Ga naar inhoud


DVB-T ontvanger met HDMI of VGA out EN kaartlezer ?


Madshark

Aanbevolen berichten

In mijn caravan wil ik een 24" TFT monitor (S-IPS) inbouwen en daarop Digitenne kunnen kijken.

De TFT heeft zowel HDMI, DVI en VGA ingang, helaas geen analoog composite.

 

Nu ben ik aan het zoeken geweest naar een DVB-T ontvanger met HDMI uitgang, ik kom echter niet verder dan chinese ontvangers, maar deze hebben helaas geen CI of kaartlezer.

Misschien dat ik er 1 over het hoofd gezien heb ?

Of zijn er intussen betaalbare SCART/S-VIDEO -> HDMI converters te krijgen ?

 

Een andere optie zou zijn om een DM800 met DVB-T tuner te nemen, echter vind ik dat een erg dure oplossing, kan ik net zo goed meteen een schotel ernaast zetten crazy

 

Een 24" LCD TV monteren is geen optie, dat zijn allemaal TN panels wat echt niet fijn TV kijken is. PVA/IPS panels beginnen pas bij de 32" en dat is weer te groot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Madshark, Heb je al aan een satellietontvanger gedacht die ook DVB-T aankan? Bijvoorbeeld een Clarke-Tech HD5000combo of een Maxdigital225. Die hebben een ingebouwde kaartlezer die ook de digitenne smartcard uitleest en een HDMI uitgang. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn composite naar VGA omzetters. Ben je alleen nog verstoken van geluid. Je zou daar een pc-speakersetje voor kunnen nemen.

Kan je de standaard DVB-T tuner nemen met kaartlezer van Digitenne bv.

 

post-214-1318261178,8105_thumb.jpg

post-214-1318261178,8316_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Madshark


Een 24" LCD TV monteren is geen optie, dat zijn allemaal TN panels wat echt niet fijn TV kijken is.

Alsof dvb-t wel fijn kijken is sick dan lijkt me iedere 24 inch tv goed genoeg voor in de caravan.
Ik heb er heel wat voor mijn baas ingebouwd in caravans, in die lcd dingen zat vaak ook nog een dvd speler, als je eens ongunstig zat als er geen goed signaal was. En een dvd speler is dan weer leuk voor de kids of moeders smirk


Het scherm komt in een hoek van de slaapkamer, dus wij kijken vanuit bed er niet recht tegen aan, op een TN panel is dat echt geen gezicht. (je kijkt er van schuinonder tegenaan)
Verschil tussen DVB-S(2) en DVB-T is op een 24" met een kijkafstand van 2meter nauwelijks te zien.
Zowieso had ik ook al een NMT player voor de caravan klaar staan, films kijken is geen probleem wink

Origineel bericht van: dunhans
Hallo Madshark, Heb je al aan een satellietontvanger gedacht die ook DVB-T aankan? Bijvoorbeeld een Clarke-Tech HD5000combo of een Maxdigital225. Die hebben een ingebouwde kaartlezer die ook de digitenne smartcard uitleest en een HDMI uitgang. Groeten Dunhans.


Die HD5000combo is inderdaad een zeer goede optie, wel wat prijzig maar het overwegen waard omdat ik dan voor het buitenland alleen nog mijn CDS smartcard hoef mee te nemen (en een schotel :P ). Thnxs voor de tip.

Origineel bericht van: Kimble
Er zijn composite naar VGA omzetters. Ben je alleen nog verstoken van geluid. Je zou daar een pc-speakersetje voor kunnen nemen.
Kan je de standaard DVB-T tuner nemen met kaartlezer van Digitenne bv.



Ja, dan kan ik inderdaad mijn huidige huur-tuner blijven gebruiken. Geluid is geen probleem, heb al speakertjes lopen inbouwen.
Weet jij echter iets over de kwaliteit en prijzen van deze omzetters ?
Ik heb zo'n 10 a 12 jaar geleden ook ongeveer zo'n kastje gehad om een Playstation of een videorecorder (TV-Tuner) op een beeldscherm aan te sluiten, het zag er alleen echt niet uit, lage framerate, onscherp, niet geheel schermvullend en verkeerde beeldverhouding, en ze waren toen nog erg duur ook. Ik mag aannemen dat ze intussen verbeterd zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Madshark.

 

Ze zijn intussen vele malen beter geworden en met de schermresolutie meegegaan zoals op een moderne laptop. Prijsindicatie scartplug 2,50 Euro kastje varieerd van merk en de prijs zit tussen de 49,95 en 169,95

 

De oplossing van Satencom zie ik eerlijk gezegd beter zitten

 

Of je wilt met bv een Dongle streaming materiaal bekijken/beluistere via de laptop op je TV lekker gestrekt op bed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedehands Maxdigital 225 combo HD PVR kost je tussen de 50 en 80 euro. Bovendien geeft deze ontvanger een 5 volt spanning af voor een actieve antenne en als je er een usb harde schijf op aansluit kan je nog opnemen ook van digitenne.

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...