Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Ik zet regelmatig de Thomas & Betts connectors, de groene, deze is voor 7 mm coaxkabel en ik strip altijd alles weg tot op de witte isolatie.

Het gaat/ging mij dus net zo. Totdat ik vanavond (verrassing) de installatie voorschriften voor die connector doornam.
Nog nooit problemen gehad met een kabel met die connectoren, maar volgens de fabrikant moet het dus anders.
Wordt vervolgd.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp

Het gaat/ging mij dus net zo. Totdat ik vanavond (verrassing) de installatie voorschriften voor die connector doornam.
Nog nooit problemen gehad met een kabel met die connectoren, maar volgens de fabrikant moet het dus anders.
Wordt vervolgd.

Terugvouwen heeft in ieder geval voor de aarding geen effect. De conische bus maakt aarding, en teruggevouwen draadjes raken alleen de plastic dop die met de tang dichtknijpt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Een week geleden een batterij PPC EX6 compressie-connectoren gehaald bij een zaak met de naam van een sat in het hoge noorden. Machtig mooie connectoren na alle draai-dingen die ik de afgelopen -wat zal het zijn- 20 jaar heb gebruikt (maar soms zijn die heel korte draaidingen nodig als er weinig ruimte is).

Vinger(draai)-geval voor het kabel-strippen erbij en een aandruk-tang (kon hem evt. huren, maar ik hou hem).

Maximaal 2 rondjes met het vinger-ding zodat de draadjes er nog vrijwel allemaal zitten,

4 lengte-sneetjes met een mesje in de folie zodat het makkelijk terug te klappen is(!!!),

connector erop duwen, in de tang en "klik" en klaar.

Zag op youtube dat iemand de folie om de binnen-isolatie liet zitten en kerndraad+isolatie+alufolie in de metalen binnenhuls duwde (dat hoop je dan, want je kunt niet zien wat binnen in de connector gebeurt), maar dat maakt geen moer uit want die huls maakt volledig contact met de buitenkant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

gisterenavond laat nog eens een connector opgeofferd voor het goede doel.

zodra ik de draadjes overplooi is de connector niet meer over de coax te schuiven.

dan maar eens met bruut geweld en na het samenknijpen kwam de rubbering ring gewoon uit de connector gesprongen.

dus voor mij is het duidelijk dat mijn connectoren gestript moeten worden tot op de witte binnenkern.

en mijn connector ziet er zo uit.(zie foto)

en die hangen al bij velen in de regen, wind, niet ééntje waarvan ik klachten heb (en toch al een pak of 5 van 500 stuks erdoor gejaagd whistle )

en zoals Henksat zegt, ik verdenk ook velen dat ze de coax gebruiken die totaal niet bij de connector past qua diameter en kern diameter.

post-43448-1318261195,4506_thumb.jpg

Geplaatst:

tja sjaak(k)

maar het komt op hetzelfde neer hé :

je coax en connector moeten voor elkaar gemaakt zijn of passen wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen