Ga naar inhoud


Wat moeten mijn reiskosten zijn?


DINGES

Aanbevolen berichten

Hallo sinds 01.06.2010 is het vestiging waar ik wekte in utrecht gesloten en ben gaan werken in Weert ik moet elke dag 240 km heen en weer rijden.

nu krijg ik maar 530 euro rijskosten per 4 weeeken volgen mijn berekening klop het niet is er iemand die er vestand van heeft

toen ik in utrecht werkte kreeg ik geen rijskoste want afstand was 3 km en hier een stukje van reorganisatieplan.

 

5.3.2. Overgangsregeling reiskostenvergoeding

Gedurende een overgangsperiode van maximaal een jaar kan een gewijzigde tegemoetkoming

in de reiskosten woon-/werkverkeer gelden. Voor deze overgangsregeling komen

alleen die werknemers in aanmerking voor wie, vanaf de datum van herplaatsing, de

reisafstand naar de nieuwe vestigingsplaats groter is dan de reisafstand vanaf de woonplaats

naar de oude vestigingsplaats. Aan deze werknemers wordt het bedrag gelijk aan

de huidige reiskostenvergoeding vergoed. Daarnaast ontvangt men voor het verschil in

kilometers tussen de oude de nieuwe reisafstand een vergoeding van € 0,28 per kilometer,

waarbij de fi scale consequenties voor betrokken werknemer zijn. Na dit jaar geldt de

reiskostenregeling conform het handboek arbeidsvoorwaarden

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
leuke stelling pukje maar:
als we met z'n allen zoveel per maand verbranden om enkel te kunnen werken is het ook een nog leukere stelling om in weert een kamer te nemen, die je onder 't mom van tweede huishouding compleet aftrekbaar kunt stellen.

ciao

Zo denk ik er ook over ,wil er niet aan denken iedere dag
3 uur in de auto zitten en de stress iedere dag met de files(rosmalen)
Lekker naar het limburgse verhuizen Born is b.v. een
leuke plek en niet te duur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een rekensommetje:Stel je rijdt Euro95 voor €1,50 per liter. Je rijdt met je auto 1 op 15.Als je dan 350 liter tankt, heb je 5250 km gereden en ben je €525 kwijt. Twintig keer op en neer (= 4 weken) komt dan neer op 4800 km. Ik durf te stellen dat je vergoeding niet verkeerd is en wanneer je diesel of gas rijdt, kom je met afschrijvingen en dergelijke er heel gunstig uit...

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pukje,

 

Dat klopt maar ik ga mijn rekensom nu toepassen op diesel. Als je 1 op 15 rijdt, heb jij per 4 weken 320 liter nodig. Voor een literprijs van €1,20 kost je dat € 384. Je ontvangt per 4 weken € 530. Op jaarbasis krijg je dat bedrag 13 keer want 13 x 4 = 52 = een jaar. Het verschil tussen € 530 en € 384 bedraagt 146. Wanneer je dat met 13 vermenigvuldigt krijg je € 1898. Ook als je 100 km per week rijdt, heb je verzekeringen, belastingen, afschrijvingen enzovoorts dus die blijf je toch houden. Je zult eerder toe zijn aan nieuwe remmen, koppelingsplaten, distributieriem, enzovoorts en dat is met €4000 per twee jaar toch wel te betalen.

 

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit geen verkeerde vergoeding is.

 

 

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Gelukig rij ik met een andere colega samen een dag hij een dag ik we houden nog wel wat van over maar de probleem is dat ze haden uitgerekend dat we 611 euro zouden krijgen en dat is niet gebeurt.

Nu is de gene die er over gaat op vakantie dus niemand kon er wat over zegen.

Maar ben nog steeds niet achter hoe ze dat berekenen dat heb ik ook heel vaak bij mijn werkgever gevraagt en ze zouden een berekening toe stuuren maar is nog steeds niet gedaan.

En over het verhuizen dat ben ik ook wel van plan maar wil nog eve afwachten hoe het allemaal gaat uitpakken moet nog eve kijken of het ook net zo leuk is net als in Utrecht zie nu al dat er veel mentalliteid verschil is maar wil nog niet haasten met verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees toch echt, dat hij 28 cent per km krijgt, waarvan 19 cent onbelast.

 

Ook is het duidelijk vermeld, dat het een overgangsregeling is, gedurende 1 jaar.

 

Dat betekent, dat je of een jaar de tijd hebt, om dichter bij je nieuwe werkplek te gaan wonen, of een andere baan te zoeken in de buurt van je huidige woonplaats.

 

Ik weet niet, of hij de enige werknemer is, die betroffen is, anderz zou je kunnen overwegen te gaan carpoolen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...