M_Z Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 Mijn oude Dreambox 800 (uit de eerste batch, nu ruim 2 jaar oud dus) heeft volgend probleem: Deze ontvanger heeft dag en nacht aangesloten gestaan en is eigenlijk nooit van de stroom af geweest, enkel voor een herstart af en toe even losgekoppeld. De ontvanger is dus eigenlijk 2 jaar lang op bedrijfstemperatuur geweest. Vorige week heb ik een VU+Duo geïnstalleerd en heb ik de DM800 even aan de kant gelegd. Vandaag heb ik deze als slaapkamerontvanger willen installeren en tot mijn schrik wilde hij niet meer doorstarten. Na 20-30 seconden springt hij steeds uit en begint weer opnieuw op te starten. De voeding is zeker in orde (ik heb 3 verschillende nieuwe voedingen geprobeerd) en ik heb alle images erop geprobeerd. Van de eerste Gemini 3.50 t/m de laatste en Pli en orginele images. Steeds hetzelfde probleem. Nadat ik ook de tuner had uitgenomen wilde de ontvanger opeens wel doorstarten, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. Ook een andere nieuwe tuner erin geplaatst, zelfde probleem. Toch begon toen bij mij te dagen dat het een intern voedingsprobleem kon zijn. Ik was ten einde raad en heb de ontvanger een half uurtje aan laten staan. Na 3 keer reboot stopte ie er helemaal mee, bleef hangen op het eerste trapje DHCP zelfs... en toen een half uurtje later heb ik nog eens geprobeerd, even de stroom eraf en snel weer erop. Nu startte hij opeens wel door. Als ik de stroom er langer dan een 10-tal minuten afgooi, dan heb ik weer hetzelfde probleem. Ik zie dat er nog een heel deel elco's op het moederbord zitten en vermoed dat daar dus een uitgedroogd exemplaar tussen zit. Iemand al zoiets dergelijks aan de hand gehad en weet je toevallig ook welke elco dan vervangen moet worden (of beter toch allemaal zeker vernieuwen). M_Z
prutsie Geplaatst: 15 augustus 2010 Geplaatst: 15 augustus 2010 "Klinkt" toch als een probleem met een voeding ergens, specifieker met een elco. Die krijgen net weer even meer capaciteit als ze warm zijn. Ik zou het dus daar in gaan zoeken. Wat je kan doen is klepje er af, af laten koelen, prik er op en een voor een de elco's met een fohn even opstoken naar een graad of 40. Start de ontvanger dan wel door dan heb je de boosdoener gevonden. Ernstiger is het als er ergens een slechte soldering zit. dit is echt monnikenwerk. Je zal met een goede loupe of microscoop alle solderingen na moeten zien. en zelfs dat garandeert niet dat je het vind. Of een haarscheurtje in een printbaan. Bijna onvindbaar, compleet onvindbaar als deze ergens in de printplaat zit. Succes dus. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gait33 Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Vreemd allemaal, ik heb hier hetzelfde probleem v/d week gekregen, de box die ik hier heb heeft het ser.no.8A2713xxxxxxx deze heb ik v/d week ook weer aangesloten en zag de tuner niet meer. bij tuner configurate stond: tuner A: nothing. Heb een nieuwe tuner gekocht, deze erin gezet stroom erop, en blijft ook "hangen" bij DHCP het display gaat uit, en dan doet hij niks meer. En inderdaad als ik de tuner er weer uithaal, start hij wel gewoon door. Hij start ook gewoon door als ik er een DVB-C tuner insteek. Heb de nieuwe DVB-S2 tuner in een andere box geprobeerd, en deze werkt gewoon. Het enige verschil dat er is: er zat een rev:J in, en nu heb ik hier een rev:K en die werkt dus niet in deze box. Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
YUGI Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 zou de dm800hd de tol gaan betalen door het warmte probleem in deze box. gr
bigm Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 hoeft niet dat ie de tol betaald, ik heb dit probleem ook pas gehad, andere voeding aangesloten en het probleem was bij mij weg wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
Gait33 Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: bigm hoeft niet dat ie de tol betaald, ik heb dit probleem ook pas gehad, andere voeding aangesloten en het probleem was bij mij weg Dit heb ik hier ook getest met meerdere voedingen, maar dat geeft hier geen verschil. Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )
M_Z Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Het heeft inderdaad niks met de externe voeding te maken, ik heb namelijk direct geprobeerd met een originele nieuwe voeding en ook met een niet-originele zware laptop voeding. Het zit hem bij mijn box zuiver in het secundaire gedeelte in de ontvanger zelf. Zodra de box warm genoeg is, start hij prima door, wat duidelijk aangeeft dat er bepaalde onderdelen aan slijtage onderhevig zijn geweest, verlopen waardes / uitgedroogde elco's. Nu nog ontdekken welk onderdeel juist de boosdoener is. M_Z
Ventura Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Als de DM800HD goed door start (warm). Dan even per onderdeel met kontakt chemie freeze 75 (te koop bij een elektronica winkel) op spuiten. Dan komt u snel achter welke onderdeel defect is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen