Ga naar inhoud

Gezocht : hulp voor grabben DVB via PC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek iemand die over een PC beschikt met satelliettuner met een installatie die ook naar 19.2°E, 23.5°E en 28.2°E kan (Triplesat of Multytenne of zo), en die voor mij iedere nacht een scriptje kan laten lopen (bijv. om 04:00 uur).

In ruil krijg je dan toegang tot mijn uitgebreide EPG (dit is niet dezelfde als die van Rytec).

Ik zou dit zelf runnen, alleen heb ik met mijn Multytenne Twin maar 2 uitgangen, en die lopen al naar mijn DB8000.

Het scriptje dat ik wil laten lopen draait onder Windows, vandaar.

Tot hiertoe had ik iemand die dat deed voor mij, maar die is overgestapt van PC op een VU+Duo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rigolo
en dat script kan je niet ook op een linux machine draaien? Wat doet het script dan precies?

Van een aantal frequenties gaat hij de EIT EPG dumpen, en dan uploaden naar een FTP site.

en kan je niet bijvoorbeeld tv_grab_dvb gebruiken (misschien wat aanpassingen nodig) voor dit doel?

(http://bryars.eu/projects/tv_grab_dvb/)

ps. ik heb geen dvb-s hardware .. dus ik kan het niet draaien voor je

Ik heb dat wel eens bekeken, maar vond het nogal complex.
Dat Windows programmaatje werkte eigenlijk perfect, mijn enige probleem is dat mijn schotel maar 2 uitgangen heeft (dus voor 2 tuners) anders runde ik het hier zelf.
Ik grab precies iedere nacht van heel veel verschillende sites, daar ligt het probleem niet.

Nu ja, dan maar zonder die zenders, zeker ?
Geplaatst:

tv_grab_dvb doet precies wat jij zegt dat je wil dat het doet. Als er afgestemd is op een frequentie met bijvoorbeeld dvbtune kan je tv_grab_dvb laten draaien op die frequentie en bouwt het een xmltv file op met de details uit de EIT EPG zoals die op die frequentie te vinden is.

Geplaatst:
tv_grab_dvb doet precies wat jij zegt dat je wil dat het doet. Als er afgestemd is op een frequentie met bijvoorbeeld dvbtune kan je tv_grab_dvb laten draaien op die frequentie en bouwt het een xmltv file op met de details uit de EIT EPG zoals die op die frequentie te vinden is.

En draait dat ook op de Linux die op een Dreambox draait ?
Anders is het probleem gewoon verschoven van iets dat op Windows draait en waar geen tuner voor beschikbaar is naar iets dat op Linux draait en geen tuner voor beschikbaar is.
Ik moet ook kunnen de tuner zelf kiezen, want in mijn 8000 zitten 4 tuners.
Geplaatst:

het werkt gewoon door te connecten naar de /dev/dvb/adapter0/demux0 device .. dus dat kan je aanpassen naar het path van de demux van de dreambox (maar ik vermoed dat die gelijk is) en deze kan je aanpassen door met -i het juiste path op te geven van de demux device.

En dan moet je het natuurlijk wel compileren voor de image die je draait ... dus je moet er wel wat werk voor doen .. maar het zou gewoon moeten kunnen werken. (code is volgens mij vrij standaard nml)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen