Ga naar inhoud


Ervaringen DM500-T DM600-T of ?


Gast satmus

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaringen met de DM500-T of DM600-T?

Hoe is de gevoeligheid van de tuner? Wordt er 5V DC door de tuner geleverd of is een externe adapter noodzakelijk?

Zijn er nog andere Linux based DVB-T ontvangers?

 

alvast bedankt,

 

satmus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Satmus,

 

ik heb hier een DM-500T staan. Hij doet het goed en schakelt ook snel om.

De ontvangstgevoeligheid is goed en hij kan ook de 5 Volt afgeven.

Je kan dit aan of uit schakelen via het menu.

Dit heb ik in mijn geval niet, daar een UHF richtantenne onder het dak meer dan genoeg signaal geeft.

Echter een nadeel, de afstandsbediening die ik heb is vrij slecht. Je moet goed richten voordat hij wat doet.

Voor de rest is het een prima ontvanger die met CCcam prima werkt met de Digitenne kaart.

De updates komen netjes door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het afstbed.probeem weet ik een oplossing.Bij sommige typen zit het IR Ledje te ver naar binnen,waardoor de lichtbundel te smal wordt waardoor je heel nauwkeurig moet richten.Oplossing: maak de afstbed.open, eerst het schroefje onderin het batt.vakje eruit te draaien vervolgens met een dun zakmes de nokjes aan de zijkant naar binnen te drukken,en met een beetje wringen en duwern gaat hij zonder beschadigingen open,vervolgens soldeer het Ledje los en plaats hem verder naar voren,hij moet een beetje uitsteken.let wel op dat je anode en cathode niet verwisseld,anders werkt hij naderhand niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Momenteel ben ik bezig aan het uittesten van een DM800-S met een USB DVB-T stick (afatech af9015). Ik heb dit werkende gekregen met een Dream Elite BH 1.3.3. image. Nu heb ik zowel een dvb-s2 tuner en een dvb-t tuner. Als dvb-t antenne gebruik ik een selfmade blikjes antenne welke uitstekend werkt.

 

Ik heb (nog) niet kunnen testen of cccam hiermee werkt echter ik vermoed van wel daar ik de dvb-t tuner kan zien net alsof het een interne tuner is.

 

Hier in België is het moeilijk om cccam te testen omdat er geen gecodeerde kanalen te ontvangen zijn (met mijn selmade antenne).

 

Wat de dm500 betreft i.c.m. opnemen over een share kan wel hoor. Vroeger had ik een dm500 waarmee ik opnam naar een nfs share (op Ubuntu). Wel moet je ergens instellen dat bij het opnemen het beeld wegvalt om zo voldoende resources te hebben voor de opname.

 

Groeten

 

Bart

 

 

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart Lowagie
Hallo,

Momenteel ben ik bezig aan het uittesten van een DM800-S met een USB DVB-T stick (afatech af9015). Ik heb dit werkende gekregen met een Dream Elite BH 1.3.3. image. Nu heb ik zowel een dvb-s2 tuner en een dvb-t tuner. Als dvb-t antenne gebruik ik een selfmade blikjes antenne welke uitstekend werkt.

Ik heb (nog) niet kunnen testen of cccam hiermee werkt echter ik vermoed van wel daar ik de dvb-t tuner kan zien net alsof het een interne tuner is.

Hier in België is het moeilijk om cccam te testen omdat er geen gecodeerde kanalen te ontvangen zijn (met mijn selfmade antenne).
...
Dat klinkt interessant, DVB-T op een DM800S...
Hoe heb je dat werkend gekregen? Moest je er nog plugins voor installeren?
Op welke andere images heb je het nog geprobeerd?
Als je een richtantenne op dak zet ontvang je misschien Goes wel, maar ontvang je dan ook geen Franse zenders? Daar zitten ook een paar gecodeerde tussen.
De keuze voor deze DVB-T stick is bewust of zouden andere ook werken?
gr Alex

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werken zeker meerdere usb dvb-t sticks. De mijne had ik al een geruime tijd, dus niet bewust gekocht.

 

Ik denk dat het voorlopig enkel werkt met dream elite black hole (had eigenlijk gemini staan). Deze plugin zit standaard in deze image. Als je de driver voor de usb dvb-t wil installeren moet de dm800 gekoppeld zijn aan het internet om de driver te downloaden (doet de plugin voor u). Mijn usb dvb-t stick staat niet in de lijst, ik heb enkele drivers van andere merken geprobeerd tot het lukte.

 

Die richtantenne moet ik buiten plaatsen daar ons dak geen signaal doorlaat (metaal). Voorlopig is dit wat moeilijk.

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die Afatech af9015 is niet het merk van de stick maar de chipset die er in zit.

En er zijn veel DVB-T sticks met deze chipset heb geen lijstje bij de hand maar ik vermoed meer als de helft van alle DVB-T sticks is uitgerust met deze chipset. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja die Afatech af9015 is niet het merk van de stick maar de chipset die er in zit.
En er zijn veel DVB-T sticks met deze chipset heb geen lijstje bij de hand maar ik vermoed meer als de helft van alle DVB-T sticks is uitgerust met deze chipset. laugh
Hier staat zo'n lijstje.

Maar ik wilde al zo'n USB-stick kopen voor op de laptop, dan zou ik 'm dus ook op mijn DM800S kunnen gebruiken, maar dan ben ik wel benieuwd welke sticks wel genoemd werden in Dream Elite en of ik op de één of andere manier die plugin en drivers ook op OpenPLi kan zetten...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik bang dat de site hier niet mag van Dream Elite maar een Google op de naam "Dream Elite" levert op de bovenste link al gelijk de juiste info op "Dream Elite usb tuner drivers" en voor de verschillende chipsets.

 

Bij de AF9015 staat je lijst. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou dat niet mogen? Sat4all is toch niet gebonden aan één image? En het is geen reclame dacht ik?

Site: http://www.dream-elite.net/

Subforum over USB tuners: http://www.dream-elite.net/forum/forumdisplay.php?42-Dream-Elite-USB-Tuner-Drivers

 

Maar nou nog waar ik het beste een ondersteunde DVB-T USB-stick kan kopen? Maar dat is dan weer wél reclame...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lexzie
Waarom zou dat niet mogen? Sat4all is toch niet gebonden aan één image? En het is geen reclame dacht ik?


Kijk ik ken de Italiaanse site niet van Dream Elite maar de link naar een ander forum van iemand levert vaak dit resultaat op.

Het image is geen probleem maar mocht er ergens info staan over softcams of LAN sharen is de site hier niet gewenst.
Dus ik kan beter de link hier niet melden of ik moet eerst de hele site na spitten of er soms iets illegaals staat anders heb je zelf weer een waarschuwing aan je broek. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ aart :

zo ken ik er nog meer als er met een grap naar een toeter gewezen wordt via een verkoopsite heb je al een waarschuwing

terwijl zelfs de tijdelijke beheerder je IP en je inlog gegevens naast elkaar legt om zo te kunnen zeggen dat je meerdere acounts aan maakt

 

maar goed deze post zal mij dan wel tenminste een vermaning opleveren dan wel een ban

 

groetjes aan iedereen hier en tot snel.........

 

roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen de antenna buiten kunnen richten op de Franse zenders.

 

Resultaat:

- op de HD zenders heb ik beeld echter geen klank. Dit blijkt een bekent probleem te zijn. (http://www.dream-elite.net/forum/showthread.php?4143-Dream-Elite-BH-1-3-OE1-6-USB-tuner-AND-french-(terrestrial)-channels)

- als ik zap naar een gecodeerd kanaal, dan gaat de DVB-t tuner onderuit. Ik dien de dm800 opnieuw op te starten.

 

Default gebruik ik cccam. Geen idee of de tuner crasht mocht ik een kaart hebben voor de Franse TNT zenders. Ik zal eens testen om default geen CCcam te gebruiken maar Common Interface.

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...