Ga naar inhoud


Wat moeten mijn reiskosten zijn?


DINGES

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sattaz
@DINGES,

Heb je al geïnformeerd bij Ondernemingsraad of vakbond?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz





Hallo,
Nee nog niet Sttaz wacht nog op die gene die op vakantie is kijken wat zij er van gaat zegen maar ik laat het wel hier wten als ik er een antwoord op heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraag anders je baas eens of hij niet een leaseauto ter beschikking wil stellen. Zeker als er meerdere mensen nu zoveel kilometer rijden kan hij een auto beschikbaar stellen en jullie laten carpoolen. Vaak veel goedkoper dan iedereen een aparte km vergoeding.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijd je diesel of benzine? Ik zou in ieder geval overwegen om een dieselauto aan te schaffen gezien de kilometers die je rijdt.

 

Ikzelf woon zo'n 50 km van mijn werk af, en ik krijg 130 euro per maand reiskostenvergoeding. Dit is de maximale vergoeding die ik bij mijn werk kan krijgen.

 

Als ik even uit ga van 100 km per dag x 20 dagen/maand x 0,19 euro dan zou ik tot 380 euro onbelast mogen ontvangen.

 

Nu halen we ieder jaar een truc uit die gebruikt van een maas in de wet. Ik lever hiervoor (een deel van) mijn 13e maand in (belast inkomen) en ik krijg er een netto reiskostenvergoeding voor terug. Stel mijn 13e maand zou 2000 euro zijn (belast inkomen), dan wordt deze "geruild" voor 2000/0,19 = 10526 extra kilometers reiskostenvergoeding.

 

Het resultaat is voor de baas hetzelfde, maar ik houd er een leuk centje extra aan over.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat er toch heel duidelijk dat hij een vergoeding krijgt van 28 cent per extra gereden km veroorzaakt door deze verhuizing.

Volgens mij is het rekensommetje dan heel simpele nl. in 4 weken zitten 20 werkdagen per dag rijdt hij 230Km dus 20 x 240 = 4800 Km dit x 0,28 = €. 1.344 euro aan reiskosten vergoeding.

Of hij daar nu een diesel, gas of benzine voor rijdt of dat jullie minder krijgen maakt hierbij niets uit.

Zijn werkgever heeft zelf aangegeven dat hij recht heeft op 28 cent per km zonder daar een maximum oid. aan te stellen.(tenminste niet in dit artikel)

 

Mijn advies zou dus zijn om even bij PZ of de OR na te vragen waarom hij dan veel minder krijgt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

Volgens mij is het rekensommetje dan heel simpele nl. in 4 weken zitten 20 werkdagen per dag rijdt hij 230Km dus 20 x 240 = 4800 Km dit x 0,28 = €. 1.344 euro aan reiskosten vergoeding.



Hij rijd toch samen met een collega dat zal de werkgever ook wel weten.

Origineel bericht van: DINGES
Hallo
Gelukig rij ik met een andere colega samen een dag hij een dag ik we houden nog wel wat van over maar de probleem is dat ze haden uitgerekend dat we 611 euro zouden krijgen en dat is niet gebeurt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hij rijd toch samen met een collega dat zal de werkgever ook wel weten.


Dat zou als het goed is niet moeten uitmaken. Als je op de fiets komt of met het openbaar vervoer reist zou je ook dezelfde vergoeding moeten krijgen.

mvg,
The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hallo,

 

Het moet zijn van mijn oude werk plek tot de nieuwe werkplek en dat is 112km maal 2 x 20 dagen x 0.28 cent

Maar ze haden al drie maanden enkel rijs betaald dus word periode 10 betaald met terug werkende kracht

nogmaals alemaal bedankt

 

gerrit B jou berekkening klopte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...