Ga naar inhoud

ik heb bij verschillende images ander ontvangst waarden op de sateliet kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

het gekke is dat ik bij verschillende images ook verschillende ontvangskwaliteiten heb.

bij voorbeeld de open pli perfect beeld maar de vti image geeft blokkerig beeld.

hoe zou dit kunnen ? ik gebruik de zelfde schotel en zettings .

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

lijkt me stug peterksr,

dat je evenwel na zoveel minuten een ander image erop hebt staan kan ook betekenen dat je een momentele wolkbreuk voor de wok hebt hangen (of het satelliet upload station)

volgens wat ik gelezen heb zitten in OpenPli en VTI dezelfde drivers

beide images geven hier bij "stabiel weer" identiek beeld zonder blokkerig te zijn

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

waar om lijkt je dat stug ?

ik post toch niet omdat ik posten moet ?

ik heb dit gisteren bij gwoon weer gehad hoor.

zoals je weet ben ik op zoek naar de Wlan oplossing dus heb verschillende images gebruikt dus vandaar deze opmerking

VTI duo image 1.3 had dit met name.

peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

nou niet dat ik je nu niet geloof,

maar ik kan zo'n verschil zelf niet nabootsen en begreep dat de images qua drivers verder identiek zijn

daarom schreef ik lijkt me stug... misschien dat er toch een verschil is.

je zou de originele 5.1 eens kunnen testen of het daarmee reproduceerbaar is?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat de waardes afwijken cijfermatig wil niet zeggen dat er ook verschil in ontvangst is. Tonskidutch bedoelt met "de drivers zijn gelijk zowel bij Pli als bij VTI" dat de tuners op dezelfde manier worden aangestuurd en de ontvangskwaliteit dus identiek moet zijn. Dat wil evenwel niet zeggen dat de ontvangst waardes niet verschillend kunnen zijn. Dat hadden we vroeger ook al bij de eerste images van de DM800, die gaven toen ook veel lagere waardes aan, maar wat is de referentie en met welke schaalverdeling werkt dat allemaal. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten en gewoon kijken of je goed beeld hebt, en als dat ok is, laat de ontvangst waardes voor wat ze zijn. Om je schotel af te stellen moet je gewoon voor de hoogste waardes gaan, of dat nou cijfertje 20 is of cijfertje 80, zal mij een zorg zijn...

M_Z

Geplaatst:

hallo mark

het ligd niet zo zeer in de waardes maar goed beeld of blokkerig beeld .

ik ik heb b.v. op Pli prima beeld maar op een ander image blokkerig beeld dus ja er is wel degelijk verschil helaas.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

bedacht me net, dat er misschien wel een instelling anders is die bij bepaalde diseqc en lnb combinaties invloed heeft.

dat was heel lang geleden namelijk ook een instelling waarmee men experimenteerde op de dm800

Code:
diseqc delay van default 120 naar 130 wijzigen

want misschien staat dat in OpenPli default al anders tov VTI

zie afbeelding

die satellite-equipmentcontrol bijvoorbeeld

zou wel eens kunnen helpen in dit verband

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen