Ga naar inhoud


Messenger Systeem fout melding


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo.

Mischien is het niet op plaats maar ondanks stel ik de vraag:

 

Met MSN kan ik chaten maar als ik een bestand wil verzenden of een Video chat wil gaan doen dam komt na enige tijd de melding:

 

Kan geen verbinding maken, een netwerk probleem neem komt takt op met de Netwerk beheerder ofSysteem beheerder .

 

Maar als iemand met mij en Video verbinding of een bestand wil toe zender zijn er geen problemen.

 

Ik gebruik Windows XP 1.8 Ghz Computer en 1 Ghz intern geheugen.

De Firewall zijn niet ingeschakeld.

 

Heb een ADSL verbinding.

 

Wie heeft er een idee wat het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je niet zo een vigor2200 er tussen hangen, die kregen een hoop klanten van xs4all kado bij hun abonnement. Daar zit ook een firewall in namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit probleem ook maar wel met mijn buurman die ook @home i-net heeft , route add commando deed wonderen ... route add <buurman ip> <gateway ip>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van MS messenger zit in het protocol wat gebruikt wordt om verbindingen te maken met de te ontvangen pc.

Aangezien MS messenger geen gebruik kan maken (nog niet) van het H323 protocol oftewel NAT = network translation protocol.

Zodra MS een nieuwe versie uitbrengt hebben ze beloofd dit probleem opgelost te hebben.

Tijdelijk zou je wel van Yahoo gebruik kunnen maken, die heb ik hier ook achter mijn router draaien en heeft geen enkel probleem hiermee !!!

 

Succes,

 

Astatic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...