Ga naar inhoud


[DM500S] CD updates niet automatisch


Belsat

Aanbevolen berichten

Hi there!

 

De Seca 3 kaart in mijn Dreambox (zie signature) wil niet automatisch updaten. Elke 2 maanden moet ik dit via de activatielijn in een aparte Philips ontvanger doen. Ik gebruik CCcam 2.14.

 

Is dit normaal en zo niet, wat kan er mis zijn?

 

Vriendelijke groeten, Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je in je CCcam.cfg de EMM uit staan ?

Ik vermoed van wel:

 

# configure what EMM blocker you want. Add as many as readers you have attached

# default is blocking nothing

#

# B: /dev/sci0 01

# 00 - nothing

# 01 - sa blocked

# 02 - ua blocked

# 04 - ga blocked

# and sum of for combinations

#

#examples

#

#B: /dev/tts/0 07

#B: /dev/sci0 01

 

# disable all local EMM readers

# saves lots of CPU, but you won't get any updates anymore

# (unless you get updates from your clients)

#

# default: no

#

#DISABLE EMM : yes

 

Wanneer het hekje voor Disable EMM er voor weg is en er staat yes, dan is dat het probleem.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx. Dat klinkt hoopgevend :-) Ik heb d.m.v. WS_FTP CCcam.cfg gevonden in Var > Etc maar kan hem niet bekijken of editen. In WS_FTP krijg ik hem namelijk wel "van rechts naar links", maar vervolgens blijkt dit toch niet gelukt te zijn. Ik herinner me nu ook dat ik laatst de services lijst niet van de box kon downloaden. Het lijkt wel of de box "op slot" zit.

 

Wat doe ik fout??

 

Hartelijk dank zo ver, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met beide programma's kan ik CCcam.cfg downloaden en editen. Maar mijn Cccam.cfg is een beetje "alternatief". Er komt o.a. in voor:

 

"Disable EMM: no" Dat zou goed moeten zijn. Maar kan ik ook Cccam.cfg verwijderen? Wordt deze dan automatisch opnieuw aangemaakt?

 

Vriendelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, thanx. Ik heb nog 2 maanden om het ding een keer helemaal opnieuw te programmeren.

 

Hartelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...