mijn Zweedse bank smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grofweg kan je stellen dat een optie 50 procent kans op fout is gaat de koers de andere kant op loopt hij af en heb je niets.

Dus niet iets om je voor te hoeven schamen cool

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beleggers/traders hebben stalen zenuwen,een hart van steen,minimaal 50 procent cash ernaast.

In t geval van 500 euro heb je dus maar 250 euro te beleggen niet doen dat is te weinig om uit de kosten te komen.

Ongeacht welke bank/broker je gebruikt.

2500 is t minimum mijns inziens.

De beurs is nu ook super trickie en je begint als nieuweling dus met kleine stapjes.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Het gaat om 500 euro per keer dat ik beleg.


Dan heb je toch van €100,- €500,- weten te maken in 2 jaar tijd, niet slecht!
Maar laat ik het even voorrekenen: indien je op die €500,- inleg 4% winst weet te maken= €20,- en je gaat verkopen heb je te maken met 2x de vaste transactiekosten, die zijn +/- 2x €7,- = €14,- + de variabele kosten 0,1 % van de transactiewaarde, dus kom ik ongeveer op totaal €19,- kosten, dan heb je dus €1,- verdiend!
Indien je dat voldoende vindt wens ik je veel succes, maar houdt er rekening mee dat je meestal geen 4% winst maakt...
Zelf (actief) beleggen moet je alleen doen met geld wat je geen pijn doet als je het grotendeels verliest en dan zou ik als ik jou was nog even doorsparen totdat je minimaal €5000,- hebt gespaard en dan voorzichtig eens op de Beurs gaan kijken en veel lezen.
Om te beginnen kan je met een schaduw-account (dus een virtuele rekening) gaan spelen op de Beurs, dan komen de verliezen niet zo hard aan.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock

Om te beginnen kan je met een schaduw-account (dus een virtuele rekening) gaan spelen op de Beurs, dan komen de verliezen niet zo hard aan.


maar de winsten des te harder...


Ik geef je overigens wel gelijk dat beleggen met 500 euro totaal geen zin heeft... 5000 is al veel realistischer, beter is 10 000 euro, omdat je dan naar verhouding het minste transactiekosten betaalt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 500 kun je gokken op zogeheten pennystocks zoals innoconcepts,pharming,antonov dat soort werk.

Alleen niet huilen als t opeens weg is een bedrijf staat niet voor niets zo laag met zijn koers.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...