Dilasso Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Beste Lezer, Ik zit zo af en toe wat te stoeien met Ubuntu en nou vroeg ik mij af of er en programma is zoals DCC (Dreambox Control Center) maar dan voor Linux. Groeten, Dilasso. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
WilSat Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Wine installeren. DCC werkt ook onder wine
satlinkies2 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Denk dat je eerder moet denken aan Webmin
robbedoeske Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: satlinkies2 Denk dat je eerder moet denken aan Webmin Huh das toch totaal iets anders??
Beheerder Michel Geplaatst: 30 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 30 augustus 2010 Daar mag best een uitroepteken achter, want het IS totaal niet wat de vraagsteller zoekt. Webmin is aan Linux (web)server administration tool voor luie administrators Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
joop905 Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Webmin is een heel goed stuk gereedschap om een server op te zetten en te beheren. DCC (Dreambox Control Center) met Wine werkt maar half
bigtwin Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 [offtopic] Toch wel raar eigenlijk, dat DCC er alleen voor Win is. De box is tenslotte Linux, vele mensen gebruiken ook linux, dus wat lijkt er meer voor de hand te liggen dan DCC in ieder geval ook voor Linux gebruikers beschikbaar te maken. Ik heb DCC niet onder Ubuntu geinstalleerd, ook niet met wine en ook geen webmin, want ik heb de commandline! [/offtopic] ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
NINjak Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Voor de commandline heb je wel wat linux kennis nodig of je zou alleen een "ls -al" ed. moeten doen/kunnen maar voor het grovere werk is meer kennis nodig. Die kennis kunnen mensen vergaren door te doen en vooral te proberen en vergeet niet "google is/kan hierbij je vriend echt zijn"! Het is veel "trial and error" maar sommige mensen zijn er op de een of andere manier te "bang" voor. Een systeem in/met een "windows omgeving" aanpassen gaat al wat makkelijker, een mogelijk iets mindere stap is zoiets als webmin maar hoe je begint maakt niet zo veel uit. Langzamerhand gaan de mensen toch merken dat je aan/met de CLI (de commandline dus) genoeg kan hebben/genoeg heb en heel veel (eigenlijk alles) gedaan kan worden. Het voordeel met je met de CLI wel heb als je bv. ooit in het verleden bv. wat met DOS (of andere varianten) gedaan heb ben of kom je uit het "muizen/windows tijdperk" kan een CLI onhandig overkomen/lijken. Wat wil de TS nu eigenlijk kunnen met een linux DCC, Webmin of iets dergelijks? Al lees ik de opmerking is dat me niet gelijk duidelijk en dat vond ik de webmin opmerking nog geen eens zo heel dom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen