Eland Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 sinds enkele dagen in het bezit van een 500hd, met daarop gelijk maar open pli geïnstalleerd. vandaag had ik spontaan last van wat "rare" verschijnselen: - in donkere oppervlakten traden rode strepen op....alsof het een analoog signaal was met mindere ontvangst - na aan/uit leken de strepen weg, maar na een paar minuten was er even een flikkering (beeld weg en weer terug) - resultaat weer die strepen. tot twee keer toe heb ik dit meegemaakt vanavond (op dat moment op ned1 tijdens journaal). na de 3e keer aan/uit heb ik geen artefacten meer gezien. met aan/uit bedoel ik eigenlijk alleen standby en weer aan (dus niet complete reboot). zo'n verschijnsel bekend bij iemand? Ik zal het eens in de gaten blijven houden, maar hoop dat dit slechts een incident is geweest.
Gast Geplaatst: 17 augustus 2010 Geplaatst: 17 augustus 2010 Heb je al gekeken of er verschil is tussen de aansluitingen via HDMI en scart? Dan is er misschien al iets uit te sluiten.
Eland Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: ron1872 Heb je al gekeken of er verschil is tussen de aansluitingen via HDMI en scart? Dan is er misschien al iets uit te sluiten. vandaag heb ik weer regelmatig last van het eerder beschreven effect. Ik heb nu ook bij de scart gekeken, maar daar lijken de artefecten niet zichtbaar. Ook nu had ik weer enkele keren 2 tot 3 seconden beeld uitval en daarna weer beeld...met de artefecten. Ik zal eens gaan kijken of ik een betere/duurdere hdmi kabel kan vinden.....ook al zou het zo moeten zijn dat dit niet uitmaakt bij digitale techniek.
drz Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Er worden wel eens brakke hdmi kabels geleverd bij de boxen.. Heb je de kabel al eens vervangen?? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Eland Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Geplaatst: 3 september 2010 Origineel bericht van: drz Er worden wel eens brakke hdmi kabels geleverd bij de boxen.. Heb je de kabel al eens vervangen?? even updaten...sinds anderhalve week een andere hdmi kabel in gebruik.....en sinds dien geen last meer gehad van deze storing. ik concludeer dan ook dat de hdmi kabel die bij de 500hd was meegeleverd niet 100% in orde was. wellicht toch wat overspraak/slecht contact oid. inmiddels weer helemaal tevreden met m'n 500hd. (nu nog even mijn seca3 kaartupdate afwachten ivm het toevoegen van het HDTV pakket op mijn bestaande settopbox pakket van CDS. Kan ik eindelijk ook de NL HD kanalen eens bekijken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen