Ga naar inhoud


Dat kan toch niet de bedoeling zijn?


CanalWim

Aanbevolen berichten

Ik ben voor het eerst op dit forum en heb sinds april een Philips DVR 8121 met Triple Sat en Entertainment Pakket bij Canal Digitaal.

Ik weet dat er signaaluitval kan optreden bij regenval, maar in mij geval heb ik geen beeld bij ieder druppeltje dat valt,

als het zwaar bewolkt is, beginnen de storingen al. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Vandaag ben ik dus de hele dag verstoken van beeld en geluid?!

 

Mijn vraag is dus wat hieraan te doen? Ik heb namelijk het idee dat dit helaas pindakaas is, en dat bellen naar CD geen zin heeft.

Misschien dat "gevorderde forummers" ervaringen hiermee hebben en dus suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je signaal bij lichte regen al uitvalt dan betekent dat je schotel niet optimaal is uitgericht.

Heb je zo'n HD-pack van CanalDigitaal met ontvanger in bruikleen dan moet je de helpdesk bellen en aangeven dat ze de monteur terug sturen om beter uit te richten.

Heb je de ontvanger en schotel in eigendom dan moet je een handige jongen met verstand van schotels of goede dealer zoeken om hem beter uit te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CanalWim
Misschien dat "gevorderde forummers" ervaringen hiermee hebben en dus suggesties?

In feite moet je deze vragen in het 'Schotelpark Forum' stellen, daar wordt je denk ik sneller geholpen want jouw genoemde klachten hebben uitsluitend met je schotelafstellingen te maken.

Ook is het handig te vermelden in welke regio jij woont want wellicht is er iemand die je alvast op weg kan helpen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ook is het handig te vermelden in welke regio jij woont want wellicht is er iemand die je alvast op weg kan helpen.



Lijkt me typisch een setje van CDS wat door een monteur van hun geïnstalleerd is naar wat ik begrijp moet de monteur die voor de afstelling gezorgt heeft een rapport aan CDS overleggen met de precieze waarden zodat dat eigenlijk niet mag voorkomen dat je zonder beeld zit.

Dus lijkt me dat de monteur nog een keer terug moet komen om zijn werk af te maken.
Een paar keer per jaar bij onweer kan het voorkomen dat het beeld even weg is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...