Ga naar inhoud

[DM500HD] geen geluid via hdmi

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn recent gekochte DM500Hd heb ik eerst Gemini geprobeerd en daarna openpli. In beide gevallen is het mij niet gelukt om met de hdmi_verbinding geluid uit de televisie te krijgen. Via spdif krijg ik wel geluid op de versterker/av-receiver. Via dit forum en ook elders op het internet zie ik dit probleem nergens gesignaleerd. Heeft iemand enig idee waar de fout kan zitten? Van de mediabox HDX krijg ik met de hdmi-verbinding wel geluid.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Geplaatst:

heb je andere hdmi kabel geprobeerd en desnoods een andere hdmi poort op je tv.

heb zelf ook de 500HD maar geen problemen mee

Dreambox 500HD Cccam 2.1.4

Geplaatst:

ja, ik heb ook al 2 andere hdmi-kabels geprobeerd en ook een andere hdmi-ingang op de tv. En verder alle standen van AC3 aan/uit, ac3downmix aan/uit, de spdif-kabel in en uit. Het blijft doodstil

Geplaatst:

Er staat me iets bij van een identieke klacht i.c.m. een bepaald type TV van Philips waar HDMI ook niet aan de praat was te krijgen. Aan instellingen heb ik hier verder niets hoeven te veranderen, het werkte gelijk i.c.m. een Sony Bravia.

Geplaatst:

je kan het dus nog op een ander tv proberen, indien dat mogelijk is, dan kan je in ieder geval uitsluiten dat het niet aan je box ligt.

Dreambox 500HD Cccam 2.1.4

Geplaatst:

dank voor de reacties die me hebben aangezet om alle mogelijke opties uit te proberen.

Tenslotte is gebleken dat hdmi vanuit de dm5oohd via de hdmi-switch wel beeld maar geen geluid geeft, maar bij een rechtstreekse verbinding zowel beeld als geluid. Voor mij is dit nog tamelijk onbegrijpelijk, omdat hdx-mediaplayer, computer en dvd-speler via de switch prima functioneren, dus met zowel beeld als geluid.

Geplaatst:

Er zijn meer apparaten die met die switches problemen geven met het geluid. Had dit laatst ook met een Ziggo decodertje aan de hand. Door het opnieuw uit/inschakelen kwam er weer geluid. Maar dat moest dan steeds na elke omschakeling. Niet zo handig met een dreambox en zijn opstarttijd.

M_Z

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb hier hetzelfde probleem gehad. Ik moest op mijn tv tuner aangeven dat ik signaal via hdmi ipv scart wilde ontvangen op mijn tv.

Een beetje late reactie maar las het nu pas.

Dus even in tv instellingen zoeken

groet \Trucker

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Hello, did you resolve your problem? What did you do?

I've got exactly the same with my DM500hd and Octava HDMI switch.

PS. Sorry for english, wasn't able to find any english speaking forum thread about this problem.

Geplaatst:

Er staat me ook iets van bij dat je bij het de 1e keer opstarten van de DM500HD moet aangeven of je via Scart of HDMI wilt werken.

Fisker

Asscom-Reference, Oyster CI, Adimo Jazz, DM600PVR, DM500HD

M.v.groet, He®man

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen