Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom laat CanalDigitaal deze gelegenheid toch liggen. SAIL in Amsterdam. Waarom geen 3D opnames gemaakt, de hele wereld spreekt hierover en kijkt hierna.Nu hadden ze hun eigen kunnen profileren.

Geplaatst:

Maar... CanalDigitaal maakt toch geen opnames? /zij sturen alleen maar signalen door. De NOS zou het misschien in 3D kunnen opnemen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:

Precies. Canal Digitaal krijgt geen 3D-signaal, dus die kan het ook niet uitzenden. Sowieso, wie heeft er op dit moment al een 3D-tv zodat die dit ook echt kan kijken? Ik ken redelijk wat personen die gaan voor beeldkwaliteit en de nieuwste dingen, maar zelf zij laten 3Dtv op dit moment voorbij gaan. Simpelweg vanwege 2 dingen:

1. De 3D content is nog ver onder de maat (ook in de USA).

2. Onlangs hebben ze de aanschaf van een dure FullHD plasma/LCD/LED gedaan, ze zitten nog niet te wachten op weer een extra uitgave.

3D is een leuke toevoeging, maar simpelweg overhyped. Ik verwacht dat dit pas in 2012 ook echt een beetje mainstream gaat worden en dat wij genoeg content hebben zodat het ook bij de Henk en Ingrid thuis te vinden zal zijn.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

In principe heeft CD weinig met de opnames te maken, enkel het uitzenden/doorgeven van content.

Ik denk zelf dat het belangrijker is voor tv zenders eerst echt alle content in native HD op te nemen en uit te zenden alvorens überhaupt met 3D aan de haal te gaan. Al is het maar omdat de 3D techniek in mijn ogen verre van volwassen is atm. Het heeft een leuk gadgetgehalte maar om eerlijk te zijn vind ik die brillen verre van praktisch.

Michael / PA4MW

Geplaatst:

Nou het is toch wel leuk hoor 3D als ik terug denk aan de WK voetbal wedstrijden en Roland Garros..

Straks weer een tennis toer. en gisteren op Canal+ Caroline.

Ja toch wel een aardige iets.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

• Moderator
Geplaatst:

Precies, een paar jaar geleden werd er precies hetzelfde gezegd over HD, en kijk eens hoe snel HD gemeengoed aan het worden is.

Ik was toen ook een van de allereersten die HD kon kijken, en ik heb vanaf het eerste begin kunnen genieten.

Nu met 3D ben ik ook een van de eersten met een ontvanger, en iedereen die ik het laat zien is enthousiast!

3D kan je ook op meerdere manieren zichtbaar maken, daar heb je Canaaldigitaal niet voor nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik weet ook wel dat ze zelf niet opnemen maar in samenwerking met b.v. de NOS zou het een primeur zijn geweest.

En 3D komt er steeds meer in net als HD. Als je de sport wedstrijden ziet, gewoon grandioos.

Geplaatst:

Als je even bijhoudt hoe CD er momenteel voorstaat qua abonnees, dan moet je toch zelf kunnen bedenken dat er nu geen droog brood met 3D valt te verdienen. Ik zou wel andere prioriteiten hebben als ik CD was. En gelukkig heeft M7/CD die ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Precies, een paar jaar geleden werd er precies hetzelfde gezegd over HD, en kijk eens hoe snel HD gemeengoed aan het worden is.

Maar dat is nog geen garantie dat het met 3D ook zo loopt. Een huiskamer vol met mensen die een bril op hebben en recht voor het toestel moeten zitten binnen een bepaalde afstand. Dringen op de bank. Zie je dat zitten?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

En als het al word opgenomen in 3D dan is het ideale content voor het gratis demo 3D kanaal van Astra op 23.5 Oost.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Nou, dan heb je dus 1 3D-zender op je ontvanger van €2500,- eek

Geplaatst:

Zo is dat met HD ook begonnen... en niet alleen met HD, ook met 16/9... kan me nog zo'n zender op 16 Oost herinneren in D2MAC.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Maar ik vraag me wel af of 3D in de huidige vorm wel zo'n vlucht zal nemen als HD. 3D heeft nogal zijn beperkingen, HD niet.

Geplaatst:

Las vandaag dat Net5 in september al met een 3D kanaal begint via Ziggo. Wie weet zal dat kanaal dan ook snel bij andere providers waaronder Canal Digitaal beschikbaar komen.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen