Ga naar inhoud

Advies gevraagd overweging overstappen van Telenet naar Sateliet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen,

Ik woon in Belgie en heb hier Telenet (digitale tv,internet,telefoon).Nu overweeg ik om over te stappen naar sateliet voor HD ontvangst,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.Ik zou graag beschikken over TVV,2 programma's gelijktijdig kunnen opnemen in HD en dit alles tegen een betaalbare prijs.Ik lees dat de paketten die TVV aanbied niet echt de beste apparatuur bevat.Wie kan me nu eens zeggen naar wat ik het beste op zoek kan gaan van apparatuur?Ik ben een leek op dit gebied en alle hulp is welkom.

Welke schotel?welke HD Recorder(HD kunnen ontvangen,2 programma's tegelijk kunnen opnemen,harde schijf)?LNB(single,duo of quad)?

Ontvangst van TVV is noodzakelijk....

mvg,Kieper11

Geplaatst:

schotel : grootte +/- 80cm zou genoeg moeten zijn.

LNB : duo twin LNB (Astra 19,2 en astra 23,5)

ontvanger : VU+ Duo zou mijn voorkeur zijn maar je zou je best eens wat uitleg laten geven door een sat winkel over verschillende ontvangers zodat je zelf een keuze kan maken.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Aangezien TVV nogal regelmatig zijn strategie wijzigt, ben je het meest toekomst bestendig met een installatie die 4 satellieten aankan : 13, 19.2, 23.5 en 28.2.

Wat het opnemen van 2 gelijktijdige programma's betreft, dit is vandaag mogelijk met een aantal ontvangers zoals de VU+ duo en Dreambox, maar er zou sprake zijn dat dit wel eens zou kunnen veranderen. Dit draadje gaat hierover : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._Be#Post1877511

Geplaatst:

qua schotel zou ik gaan ofwel voor een Triax 88cm met multihouder en zo de 4 sats (13/19/23/28) erop zetten.

zeker dus twin LNB's (dus twee uitgangen per lnb)