Ga naar inhoud

[DM800HD] problemen BBC ontvangst 28.2 E

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de laatste tijd regelmatig geen ontvangt meer op de verschillende BBC kanalen. Veel andere kanalen op 28.2 E wel prima ontvangst. Ik gebruik newnigma en heb al verschillende settinglijsten geprobeerd maar geen verschil

Geplaatst:

Ik heb op mijn 7025+ een soortgelijk probleem met True movies 1 en 2 op 28.2E (ook FTA). Op de 7025 krijg ik geen beeld, of schokkerig beeld terwijl deze kanalen op de 2 dm8000 en de dm500 in mijn huis prima spelen. De BBC kanalen spelen bij mij wel goed. Open Pil.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Verwijder deze kanalen eerst eens uit je lijsten en laat de box eens opnieuw in scannen.Als je op de andere kanalen voldoende signaal hebt moet het een kwestie van de kanaal instellingen zijn en die krijg je dan goed binnen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Ik denk dat je schotel/lnb staat afgesteld op de Astra 2's (28.2) waardoor je de ook nog eens minder sterke Eurobird 1 op 28.5 (deels) niet ontvangt. Je kunt het best je schotel/lnb uitrichten op 28.5, dan kun je in ieder geval alle zenders van de Eurobird 1 ontvangen en de Astra's ook, maar dan wat minder sterk.

*** EDIT, ik zie dat je juist BBC's mist, die zitten op de Astra 1D. Misschien dan juist de schotel wat meer richting 28.2 zetten?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag heb ik weer wel beeld,maar niet optimaal,nadat ik de schotel iets heb bijgedraaid. Ik denk dat de de schotel net aan de kanalen ontvangt en als er dan wat atmosferische storingen zijn de ontvangst het laat afweten, zodat kunnen?

Geplaatst:

Woon je toevallig aan de west- of oostkant van Nederland? Ik zit in het westen en heb daar redelijk goede ontvangst, in het oosten is het al weer een tikkie minder.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
in het oosten is het al weer een tikkie minder.

Zit hier in het noord oosten, ook met een 7025+ en een T90.
Vind het eigenlijk nog wel meevallen. Zelden geen beeld.

vGnp

post-40989-1318261198,918_thumb.jpg

post-40989-1318261198,9522_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen