Ga naar inhoud


Radio 4 Surround


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat ze het er kunstmatig bij mixen...een soort pseudo surround dus.

Zo maakten ze vroeger ook wel veel nep stereo van mono.

DeLuxe is trouwens best wel een leuke zender..ze hebben ook 2 radio kanalen. DeLuxe Radio en deLuxe Lounge..

Die zijn niet zo loeihard kapot gekomprimeerd zoals dat in NL & B met alle geweld schijnt te moeten en zo best wel om naar te luisteren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen Dolby PL-I (later PL-II) bestaan volgens mij zo lang, Dolby Digital niet (DD is er natuurlijk ook in 2-kanaals naast 5.1).

Dolby PL (=ProLogic) is een analoog systeem, klinkt nog steeds goed in versie II voor sommige muziek vind ik.

Ik zet het weleens aan voor heel droge opnamen, en ouwe ping-pong stereo opnamen.

 

Geen kritiek hoor, meer een verduidelijking...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
ja Dolby B & C heb ik. Dolby C maakt het geluid wel heel erg dof. Volgens mij kun je de ruis ook wegpoetsen met een equalizer door de hoge tonen minder hoog te zetten.

Misschien moest je maar eens een cassette afspelen die ook daadwerkelijk met Dolby C is opgenomen. Het basisprincipe van Dolby ruisonderdrukking is: tijdens opname de hoge tonen versterken en tijdens afspelen weer verzwakken. Omdat ruis vooral te horen is als gesis (dus de hogere tonen) wordt dit dan gelijk mee verzwakt.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
Origineel bericht van: rolandroland
ja Dolby B & C heb ik. Dolby C maakt het geluid wel heel erg dof. Volgens mij kun je de ruis ook wegpoetsen met een equalizer door de hoge tonen minder hoog te zetten.

Misschien moest je maar eens een cassette afspelen die ook daadwerkelijk met Dolby C is opgenomen. Het basisprincipe van Dolby ruisonderdrukking is: tijdens opname de hoge tonen versterken en tijdens afspelen weer verzwakken. Omdat ruis vooral te horen is als gesis (dus de hogere tonen) wordt dit dan gelijk mee verzwakt.


Was het niet B&O die daar het Dolby HX-Pro voor had uitgevonden? En als je écht goede opnames wil maken op je 60 minuten metal tape's gaat er natuurlijk niks boven Dolby-S wink

Voor de echte liefhebbers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_noise-reduction_system

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...