Hans v.d. Broek Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Het is me niet gelukt de internetverbinding te maken via een Netgear wndr3700 router. Ook in het lokale netwerk zie ik de Vu+ niet. Wanneer ik de VU+ aan de router van de buurman hang, doet hij (de vu+) het als een zonetje en heb ik alles met een kwartiertje voor elkaar. Volgens de helpdesk zou deze router niet geschikt zijn voor de VU+Duo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Edgario Geplaatst: 16 augustus 2010 Geplaatst: 16 augustus 2010 Is dit met een toegewezen (DHCP) IP adres? Probeer eens een vast adres in de VU+ in te voeren. Kan weleens een oplossing zijn. Succes Edgar Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's
Hans v.d. Broek Geplaatst: 16 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2010 Ik heb van alles geprobeerd: vast IP adres, dhcp IP adres. De router ziet de Vu+ gewoon niet. het gekke is, dat de VU+ de router wel ziet. Bij de netwerktest is alles groen, behalve IP adres en nameserver. Herstarten van het netwerk helpt ook niet. Eén keer kwam de VU+ er even doorheen, maar de verbinding viel al snel weg. Ik heb de VU+ vervolgens bij de buurman op het netwerk gehad en daar was de internetverbinding er gelijk. Daarna heb ik de VU+ weer aan mij eigen router gehangen. Hij heeft nu wel verbinding met het internet, maar in mijn netwerk zie ik hem nog steeds niet.
stefan.wolfrum Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Hans v.d. Broek Ik heb van alles geprobeerd: vast IP adres, dhcp IP adres. De router ziet de Vu+ gewoon niet. het gekke is, dat de VU+ de router wel ziet. Bij de netwerktest is alles groen, behalve IP adres en nameserver. Herstarten van het netwerk helpt ook niet. dat laatste is gewoon het antwoord op je vraag. IP adres en nameserver zijn rood. de vu heeft dus geen ip-adres en is DUS onvindbaar. Net als dat jij je huisnummer van je huis af schroeft. bpovenstaande suggestie over een vast ip-adres is dus zinvol, want blijkbaar heb je geen dhcp-server in je netwerk zitten. En de buurman waarschijnlijk wel. Normaal heeft de internetbox nl die functie, maar bij jou zal die wel op uit staan. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Spike_b Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Origineel bericht van: Hans v.d. Broek Het is me niet gelukt de internetverbinding te maken via een Netgear wndr3700 router. Ook in het lokale netwerk zie ik de Vu+ niet. Wanneer ik de VU+ aan de router van de buurman hang, doet hij (de vu+) het als een zonetje en heb ik alles met een kwartiertje voor elkaar. Volgens de helpdesk zou deze router niet geschikt zijn voor de VU+Duo. Heeft iemand hier ervaring mee? Hallo Hans, Heb deze router ook, zonder problemen of aanpassingen draait de VU+ in het netwerk. Draai met onderstaande firmware. Hardwareversie WNDR3700 Firmwareversie V1.0.4.68 Taalversie interface V1.0.0.42 VU+ Duo2
Hans v.d. Broek Geplaatst: 17 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2010 Het goede nieuws dat jullie me melden is, dat het moet kunnen. het slechte nieuws: ik heb te weinig kennis van dit soort zaken. Spike_b kan en wil je mij je routerinstellingen laten weten en als het even kan de adapter en nameserver instellingen van de VU+? Misschien kom ik er dan uit.
paardengek Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Ik denk, dat je in je router de DHCP server uit hebt staan. Even een simpele manier van oplossing: Pak een windows machine. Kies uitvoeren. Typ in: cmd Druk op enter Typ in: ipconfig Druk op enter Daarna gebruik een webbrowser en typ het IP nummer in van de gateway. Je zult nu waarschijnlijk een inlognaam en een wachtwoord moeten ingeven. Zie daarvoor in de gebruiksaanwijzing van je router ( default password ). Blader dan door alle tabbladen en zoek op DHCP. Zet de dhcp server aan en kies voor toepassen of voor oké. Herstart de VU+ dan even: probleem opgelost !! Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Patrick R. Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Origineel bericht van: Hans v.d. Broek Het is me niet gelukt de internetverbinding te maken via een Netgear wndr3700 router. Ook in het lokale netwerk zie ik de Vu+ niet. Wanneer ik de VU+ aan de router van de buurman hang, doet hij (de vu+) het als een zonetje en heb ik alles met een kwartiertje voor elkaar. Volgens de helpdesk zou deze router niet geschikt zijn voor de VU+Duo. Heeft iemand hier ervaring mee? Nog 2 mogelijke oorzaken: - router kan ingesteld zijn dat alleen specifieke mac-adressen worden toegestaan. Dan krijg je van de dhcp-server ook geen ip-adres - dubbel ip-adres. Wellicht krijgt je vu+duo wel een ip-adres van de dhcp server maar als je datzelfde adres elders in je netwerk al gebruikt dan levert dat ook gelijksoortige problemen op. Je zou even kunnen telnetten naar je vu+ en via het ifconfig commando kijken of je echt geen ip-adres krijgt of dat je een ip-adres conflict hebt. Groeten, Patrick VU+ Duo (Dream Elite), Echostar 5020
stefan.wolfrum Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 of nog een mogelijkheid: verkeerde subnetten. bij het geven van een vast ip adres aan de vu moet dat adres wel binnen het subnet zitten. overigens is dat verreweg het makkelijkste, dan heb je nooit rare verrassingen omdat de lease is verlopen. afhankelijk van het ip-adres dat je computer heeft (en van het subnet waarin de dhcp server zich bevindt) geef je een vrij adres aan de vu+. bv, ik vermoed dat de dhcp server in de reeks 10.0 x.x. of 192.168.x.x zal zitten, geef in dat laatste geval de vu 192.168.1.5 (als dat vrij is), dan weet je waarop je vanuit je computer moet zoeken. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 maak eens een screenshot van de instellingen via webinterface geen internet, stuur een mail aan je provider geen telefoon, bel de helpdesk ueh uh o wellicht niet grappig. Hans v.d. Broek, heb je een ethernet lankabel aangesloten of tracht je de wlan usb stick te verbinden met je router???? (omdat je het had over de buurman zijn netwerk) ciao bijgevoegde lijst van usb wlan dongles die werken in VU+ Ralink RT73 based Dongles will work without a modification directly on VTI: Alfa AWUS036s AftertheMac G54SL (Rebadged CNet dongle) Asus WL-167G v.2 Belkin F5D7050 v3000uk Belkin F5D7050 v3001 & v3002 Belkin F5D9050 ver 4000uk Buffalo WLI-U2-G54HP Conceptronic C54RU D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.00) D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.10) D-Link WUA-1340 Edimax EW-7318USg Engenius EUB-3701 EXT Hama 00062764 Hawking HWUG1 Hawking HWUG1A Hercules HWGUSB2-54-V2 Hercules HWGUSB2-54-V2-AP Linksys WUSB54GC Linksys WUSB54GR MSI US54SE II Ovislink W54USB v. 2 Ovislink WT-2000USB Quickertek Quicky Jr Sitecom WL-113 Sitecom WL-172 TP-Link TL-WN321G Second Life Mungo Parker
Hans v.d. Broek Geplaatst: 21 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2010 als gevolg van een blijkbaar verkeerd advies van de helpdesk Netgear heeft mijn internet aansluiting er een tijdje uit gelegen. Vandaar mijn late reactie. Na mijn vakantie, die NU begint, zal ik jullie laten weten of ik er uit gekomen ben en zo ja, hoe. Alvast bedankt voor het meedenken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen