Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Opname mislukt; beeld blijft zwart


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb even een vraag; ik maak geregeld een opname, maar ik heb het probleem dat na een opname mijn beeld volledig zwart blijft. Dit op het moment dat ik probeer de opname af te spelen.. De opname zelf lijkt in eerste instantie gewoon te lukken, maar bij het afspelen gaat het dan dus mis...

 

Ik gebruik twee kaarten, een CD kaart die in de interne kaartslot en een TVV kaart die in mijn CAM zit. Deze zit in een PowerCam/Onecam. Ik wil mijn TVV kaart niet in het bovenste slot stoppen, aangezien ik dan de melding "gecodeerde zender" krijg tijdens het zappen en dat is erg frustrerend. Maar ik heb het zelfde fenomeen ook wel eens gezien als ik beide kaarten in de interne kaartslot heb zitten...De CD opnames lijken alsnog goed te gaan.

 

Nu lijkt het net of de dat de boel niet gedecodeerd wordt tijdens de opname.. Enig idee wat het probleem kan zijn, want verder werkt de CAM goed en heb ik er geen problemen mee in gebruik... Kan het misschien toch iets zijn met de zenderlijst op de "andere" tuner?

 

Ik hoor graag suggesties en andere mensen die CAM's gebruiken, want ik kan hem niet verklaren. Ik denk persoonlijk dat dit niet aan de CAM ligt..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: CronoS

Nu lijkt het net of de dat de boel niet gedecodeerd wordt tijdens de opname..

Dat klopt, met een module word het programma niet gecodeerd opgeslagen op je hdd.

En dat kan je ook zien, als er twee van die tekens achter de opname staan, normaal is het één teken[een .ts teken]

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee waarom dan het beeld zwart blijft bij afspelen? Heb je dit ook wel eens ervaren dan? Ik probeerde dit meteen na de opname...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet correct.

Weliswaar worden via een CAM gemaakte opnamen van codeerde CD kanalen niet ongecodeerd opgeslagen maar kunnen deze binnen een bepaalde tijdlimiet (meestal 48 uur na opname) alsnog bekeken worden.

De CAM zorgt dan immers dat tijdens het kijken de opname alsnog gedecodeerd wordt.

 

Als de gecodeerde zender via de betreffende CAM direct bekeken kan worden dan moet de gecodeerde opname via dezelfde CAM ook binnen 48 uur bekeken kunnen worden.

Is dit niet het geval dan zal het probleem toch wel in de CAM of de gebruikte combinatie CAM en interne kaartlezer gezocht moeten worden.

 

Voor alle zekerheid heb ik zo net met de Aston 1.07 v2.18 een opname gemaakt van RTL7 HD en kon deze daarna via dezelfde CAM probleemloos bekijken.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het domme is dat het ook soms gewoon goed gaat... Het is dus niet altijd zo, maar juist omdat het niet altijd goed gaat is het daardoor niet erg betrouwbaar en vertrouw ik het bij voorbaat niet...

 

Ik ga straks nog even testen, ik ga via PiP mijn andere tuner eens op een zender zetten die via de CAM gedecodeerd moet worden, ik verwacht dan dat de opname gewoon goed gaat.....

 

Ik heb hetzelfde probleem dus ook gehad als beide kaarten in de interne kaartsloten zitten. Dit zegt mij dus dat het niet specifiek aan de CAM hoeft te liggen....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wist niet dat het soms goed gaat.

In dit geval zou ik het zoeken in de richting van gelijktijdig gebruik van T1 en T2.

Het lijkt erop dat als de opname op T1 is geprogrammeerd en T1 bezet is bij de start van de opname deze niet automatisch naar T2 wordt overgeschakeld.

In dit geval wordt dus niets opgenomen en blijft het beeld zwart.

Dit zou mogelijk zijn als T1 en T2 niet dezelfde zenders bevatten, de Tuner aansluiting niet op Separate is ingesteld of dat om welke reden dan ook één van beide Tuners (soms) niet goed functioneert.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dat is niet correct.
Weliswaar worden via een CAM gemaakte opnamen van codeerde CD kanalen niet ongecodeerd opgeslagen maar kunnen deze binnen een bepaalde tijdlimiet (meestal 48 uur na opname) alsnog bekeken worden.
De CAM zorgt dan immers dat tijdens het kijken de opname alsnog gedecodeerd wordt.


Je hebt weer gelijk.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net met Picture in Picture gekeken op mijn tweede tuner, blijkt dat sommige zenders van de TVV kaart zwart blijven als ik met de Picture in Picture kanalenlijst dit even controleer. (2 HD zenders bekijken via PiP werkt toch eigenlijk nog slecht , stottert aan alle kanten smile )

Ik heb de zenders opnieuw handmatig ingescanned via de tweede tuner en direct even kijken wat het resultaat is met een opname....

 

Het zou handig zijn als je via het menu de instellingen van de eerste tuner kan kopieren in de tweede, zal toch wel ellende kunnen voorkomen en ik zie eigenlijk geen reden waarom je hier een scheiding in zou willen aanbrengen?

 

Aangezien ik de zenderlijst altijd terugzet na een upgrade kan het zo dus zijn dat het soms wel goed ging...

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Het zou handig zijn als je via het menu de instellingen van de eerste tuner kan kopieren in de tweede, zal toch wel ellende kunnen voorkomen en ik zie eigenlijk geen reden waarom je hier een scheiding in zou willen aanbrengen?

Misschien begrijp ik de bovenstaande opmerking verkeerd maar als je bedoeld dat je de in T1 aanwezige zenderlijst (dus niet de instellingen) naar T2 wilt kopiëren dan is dat toch mogelijk.
Druk op de AB op OK, toets blauwe toets voor 'Zenderlijst optie' en daarna 'Copy Service'.

Hiermee kun je T1 naar T2 v.v. kopiëren maar misschien bedoelde je dit niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, dat wist ik niet.. Ik kom eigenlijk niet zo vaak in dit scherm smile

Ik edit de zender via mijn PC, dan kan je ook zien of de zender op beide tuners beschikbaar is.

 

Maar, de opname is weer mislukt alles bleef zwart.. Ik heb nu even de zender gekopieerd van tuner1 naar tuner2 en weer wat ingeprogrammeerd dus ben weer benieuwd, eens moet het toch lukken smile.... Picture in Picture lijkt toch goed te gaan, waarbij Tuner1 op 19.2 staat en Tuner 2 op 23.5, dus ik begrijp het niet zo goed...Ik heb trouwens mijn decoder ingesteld op seperate.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Thanks, dat wist ik niet.. Ik kom eigenlijk niet zo vaak in dit scherm smile
Ik edit de zender via mijn PC, dan kan je ook zien of de zender op beide tuners beschikbaar is.

Maar, de opname is weer mislukt alles bleef zwart.. Ik heb nu even de zender gekopieerd van tuner1 naar tuner2 en weer wat ingeprogrammeerd dus ben weer benieuwd, eens moet het toch lukken smile.... Picture in Picture lijkt toch goed te gaan, waarbij Tuner1 op 19.2 staat en Tuner 2 op 23.5, dus ik begrijp het niet zo goed...Ik heb trouwens mijn decoder ingesteld op seperate.


Kan die SmartWI V8 geen roet in het eten gooien?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de smartwi voor het delen van mijn CD kaartje. Mijn TVV kaart zit rechtstreeks in de decoder via de OneCam, dus het lijkt me persoonlijk van niet.

Gebruik ik de interne kaartsloten voor beide kaarten, dan gaat het opnemen OK, inclusief de Smartwi.. Ik moet zeggen dat de Smartwi erg stabiel werkt eigenlijk tot nu toe geen problemen mee..

 

Gisteren was de laatste opname ook mislukt frown Ik moet er dus wel even in gaan duiken ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik gebruik de smartwi voor het delen van mijn CD kaartje. Mijn TVV kaart zit rechtstreeks in de decoder via de OneCam, dus het lijkt me persoonlijk van niet.
Gebruik ik de interne kaartsloten voor beide kaarten, dan gaat het opnemen OK, inclusief de Smartwi.. Ik moet zeggen dat de Smartwi erg stabiel werkt eigenlijk tot nu toe geen problemen mee..

Gisteren was de laatste opname ook mislukt frown Ik moet er dus wel even in gaan duiken ...


Wat ik je aan kan raden, zet eens de fabrieksinstellingen terug, en ga de hdd eens formateren.
Dat heb ik laatst ook gedaan, en loste een hoop onverklaarbare problemen op.
En ga eerst eens een tijdje aan de gang met maar één kaart, in de onderste kaartlezer.
Dan zal de rebox prima werken [??], en probeer daarna de andere mogelijkheden.
kan je zien waar het op vastloopt.

Mvrg!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...