Ga naar inhoud


UPC-Box gebruiken op een andere locatie?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch

Goedendag,

 

Door een verhuizing moet ik binnenkort afscheid nemen van de schotel..Inmiddels ben ik zwaar verwend door het HD aanbod.

 

Nu was mijn vraag??Als ik UPC digitaal neem met de HD zenders kan ik deze box dan ook meenemen naar b.v mijn vriendin??We zitten namelijk wisselend bij elkaar..

 

Of is de box gekoppeld aan het adres / postcode??

 

Mijn vriendin heeft een standaard UPC pakket.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als jij allebei UPC hebben moet dit geen probleem zijn. Mochten jij en je vriendin in andere regio's wonen dan kan het zijn dat je de box opnieuw moet instellen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet lukt om een box adres gevonden is.

 

Ik heb het uitgeprobeerd bij mij thuis en bij me ouders we wonen in het zelfde dorp.

 

We kregen geen beeld,misschien als ik upc bel dat het dat wel opgelost was.

 

Maar het is niet zo simpel om zo alles mee te nemen en aan te sluiten en het werkt.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Ik denk dat het niet lukt om een box adres gevonden is.

Ik heb het uitgeprobeerd bij mij thuis en bij me ouders we wonen in het zelfde dorp.

We kregen geen beeld,misschien als ik upc bel dat het dat wel opgelost was.

Maar het is niet zo simpel om zo alles mee te nemen en aan te sluiten en het werkt.

Dan moet je het probleem toch bij jezelf zoeken. Ik heb mijn UPC box recent nog meegenomen om te demonstreren ergens anders. Bovendien als het niet zou kunnen had je ook niet kunnen sharen wink

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kjonker1
Ik had mijn orginele box mee naar mijn ouders,dus dat was het probleem niet.

Misschien was je kaartje verlopen, iets wat nog wel is gebeurd als die normaal in sbox zit en niet in de upc box. Maar dat weet jij.

We kunnen gaan gokken waarom je het niet voor elkaar kreeg. Probeer het nog een keer en kijk eerst thuis of het kaartje werkt op je UPC box en dan pas mee nemen. Mocht het bij anderen niet direct werken check de signaal level in menu 1789. Ligt daar mogelijk je probleem.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik maar mijn kaart draait niet meer in sbox in iets anders,en is wel geudate anders zou ie thuis niet werken in de originel box.

 

Signaal weet ik niet heb ik niet gecontroleerd,ga er vanuit als je analoog tv beeld heb,je automatsche ook signaal hebt op je digitale decoder als je die aansluit.

 

Maar goed laat maar het was een test en meer niet.

 

 

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste, mensen.

Officieel is het niet mogelijk. de box en de smartcard zijn gekoppeld, u krijgt altijd bij een wissel van de box of een nieuwe mbox. een mb en smartcard!

 

wanneer wij als monteur van UPC, een box wisselen moeten wij sc en mb nummers doorgeven. dus op een andere locatie moet niet kunnen. ook kan UPC dit op afstand uitlezen. Dus als UPC de boekhouding niet in orde heeft. kan het werken. maar ga er maar vanuit dat dit erg snel niet meer werkt. dus ik Goed dicht getimmerd!

 

dus altijd adreswijziging doorgeven!

 

gr sathertog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...