Ga naar inhoud

Problemen met enkele zenders in Fastscan lijst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satters,

Graag had ik willen weten, voor degenen die de TVV/CDS Fastscan optie in OpenPli gebruiken, hoe jullie het volgend probleem oplossen.

Bij zenders zoals Film 24, Zone Horror en nog een paar hoor ik wel geluid maar krijg ik ofwel een stilstaand of zwart beeld te zien. Ik meen ergens iets gelezen te hebben over video PID's enz maar jammergenoeg is m'n kennis hierover nog wat beperkt. Zijn er mogelijkheden waarmee ik manueel iets kan veranderen of hoe ik dit precies zou kunnen oplossen? Als programma gebruik ik dikwijls iDreamx waarmee je boeketten o.a. kan importeren, zenders streamen enz. Dien ik dat te gebruiken? Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

fastscan is eigenlijk dus scannen zonder de optie netwerk aan te vinken.

dat levert (hebben we een paar keer in het VU+ forum geschreven) slechte zenderlijst op dus rare beeld of geluid uitval of helemaal geen zender gevonden.

mede omdat CCcam (als je die gebruikt) op een specifieke SID en PID reageert, kunnen daarmee evenwel ook decoderingsfouten optreden.

zou het nog eens volledig scannen of satjes lijstjes proberen.

lijstjes kun je ook altijd naar eigen believen aanpassen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
fastscan is eigenlijk dus scannen zonder de optie netwerk aan te vinken.
dat levert (hebben we een paar keer in het VU+ forum geschreven) slechte zenderlijst op dus rare beeld of geluid uitval of helemaal geen zender gevonden.

mede omdat CCcam (als je die gebruikt) op een specifieke SID en PID reageert, kunnen daarmee evenwel ook decoderingsfouten optreden.
zou het nog eens volledig scannen of satjes lijstjes proberen.

lijstjes kun je ook altijd naar eigen believen aanpassen.
ciao

niet helemaal waar, de fastscan lijst van CDS/TVV worden OTA aangeboden welke dus gewoon online via de sat en dus niet via internet wordt ingelezen....

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Net omdat dit in Pli zit, wens ik graag nog van die mogelijkheid gebruik te maken. Kan ik in de VU+ iets (en wat precies dan) wijzigen dan of met een bepaald programma (liefst Mac of webinterface)?

@ Tonskidutch: 't rare is juist dat die zenders die ik vernoemde niets met CCcam te maken hebben aangezien het FTA zenders op Astra 2 zijn.

Geplaatst:

ja, klopt

maar een screwed-up zenderlijst kan altijd en overal problemen opleveren.

wie die blanked-solutions bedacht heeft weet ik niet...

maar je hebt unieke locatie settings en dus resultaat.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp, gebruikt hier bijna niemand van de TVV Fastscan lijst onder OpenPli en gebruiken jullie telkens van die lijsten zoals Henksat?

Niemand die me met m'n probleem kan helpen? Manuele instellingen voor die zenders aanpassen of iets dergelijks?

Geplaatst:

Mooi om te weten maar 't is wel een beetje offtopic hè wink

Ondertussen een bijkomend vraagje er bovenop: hoe kan je alle zenders gemakkelijk verwijderen in de VU+ zonder terug te keren naar fabrieksintellingen (gewoon om te vermijden dat ik timers/disecq instellingen moet herinstellen)

Geplaatst:

ook in dit image, kun je gewoon een scan laten maken per satelliet met de optie zenders wissen...

handmatig wissen kan ook als je de juiste map kiest (zie dreamboxedit > opties > mappen.

daarna kun je een volledig nieuwe lijst erin zetten met dreamboxedit en een reload commando doen.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen