Adriano Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Nee natuurlijk niet, afscherming NUL db ! En toch wel meer demping dan coax door de misaanpassing. Maar het ging er om, of je verlies hebt na 50 meter coax en het antwoordt blijft: ja! Dus zichtbaar op de singnaalmeter van een satellietontvanger. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
aux99 Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Origineel bericht van: MiLo Quote van MiLo: Okee, wie wil er een demonstratie? Ik heb nog een oude schotel liggen die naar het oud ijzer moest, weipaaltjes en ijzerdraad is ook geen probleem. Wat krijg ik van jullie als ik beeld krijg op een dreambox die 50 meter van de schotel staat en met twee lijnen ijzerdraad ("schrikdraad") in plaats van coax is aangesloten? En ik verwacht minstens een van de skeptici aanwezig om alles te controleren. Waar ligt 'Moulin Blues Town' eigenlijk?
Gast sattaz Geplaatst: 18 augustus 2010 Geplaatst: 18 augustus 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: mr_rolin Quote van MiLo: "Nee, onder de 50 meter is er geen meetbaar verschil tussen prikkeldraad met kroonsteentjes en rechtdraaiende oxidevrije kangeroeleren monsterkabel met gouden pluggen." Gelukkkig heeft MiLo meer verstand van software dan van hardware Okee, wie wil er een demonstratie? Ik heb nog een oude schotel liggen die naar het oud ijzer moest, weipaaltjes en ijzerdraad is ook geen probleem. Wat krijg ik van jullie als ik beeld krijg op een dreambox die 50 meter van de schotel staat en met twee lijnen ijzerdraad ("schrikdraad") in plaats van coax is aangesloten? En ik verwacht minstens een van de skeptici aanwezig om alles te controleren. @MiLo, Ik behoor weliswaar niet tot de skeptici die jij bedoelt maar beeld krijgen op 50 meter afstand is niet hetzelfde als geen meetbaar verschil onder de de 50 meter. Met 50 meter prikkeldraad zou je een heel groot verlies kunnen hebben dat bovendien overduidelijk meetbaar is maar het overgebleven signaal zou (net) genoeg kunnen zijn om voor beeld te zorgen. Met vriendelijke groeten sattaz
Cookiesmonster Geplaatst: 19 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2010 Ik heb even gekeken naar mijn kabel. De kabel die ik nu heb is rec super RG6 coaxial cable Iets zegt me dat dit hetzelfde resultaat geeft als het prikkeldraad. Ik hoop dat het met de Belden H126 Duobond High End Satelitecoaxkabel ietsje beter is
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen