Ga naar inhoud

[DM500S] Mijn dreambox werkt niet op de fritzbox 7170 en speedtouch 780!

Aanbevolen berichten

Gast Zouhair1979
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden een dm box 500s aangeschaft (LEES APRIL)en heb er weinig plezier aan kunnen beleven. Ik heb internet van xs4all en heb eigenlijk nooit storing of moeilijkheden. De dm box heeft eigenlijk 2 weken gewerkt toen ik poort 80 had opengezet maar kort daarna verdween het signaal. Nu weet ik dat poort 80 een algemene poort maar in het menu van de Fritzbox geeft ie dat aan en ik zou niet weten welke andere poort ik zou moeten gebruiken....Ik heb ook in het menu van de dmbox gekeken maar stond ie op dhcp en poort 80 tevens stond hij op het gebruikelijke ip adres.

Ik dacht dat het aan de modem lag dus heb ik speedtouch 780 aangeschaft omdat deze ook werkt bij vrienden van mij, maar ook hier niks....terwijl als xs4all bel wordt mij verteld dat het moet werken, wat ook logisch klinkt. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of klinkt het verhaal bekend in de oren? Dan zou ik graag hulp kunnen gebruiken want momenteel ontvang ik alleen de standaard kanalen maar sport1, film1 eredivisie live werken gewoon niet terwijl dat wel hoort.

Geplaatst:

Hoi,welkom op Sat4All

Je hoeft helemaal geen poorten open te zetten om TV te kunnen kijken.

Wat voor abo heb je?

Wat zijn voor jou standaard kanalen?

De FTA kanalen zoals ARD en BVN?

Zit je kaart met de chip beneden gericht in de box?

Heb je CCcam lopen?

Eredivisielive en Film1 krijg je alleen met een speciaal abo daarop.

Je praat toch niet over cardsharing van buitenaf hè?

Dat is op dit forum tegen de regels...

Gast Zouhair1979
Geplaatst:

Beste Gerard,

Bvn krijg ik wel te zien en ard heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, ik heb geen chip of kaart in mijn dm box. Deze heeft een zwarte kleur net als de afstandbediening.

Verder heb ik abo afgesloten voornamelijk voor het voetballen dus genoemde kanalen en verder skysport, Jazeera sport etc. De Nedrelandse kanalen werken trouwens ook niet..

Als ik de Dm box aanzet dat krijg ik beeld met CCcam te zien en daarna een kanaal als je dat bedoelt..

Op de een of andere manier maakt de dm box geen contact met de modem want als ik op addons druk en daarna download Gemini server druk blijft hij op 50% staan. Het gekke is als ik hem meeneem bij mijn schoonvader en daar vastkoppel werkt ie wel die heeft internet van Tele 2.

Geplaatst:

Je geeft aan dat je geen kaart in je box hebt,

maar wel een abonnement.

Ik krijg de indruk dat je een box hebt gekocht van een payserver.

Een abo op Sky kun je in NL niet zomaar afsluiten.

Een dm500 met een zwarte ab is zeker 3 jaar oud.

Je verhaal riekt sterk naar WAN-sharing wat hier verboden is.

Daarom sluit ik deze draad.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.