Ga naar inhoud

Advies gevraagd overweging overstappen van Telenet naar Sateliet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen,

Ik woon in Belgie en heb hier Telenet (digitale tv,internet,telefoon).Nu overweeg ik om over te stappen naar sateliet voor HD ontvangst,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.Ik zou graag beschikken over TVV,2 programma's gelijktijdig kunnen opnemen in HD en dit alles tegen een betaalbare prijs.Ik lees dat de paketten die TVV aanbied niet echt de beste apparatuur bevat.Wie kan me nu eens zeggen naar wat ik het beste op zoek kan gaan van apparatuur?Ik ben een leek op dit gebied en alle hulp is welkom.

Welke schotel?welke HD Recorder(HD kunnen ontvangen,2 programma's tegelijk kunnen opnemen,harde schijf)?LNB(single,duo of quad)?

Ontvangst van TVV is noodzakelijk....

mvg,Kieper11

Geplaatst:

schotel : grootte +/- 80cm zou genoeg moeten zijn.

LNB : duo twin LNB (Astra 19,2 en astra 23,5)

ontvanger : VU+ Duo zou mijn voorkeur zijn maar je zou je best eens wat uitleg laten geven door een sat winkel over verschillende ontvangers zodat je zelf een keuze kan maken.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Aangezien TVV nogal regelmatig zijn strategie wijzigt, ben je het meest toekomst bestendig met een installatie die 4 satellieten aankan : 13, 19.2, 23.5 en 28.2.

Wat het opnemen van 2 gelijktijdige programma's betreft, dit is vandaag mogelijk met een aantal ontvangers zoals de VU+ duo en Dreambox, maar er zou sprake zijn dat dit wel eens zou kunnen veranderen. Dit draadje gaat hierover : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._Be#Post1877511

Geplaatst:

qua schotel zou ik gaan ofwel voor een Triax 88cm met multihouder en zo de 4 sats (13/19/23/28) erop zetten.

zeker dus twin LNB's (dus twee uitgangen per lnb)

en als ontvanger, tja, een vu+duo is nu voor het moment het beste twin HD opname toestel, en steek er dan een 1TB Green power HDD in en je hebt alles.

wil je iets "saver zijn voor te toekomst" zou ik kijken voor een T90 schotel, dan heb je de vrijheid voor sats mocht er ooit iets bijkomen of je wilt uitbreiden, dat kost je zo'n 100 euro meer voor de schotel maar je krijgt wel meer terug.

Geplaatst:

Je klinkt als iemand die wel behoefte heeft aan een wat geavanceerdere installatie. De Astra 1,2,3 en Hotbird zijn alle vier wat zenderaanbod de moeite om te ontvangen. Je zou een Wavefrontier T55 kunnen nemen en dan om te beginnen op kop op deze satellieten te richten. Als je later behoefte hebt aan meer satellieten kan je eenvoudig koppen bijhangen.

Ik zou beginnen met LNB's met twee aansluitingen, tenzij je nu al zeker weet dat je meer televisies gaat aansluiten.

Voor ontvangers sluit ik me aan bij de hierboven al aanbevolen Vu+ Duo, gruwelijk goed apparaat. Als je de Telenetontvanger gewend bent weet je straks niet meer hoe je het hebt!

Geplaatst:

alvast bedankt aan iedereen voor de reacties!

1 van de dagen ga ik eens contact opnemen met Telenet om te horen wat ze mij eventueel nog kunnen aanrekenen als ik bij ze weg ga...Vermits ik al langer dan 1 jaar ben aangesloten denk ik dat ze me niets kunnen aanrekenen maar je weet maar nooit met die mensen daar in Mechelen....ik laat het nog wel weten wat ik ga kopen intussen blijven de reacties natuurlijk welkom....groetjes

Geplaatst:

Ik denk dat ik ga voor de Rebox 8000HD met een triax 88cm schotel met multihouder en dan wat lnb's (welke weet ik nog niet).Is dit een goede combinatie of ben ik beter af met een Technomate TM800HD of TM8000HD combo ontvanger?

Zoals eerder vermeld:ontvangst van astra 1+2+3 en hotbird ontvangst moet mogelijk zijn,alsook 2 programma's tegelijk opnemen.En welke lnb's ga ik dan best gebruiken?

Is een paraprot noodzakelijk of helpt het eigenlijk ni echt?

mvg,Kieper11

Geplaatst:
Origineel bericht van: kieper11
Ik denk dat ik ga voor de Rebox 8000HD met een triax 88cm schotel met multihouder en dan wat lnb's (welke weet ik nog niet).Is dit een goede combinatie of ben ik beter af met een Technomate TM800HD of TM8000HD combo ontvanger?
Zoals eerder vermeld:ontvangst van astra 1+2+3 en hotbird ontvangst moet mogelijk zijn,alsook 2 programma's tegelijk opnemen.En welke lnb's ga ik dan best gebruiken?
mvg,Kieper11

paraprot lol4.gif

eerst maar eens die wok halen en indien twin receiver dan ook twin lnb > inverto Black Premium
ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Ik geen geen problemen met enig van deze ontvangers. Het zijn beiden Linuxontvangers, maar verwacht niet dezelfde uitgebreide ondersteuning vanuit de gemeenschap als bij de Droomdoosjes (Vu+ daarbij inbegrepen).

Zoals eerder vermeld:ontvangst van astra 1+2+3 en hotbird ontvangst moet mogelijk zijn,alsook 2 programma's tegelijk opnemen.

Dan raad ik je in ieder geval een model aan met 2 tuners. Niet alle ontvangers die je noemt hebben 2 tuners.

En welke lnb's ga ik dan best gebruiken?

Je ontvangt sterke satellieten. Extra gevoelige LNB's hebben daarom geen voordeel. Ik zou daarom niet teveel geld uitgeven aan de LNB's. Neem een twinmodel van Smart Titanium, Edison, Inverto, Alps of zoiets.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

paraprot lol4.gif

eerst maar eens die wok halen en indien twin receiver dan ook twin lnb > inverto Black Premium

@Tonskidutch,

Hoezo lol4.gif ?
Heb je zelf de paraprot (gehad) of heb je die ooit getest?

Bedoel je misschien Inverto Black Ultra in plaats van Inverto Black Premium?
Volgens velen levert de Inverto Black Ultra de beste ontvangstresultaten.
Ik ken eigenlijk niemand die de Inverto Black Premium als beste lnb propageert.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

post-2143-1318261215,5493_thumb.gif

Geplaatst:

@kieper11,

Mijn ervaring is dat een paraprot wel degelijk nuttig is.
Uiteraard blijft het zaak jouw schotelinstallatie zo optimaal mogelijk af te stellen.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Hier spreekt een trotse eigenaar van de VU+DUO ontvanger met een triax 78 schotel.....Alles nog instaleren se en dan beginnen we eraan....bedankt iedereen voor de nodige info....groetjes,kieper11

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen