Ga naar inhoud


Radio 4 Surround


rolandroland

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@d Drs. IJzerbout dat doet een mens weer goed, positieve feedback. Zou met ingang van direct willen instellen alleen maar positieve feedback geven op elkaar in een forum.

 

Wat ik niet snap is dat Radio 4 surround gewoon 1 uitzend kanaal heeft en die ander Radio 4, de normale uitzending weg kan blijven. Scheelt weer in de kosten. Maar niet iedere ontvanger kan volgens mij overweg met dit surround kanaal? Misschien is dat ook wel de reden. Nu ben ik wel een liefhebber van klassiek maar graag zou ik ook zien dat er pop zenders komen met dolby surround. Dat aanbod is nu erg beperkt. Ook op de huidige cd's kom zelden surround tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: MacGuinness
De NOS heeft in zijn "wijsheid" besloten voorlopig te stoppen met Radio 4 surround. De zender blijft wel in stereo te beluisteren.

Bron: Canaldigitaal.


Vergeleken met een kwaliteitszender als BR-Klassik stelde Radio 4 Surround helemaal niets voor.
Je kan net zo goed zelf een stereosignaal laten processen door je receiver, daar hebben we radio 4 Surround niet voor nodig.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Er is volgens mij, mij iets ontgaan want ik kan Radio 4 Surround niet meer ontvangen. Er verschijnt een melding "gecodeerde zender" in mijn beeldscherm. Nu heb ik dit kanaal gewist en opnieuw de kanaal lijst geladen. Blijkt dat deze zender verdwenen is van de satelliet? Nu blijkt dat Radio 4 geen surround uitzendingen meer doet. In het nieuwe maandblad Luister worden die uitzendingen nog wel vermeld. Is dit een van de bezuinigingen van de publieke omroep?

 

Via Google kwam ik een bericht van Canal Digitaal tegen:

 

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft besloten om voorlopig te stoppen met het uitzenden van de radiozender Radio 4 Surround. U kunt wel blijven luisteren naar de stereo-uitzendingen van Radio 4. Deze kunt u vinden op kanaal 304 van de standaard zenderlijst en op kanaal 704 van de HD-zenderlijst.

 

De NPO sluit niet uit dat Radio 4 in de toekomst weer in surround zal gaan uitzenden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat ik niet zo vaak Radio 4 in surround beluisterde. Omdat Radio 4 Surround niet zoveel beluisterd werd is dit station verdwenen van de schotel. De reden dat ik niet vaak afstemde was om het feit dat er maar weinig momenten waren dat ze ook daadwerkelijk in surround uitzonden. Trouwens het viel me op dat de HD zenders wel het signaal Dolby surround met zich meedragen maar niet in Dolby surround wordt uitgezonden! Alleen stereo sound!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Bedoel inderdaad Nederland 1,2 en 3. Ik heb wel uitzendingen mee gemaakt dat het in Dolby Surround was. Dan hoorde je de toontjes van Tros Radar aan de achterkant zeg maar voorkant de stemmen om maar wat te noemen.


Je kan ook een luxe receiver kopen zoals een vette Denon of Onkyo.
Die maken zelf een surround signaal van stereo. Ik denk dat Radio 4 surround ook was voorzien van zo'n processor en dat is voor een radiostation geen dure grap.
Het in de lucht houden van een aparte satellietzender wel, en dat was denk ik de reden om Radio 4 surround uit de lucht te halen.

Koop dus gewoon een luxe receiver met alle mogelijkheden en aansluitingen, daar heb je een hoop plezier aan.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...