sattools Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Sverige Beelden van bomaanslagen en overstromingen zullen toch nooit in HD zijn... Dat is natuurlijk onzin. Op een gegeven moment is er geen SD techniek meer te verkrijgen en zal alles automatisch HD worden. Tenslotte zijn de bomaanslagen nu ook niet in zwartwit. En als je doelt op eerste materiaal zoals GSM camera's, ook dat is over enkele jaren in HD beschikbaar, maar natuurlijk zit er wel kwaliteit verschil tussen een GSM en een studio camera. Vanmiddag toevallig nog een HD camcordertje van 1400 euro in handen gehad, maar als je dat ziet... dat kon je 10 jaar geleden toch ook niet bedenken... Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
LBik Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: allez l'om is dit een grap? In landen om ons heen is het nieuws nu al in HD, en in de VS is alles al jaren in HD. Dikke fail In Duitsland zijn ARD en ZDF wel in HD maar Journaalzendingen zijn SD en worden naar 720p omgerekend. De reden daarvoor is, dat de meeste bijdragen in SD of noch slechter geleverd worden. Groeten, LBik
Apple740 Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Overigens zou een HD camera op de snufferd van de journaal presentator al een goede start zijn. Eva Jelinek en Sacha de Boer in HD zeg ik geen nee tegen.
Sverige Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Origineel bericht van: sattools Origineel bericht van: Sverige Beelden van bomaanslagen en overstromingen zullen toch nooit in HD zijn... Dat is natuurlijk onzin. Op een gegeven moment is er geen SD techniek meer te verkrijgen en zal alles automatisch HD worden. Tenslotte zijn de bomaanslagen nu ook niet in zwartwit. En als je doelt op eerste materiaal zoals GSM camera's, ook dat is over enkele jaren in HD beschikbaar, maar natuurlijk zit er wel kwaliteit verschil tussen een GSM en een studio camera. Vanmiddag toevallig nog een HD camcordertje van 1400 euro in handen gehad, maar als je dat ziet... dat kon je 10 jaar geleden toch ook niet bedenken... Ja, dat begrijp ik... maar ik schreef dat je beter kan omscahkelen als je toch je oude apparatuur moet vervangen. Nu vervangen, terwijl je huidige apparatuur het prima doet is voor een journaal zinloos in mijn ogen. Ik zie overigens dat LBik ook schrijft wat ik met de 'bomaanslagen' bedoelde : Citaat: In Duitsland zijn ARD en ZDF wel in HD maar Journaalzendingen zijn SD en worden naar 720p omgerekend. De reden daarvoor is, dat de meeste bijdragen in SD of noch slechter geleverd worden. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
rai Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 Wat een onzin verhaal weer van de NOS. Dus pas als alles in HD verkrijgbaar is wordt het uitgezonden. Gevolg: Ergens in donker Afrika is er een overstroming. Wordt door een drenkeling met z'n oude NOKIA telefoon gefilmed. Resolutie is niet HD, dus hele programma wordt dan maar in SD uitgezonden. Dat is wat er dus geschreven wordt door de NOS. Wat is er op tegen om nu al de studio activiteit in HD te doen. Dat is dus de presentator en de graphics. B.v het weer praatje zou perfect in HD kunnen. De bomaanslag mag dan best in SD. ALs het van een bewakingscamera komt is het al goed genoeg.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 Citaat: In Duitsland zijn ARD en ZDF wel in HD maar Journaalzendingen zijn SD en worden naar 720p omgerekend. De studio voor het ZDF Heute Journaal en aanverwante uitzendingen is de meest moderne ter wereld en nog niet zo lang geleden opgeleverd. Daar is alles HD...afgezien van bijdragen die niet in HD worden aangeleverd.--KLIK-- "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
matthew_be_wvl Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 Maar ZDF Heute wordt wel niet in HD uitgezonden. Vreemd. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast m.boretti Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Laat de Nos het geld maar in de techniek en n iet in programma's stoppen, want naar hun programma's wordt nauwelijks gekeken. Ik kijk trouwens hier in Frankrijk naar 16 gratis TNT (Digitenne) kanalen, waarvan er 3 in HD! Als ik in Nederland ben kan ik (ook gratis) diezelfde programma's bekijken via Fransat op 5 west. Waarom kan het in een ander land nu wel, en in Nederland weer eens niet.
Amager95 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: m.boretti Laat de Nos het geld maar in de techniek en n iet in programma's stoppen, want naar hun programma's wordt nauwelijks gekeken. waarom het geld in techniek stoppen als er nauwelijks naar hun programma's wordt gekeken? Ik ben het er mee eens dat het niveau van het NOS Journaal af en toe tenen krullend is. De daguitzendingen ervaar ik zelfs al beledigend. Zo kort en snel afraffelen en dan weer op naar de reclame anders wordt de portie reclame niet behaald. Nog erger: de live persconferentie uit Ny Beets wordt afgekapt omdat ze zo snel over moeten schakelen naar de: RECLAME. Ik vind het bijna zielig voor de nieuwslezers dat ze dit vak hebben gekozen en moeten wegteren voor de camera.
Gast aart44 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: Amager95 waarom het geld in techniek stoppen als er nauwelijks naar hun programma's wordt gekeken? Waar haal je dit nu vandaan dat jij naar Duitse zenders kijkt maar het 8 uur Journaal is nog altijd het best bekeken programma van de Nederlandse TV.
Amager95 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: Amager95 waarom het geld in techniek stoppen als er nauwelijks naar hun programma's wordt gekeken? Waar haal je dit nu vandaan dat jij naar Duitse zenders kijkt maar het 8 uur Journaal is nog altijd het best bekeken programma van de Nederlandse TV. het beste zegt alleen dat daar de meeste mensen na kijken, dat zegt nog steeds niets over de kwaliteit. bovendien is het Journaal van 20 uur maar één van de -tig uitzendingen op een dag. Heb jij wel eens naar het Journaal gekeken van 10.25 ? En zelfs in het Journaal van 20 uur worden nog niet eens alle zaken genoemd. Soms komen deze pas naar voren in het 22 uur Journaal, of de uitzendingen na Pauw & Witteman of Knevel & Vd Brink. Bovendien zijn er op de zaterdag en zondag amper Journaal uitzendingen te zien en is het wachten tot 12 of 13 uur om pas een eerste uitzending te kunnen zien. "Verse" uitzendingen in de nacht ontbreken in zijn geheel, terwijl toch wereldwijd dan ook op deze tijdstippen voldoende gebeurd. ps ik begrijp niet wat dit te maken heeft met Duitsland
Gerard 76 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 De NOS heeft regelmatig live programma's. Waarom is slechts een klein deel daarvan in HD? Het Journaal vind ik erg ondermaats. Politieke voorkeur is duidelijk aanwezig zowel bij de lezers als de verslaggevers. Voor eerlijk nieuws over bv. de kabinetsformatie zit je bij de NOS niet goed. Nee,dan maar RTL Nieuws,die zijn tenminste onafhankelijk,de NOS niet. Het is daar de omgekeerde wereld. Pas naar HD als alle content het ook is. Als alle omroepen zo dachten dan waren er nu amper HD zenders... Bij mij komen ze over als een groep mensen die geen zin en hart voor het werk hebben.
Gast aart44 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: Amager95 ps ik begrijp niet wat dit te maken heeft met Duitsland Omdat het hier op een koopje moet Jan Slagter van omroep Max zei pas op TV, Nederland betaalt per dag €0.10,Duitsland €0.45,Engeland met zijn dure BBC die over de hele wereld te ontvangen is €1.40. En ja als ze ook HD willen uitzenden en kwalitatief goede programma's uit willen zenden is het dus roeien met de riemen die je hebt. Waarschijnlijk wordt er door een nieuwe regering nog meer op bezuinigd.
waveman Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 M.Boretti: Als ik in Nederland ben kan ik (ook gratis) diezelfde programma's bekijken via Fransat op 5 west. Waarom kan het in een ander land nu wel, en in Nederland weer eens niet. Puur commercie, lees: geld inkom !
Devrim Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Is het journaal in HD echt zo boeiend? 90% van alle buitenlandse opnamen die je op het journaal ziet is niet eens in HD Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0 Dreambox 500+ x Gemini 4.7 WandTV USB DVB-T Stick 7E/19.2E/23.5E/42E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen