Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Las ergens bij een sat leverancier dat de 7141 alleen zou werken als er een CD kaart in de receiver zit. En dat zonder deze kaart er ook geen FTA ontvangst mogelijk is.

Kan iemand dit bevestigen??

Mijn vrouw kijkt alleen via Turksat en omdat er wat HD kanalen komen wilde ik best een upgrade van de huidge ontvanger (Nextwave) overwegen.

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Geplaatst:

Volgens mij is het inderdaad zo dat er een CD kaart in moet zitten. Het is waarschijnlijk niet nodig om een abonnement op de kaart te hebben.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pa3fat

Kan iemand dit bevestigen??

Ja dat klopt er moet een seca kaart inzitten kaart mag verlopen zijn of zelfs seca1 wat al een jaar of 6-7 niet meer werkt.

Volgens mij als je Turksat wilt ontvangen is de Philips 7141 niet een geschikte ontvanger.Het ding is aan alle kanten begrenst.
Geschikt voor CDS Astra 1 en Astra3, Hotbird en Astra2. laugh
Geplaatst:

Turksat zit wel in de te selecteren satellieten sinds de voorlaatste firmware. Maar of je daar veel mee kunt ontvangen? Sowieso alleen de zenders met hoge symbolrates > 22000. En hij moet de zenders zelf scannen, want deze zitten niet in de fastscan lijst van CDS.

M_Z

Geplaatst:

Ja ik weet niet wat precies de bedoeling is als je hem vast op Turksat 42 oost zet zal hij wel signaal vinden en scannen.

Het ding kan geen motorsturing aan dus alleen disqC 1.0 komt hij inderdaad met een vaste schotel te staan heb je dat zelfs niet nodig maar goed.

Is het de bedoeling meerdere satellieten te gaan ontvangen met de 7141 met flinke afstand tussen de lnb's wordt het een moeilijke zaak, zou zelf iets anders nemen. laugh

Geplaatst:

Ik rol net in dit topic binnen maar heb vandaag bij een vriend van mij zo'n zelfde 7141HD ontvanger met Astra1 en Astra3 voorzien van een Quatro lnb en disecq instellingen.

Eerste bevinding...grafiesch mooi maar daardoor ook trager, en een aantal keer vastlopers gekregen.

De CD kaart heeft er al die tijd ingezeten, en heb door tijd gebrek niet gezien of er nog andere satelieten zijn te ontvangen.

Tijdens het inlezen van de kanalen ben ik alléén maar kanalen van Astra 1, 2, en 3 tegen gekomen, dus ben wel benieuwd of er

meer mogelijk is ?

Geplaatst:

Wat is een goed alternatief als ontvanger.

HD lijkt me logisch.

HDMI aansluiting ook.

PVR is niet belangrijk.

Prijs rond de 7141.

?

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen