Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Wisselen tussen Tuner 1 en Tuner 2


marcow

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik heb de handleiding verschillende malen doorgelezen

maar kan nergens vinden hoe en met welke knop je kan wisselen

tussen tuner 1 en tuner 2.

 

Op hem scherm waar de zenders worden weergegeven zie ik bovenaan T1 en T2 staan maar hoe bereik ik dit item.

 

Mvg Hansvw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dan is het antwoord vrij simpel, je beschikt niet over een 2e tuner.

 

Misschien moet je nu eerst het volgende proberen.

Één van de beide op T1 en T2 aangesloten kabels functioneert en één waarschijnlijk niet.

Zoek de kabel op die het niet doet.

Sluit hiervoor dus alleen 1 kabel aan op T1 en kijk of je beeld hebt.

Doe dit ook met de 2e kabel en waarschijnlijk zal één kabel het niet doen.

Sluit nu alleen de goed werkende kabel aan op T1.

Gebruik de doorluskabel die bij de RE-8000 is meegeleverd en sluit deze aan op T1 UIT en T2 IN.

Nu moet je dus wel tussen Tuner 1 en Tuner 2 kunnen switchen als je via de OK-knop en een paar keer op de rode toets drukt.

Hiermee kun je dus in elk geval controleren dat T1 en T2 functioneert.

Overigens ga ik er nog steeds vanuit dat dezelfde zenderlijst zowel in T1 als T2 staat.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de tuners ook op gescheiden staan. Maar wanneer ik op OK druk en daarna op rood dan verplaatst de cursor zich alleen naar rechts, wanneer ik dan op rood blijf drukken krijg ik iedere keer verschillende opties (alle satelieten, per sataeliet apart e.d.) maar nergens zie ik staan T1 ofT2 in die lijst. dat staat alleen boven de kanalen maar daar kom ik niet bij...

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daemyon,

 

Ik heb aan de TS de onderstaande tekst doorgestuurd en het lijkt mij niet zinvol om alles weer over te typen.

Wil jij a.h.v. deze tekst dit ook even controleren zodat we een indruk krijgen wat er nu wel of niet aanwezig is en ingesteld is.

 

Origineel bericht van: Jürgen

Beste Hans,

 

Eerst even het antwoord op de laatste vraag, het maakt niets uit welke van de 2 kabels op welke Tuner ingang is aangesloten.

 

Nog even een paar aannames want in feite heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt wat je nu precies voor een LNB gebruikt.

Ik veronderstel dat je een speciaal voor CD gemaakte DUO Monoblock Twin LNB gebruikt voor de ontvangst van Astra1 en Astra3.

Dit is een LNB met 2 koppen en aansluitingen voor 2 coaxkabels.

Correct?

 

Je hebt het ronde opvulstuk op de met 19,2 graden gemarkeerde LNB hals geplaatst.

Dit is vanuit de schotel gezien naar de LNB gekeken de linke LNB hals.

Correct?

 

Nu heb je de LNB circa 10 graden verdraaid.

Dit gezien vanaf de satelliet en met de wijzers van de klok mee.

Is dit correct?

 

Je hebt de instelling voor de Tuner aansluiting op 'Separate' staan.

Je hebt de DiSEqC instellingen voor Astra1 op 1 van 4 gezet en voor Astra3 op 2 van 4.

Correct?

 

Als dit allemaal correct is en je sluit de 2 kabels willekeurig aan op T1 en T2 moet je op beide kabels signaal kunnen krijgen tenzij de LNB voor Astra3 niet goed staat.

 

Voorwaarde is dat de LNB voor Astra1 een goede signaalkwaliteit moet afgeven, dus het gaat hier niet om de signaalsterkte maar om de kwaliteit.

Deze zou op de schaal van de ontvanger toch minimaal tussen de 85 en 90% moeten liggen.

Als dat niet zo is dan dien je dit eerst goed in orde te brengen want anders lukt het nooit.

Als je wel een goede signaalkwaliteit op Astra1 hebt dan de schotel vastzetten en niet meer aankomen.

Daarna alleen nog maar de LNB verdraaien totdat je op de signaalschaal van Astra3 een signaalkwaliteit van minimaal 75% hebt.

 

Mocht nu blijken dat je ondanks veel heen en weer draaien op de signaalschaal van Astra3 totaal geen reactie krijgt dan lijkt het erop dat de LNB defect is.

 

Groet,

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen, Ik begrijp het niet helemaal, wil je nu dat ik mijn ontvangstwaardes hier vermeld? Ik heb 2 kabels lopen vanaf de schotel naar de R9000, op tuner 1 en 2 zitten dus aparte kabels, alle zenders zijn ook gecopieerd naar tuner 2. Bij normaal weer liggen de ontvangstwaardes van astra 1 op ca 92%. is dat wat je nodig hebt?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb niets nodig en ik wil ook niets.

Ik reageer alleen op het feit dat jij schreef dat jij geen mogelijkheden hebt om tussen T1 en T2 te kiezen.

Mijn 1e conclusie is dan dat jij niet over Tuner2 beschikt en als dat zo mocht zijn dan is het handig om te weten welke configuratie en instellingen jij gebruikt.

 

Ontvangstwaarden hebben niets te doen met de wel of niet beschikbaarheid van Tuner2.

 

Misschien nog even terug naar af.

Jij zegt dat jij in de Zenderlijst (OK toets) en Zenders sorteren (rode toets) na herhaaldelijk de rode toets ingedrukt te hebben geen keuze kunt maken tussen T1 en T2.

Zie jij als je op de OK toets hebt gedrukt bovenin de zenderlijst naast [Alle zenders] zowel T1 als T2 vet gemarkeerd en gekleurd weergegeven?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Jij zegt dat jij in de Zenderlijst (OK toets) en Zenders sorteren (rode toets) na herhaaldelijk de rode toets ingedrukt te hebben geen keuze kunt maken tussen T1 en T2.
Zie jij als je op de OK toets hebt gedrukt bovenin de zenderlijst naast [Alle zenders] zowel T1 als T2 vet gemarkeerd en gekleurd weergegeven?


Ja dat zie ik wel ja, maar ik kan die 2 niet apart benaderen zeg maar en ik was/ben in de veronderstelling dat dit wel zou moeten kunnen.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan ook maar schijnbaar functioneert dit niet bij jouw om welke reden dan ook.

Bij mij functioneert het als volgt:

 

Nadat ik de OK toets heb ingedrukt en daarna herhaaldelijk op de rode toets dan verschijnen de volgende opties:

 

Standaard (op letter volgorde)

Op transponders (frequenties)

Alle zenders (satellieten en HD)

Tuner Alle (Tuner1 en Tuner2)

SECA (de verschillende coderingsystemen)

CanalDigitaal (de verschillende providers)

 

Dus nadat ik het 4e keer de rode toets heb ingedrukt kan ik kiezen tussen Tuner 1 en 2.

 

Jij hebt schijnbaar wel de beschikking over de 2 Tuners maar kunt deze alleen niet kiezen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via diezelfde weg kom ik er ook en ik zie ook staan alle tuners, tuner 1 en tuner 2, maar ik heb niet het gevoel dat ik een tuner daar dan apart kan benaderne zeg maar.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het nu niet meer helemaal volgen.

Begrijp ik goed dat jij via de rode toets uiteindelijk wel de optie ziet [Tuners Alle] Tuner1, Tuner2?

Als dat zo is dan kun je toch met de rechter pijl-toets naar de rechter kolom gaan en daar T1 of T2 kiezen.

Even in het midden gehouden wat dit uiteindelijk moet opleveren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...