MR_B Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Wanneer is er storend of geen beeld met de dreambox in combinatie met de 45cm multytenne? weinig regen ? veel regen ? extreem veel regen? [straten lopen dan vol] laat ook eens weten welke type box je dan hebt. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Tonskidutch Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 is dat echt een dreambox topic? zo ja , dan zou je bepaalde receiver<>schotel combinaties nooit kunnen toepassen. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
MR_B Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch is dat echt een dreambox topic? zo ja , dan zou je bepaalde receiver<>schotel combinaties nooit kunnen toepassen. ciao Zeer zeker, er zijn receivers die met weiniger signaal toch nog beeld geven en de dreambox stopt er dan al mee. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Tonskidutch Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 oké, maar dan is zo'n kleine antenne zoals je zelf schrijft niet geschikt voor de "minder gevoeligere tuner" van de dreambox dat is dan toch het antwoord.? ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Sigma Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Hoe kleiner de schotel hoe eerder uitval bij regen!! en zeker als er ook nog meerdere LNB's opzitten. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
MR_B Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: Sigma Hoe kleiner de schotel hoe eerder uitval bij regen!! en zeker als er ook nog meerdere LNB's opzitten. klopt, daarom vraag ik juist ervaringen met de dreambox. Mijn ervaring is, met 4 single lnb's dat je minimaal triax 78 moet hebben. Nu spreek ik weleens die zegt geen problemen te hebben met hevige regen ism de genoemde 45cm hardware. Dus daarom wil ik ervaringen van dit board, ik vermoed dat die persoon gewoon lult en niet wil uitkomen voor zijn flopaankoop. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Harley Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Heb een multytenne aan de 8000 geknoopt gehad, ben blij dat ik er nu weer een grote triax aan heb hangen VU+ Duo2 - PrismCube
MR_B Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: Harley Heb een multytenne aan de 8000 geknoopt gehad, ben blij dat ik er nu weer een grote triax aan heb hangen Had je al problemen met weinig regen of een normale regenbui ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik heb een Multytenne Twin aan mijn 8000 hangen. Bij regenweer kun je inderdaad problemen hebben met beelduitval, hoewel de ene satpositie daar gevoeliger voor is dan de andere. Vooral op Hotbird kan dit voorvallen, op de TVV zenders had ik daar veel minder last van. Is het dan een flutaankoop ? Neen, dat zou ik zeker niet zeggen. Ik woon op een appartement en ik vind dat zo'n klein schoteltje minimaal stoort, terwijl als je daar een Wavefrontier of zo zet dat wrevel bij de buren zou kunnen veroorzaken. Bovendien staat het op het terras, en als er eens uitzonderlijk een dikke laag sneeuw op hangt, kan ik die gewoon wegschrapen. Voor mij is het dus een elegante oplossing. Wie echter een grote tuin heeft om zijn schotel in te zetten, die zou ik toch een grotere schotel aanraden. Het paraplu'tje dat voor Multytenne bestaat heb ik nog niet geprobeerd.
Harley Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: MR_B Had je al problemen met weinig regen of een normale regenbui ? Een hele donkere wolk gaf al problemen, hoefde het niet eens te regenen. Ja was goed afgesteld. Voor de rest is het wel een makkelijke oplossing zo'n multytenne, als je met wat eerder beelduitval kan leven. VU+ Duo2 - PrismCube
EmQu Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik heb een 7000 i.c.m. een multytenne en ik ben redelijk tevreden. Ja hij valt uit bij ontzettende regenbuien, op het moment dat ik de tv dan op kabel zet (ja mensen ik heb nog kabel) dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat zelfs de kabel uitvalt door het noodweer. Kwestie van goed uitrichten en dan valt het allemaal wel mee. Die enkele keer dat het keihard onweert en regent zijn ook op 1 hand te tellen in een jaar. ...
wortellica Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Hier ook een tijdje multytenne naast een bigsat gehad en die viel inderdaad iets eerder uit maar vond ik niet storend. wel de multytenne toen heel precies uitgericht.
maximus288 Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 ik heb het eigelijk alleen bij stevige onweersbuien en dan val ie een paar minutjes uit, ik meen mij dergelijke uitvallen ook te herinneren van de kabel. grt peter VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
MR_B Geplaatst: 23 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2010 Origineel bericht van: Harley Origineel bericht van: MR_B Had je al problemen met weinig regen of een normale regenbui ? Een hele donkere wolk gaf al problemen, hoefde het niet eens te regenen. . Kan ook onweer zijn. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Loui (K) Geplaatst: 23 augustus 2010 Geplaatst: 23 augustus 2010 Ik had dit voorjaar nog een DM7000 en een T90 schotel,ik merk wel nu ik een DM8000 heb veel minder last van uitval (zelfdeT90)als voorheen met de DM7000 bij een vlotte regenbui.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen