Ga naar inhoud


TVV noob vragen


Gast gaar

Aanbevolen berichten

Hey collega's,

 

Eindelijk ben ik ondertussen in het satellietwereldje beland.

 

Ik heb me een jaartje terug een Ipbox 900HD laten aansmeren.

Het voorbije jaar heb ik hier geen tijd kunnen insteken waardoor dit enkel een FTA ontvangertje was.

Nu heb ik de tijd en zin om me bezig te houden om dit kleine beestje wat verder uit te breiden en wat mee te expirementeren.

 

Ook heb ik nog een NSLU2 vanonder het stof gehaald en hier OSBE 4.8 opgezet.

 

Mijn vragen betreffende TVV:

* Is het nog mogelijk om losse kaarten te kopen? Zo ja waar?

* Werkt deze kaart in een smargo+ reader zowel op de NSLU2 als op de ipbox?

 

En verder ... Is het nog de moeite om over te stappen op TVV?

 

Alvast bedankt voor jullie reakties

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: gaar
En verder ... Is het nog de moeite om over te stappen op TVV?

Ik denk dat dat de moeilijkste vraag is.
Vraag is of TVV nog enig respect heeft voor klanten die niet blindelings de richting volgen die zij uitwillen.
In het begin hadden ze nog geen eigen gecertifieerde ontvangers, en was elke klant welkom, als ze maar een kaartje en een abonnement afnamen.
Tegenwoordig, als je niet voor hun gecertifieerde ontvangers kiest, wordt je het steeds moeilijker gemaakt.
In het najaar komen er weer nieuwe anti-cardshare maatregelen, die bijv. wel eens het einde van Smartwi zouden kunnen betekenen, en ook een paar van de voordelen van eigen keuze van ontvanger zouden kunnen wegvegen.
Als de problemen met MTV inderdaad als anti-CS testen geklasseerd kunnen worden, betekent dat dat TVV straks kan bepalen hoeveel opnames je tegelijk met één kaart kunt maken.
En dan zou dat wel eens op 2 kunnen liggen, want hun eigen ontvangers kunnen niet meer aan.
Dat is natuurlijk ook een strategie, als je eigen materiaal niet veel aankan, zorg er dan via je greep op de codering voor dat anderen ook niet meer kunnen bieden.

Voor mij persoonlijk is het enige aspect dat TVV aantrekkelijk maakt de vrije hardwarekeuze, maar dat gaat dan niet over het feit welk etiketje erop kleeft, maar de extra mogelijkheden die dat met zich meebrengt.
Als die voordelen een voor een wevallen dan delft TVV het onderspit tegenover de kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je je eerst moet afvragen of je geinteresseerd bent in een van de pakketten van TVV? Als dat zo is dan kan je het zeker wel overwegen...

 

Ik zie het zelf wat minder zwart/wit.. TVV vaart dezelfde koers als Canal Digitaal, dus in mijn optiek zijn het voor TVV logische stappen...

 

Ik vind persoonlijk dat je nog wel vrije hardwarekeuze hebt, bij Telenet of BGC heb je toch wel minder de keuze zou ik maar zeggen, als jij wilt dan kan je je eigen decoder nog steeds blijven gebruiken... Canal digitaal werkt ook al jaren met gecertificeerde ontvangers, dit is bijna nog nooit anders geweest. Alhoewel ik zelf geen nut zie in deze gecertificeerde ontvangers, want dit is ook geen garantie dat de boel zal blijven werken....

 

Als je dus geen gecertificeerde ontvanger wilt, dan koop je een TVV kaart met CI module (Ik denk dat er nog wel losse kaartjes ergens te krijgen zijn zonder CI module)... waarbij je de CI module verpatst voor een paar tientjes indien je deze niet nodig hebt.. Tsja je verliest er wel wat op maar het is geen wereldschokkend bedrag.

 

T.a.v. cardsharing, ik gebruik zelf een smartwi naar volle tevredenheid en ik zie wel waar dit schip gaat stranden met dit verhaal... Voor nu is het nog te onbekend om hier over te gaan speculeren en is het koffiedik kijken.... Maargoed, misschien is het dan nu niet verstandig om een smartwi te gaan kopen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik zie het zelf wat minder zwart/wit.. TVV vaart dezelfde koers als Canal Digitaal, dus in mijn optiek zijn het voor TVV logische stappen...

Of het logisch is of niet voor TVV om CD te volgen, heb je toch niet veel aan als (potentiële) klant ?

Origineel bericht van: CronoS
Ik vind persoonlijk dat je nog wel vrije hardwarekeuze hebt, bij Telenet of BGC heb je toch wel minder de keuze zou ik maar zeggen

Zeker, maar de vraag is dus nu net wat die anti-CS maatregelen gaan brengen.
Je kiest toch niet voor eigen hardware gewoon omdat er een ander merk opstaat ?
Je kiest andere hardware omdat dat meer mogelijkheden geeft.
Als ze altijd maar aan die voordelen knagen, dan blijft er niet veel van dat voordeel over.
Als je bijv. maar 2 uitzendingen tegelijk kunt bekijken of opnemen, dan kun je op dat vlak minder dan bij een Telenet toestel, want daar kun je, als je 2 tuners bezet zijn nog analoog kijken.

Origineel bericht van: CronoS
, als jij wilt dan kan je je eigen decoder nog steeds blijven gebruiken...

Voorlopig nog, maar als ik de problemen over de MTV zenders lees dan is het maar de vraag of dat zal blijven werken.

Vandaar, als die mens nog eventjes kan wachten, waarom zou hij dan niet kijken wat die anti-CS maatregelen geven ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...