Ga naar inhoud


UPC-Box gebruiken op een andere locatie?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Je kunt de box overal inpluggen en daar kunnen ze niks tegen doen. Ze kunnen hoogstens zien op welke wijkcentrale de box is ingelogd met het retoursignaal als er al een retour signaal is. Een gedeelte van het UPC netwerk is niet retour geschikt en veel mensen zitten nog met oude WCD's/versterkers thuis die zowiezo geen retoursignaal doorgeven. Bovendien, je hebt geen retour signaal nodig om de zenders te kunnen ontvangen. Alleen interactief zal misschien niet werken als je de retour mist.

 

Als UPC monteur moet jij je eigen toch is beter laten voorlichten wink

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: kjonker1
Dat weet ik maar mijn kaart draait niet meer in sbox in iets anders,en is wel geudate anders zou ie thuis niet werken in de originel box.

Signaal weet ik niet heb ik niet gecontroleerd,ga er vanuit als je analoog tv beeld heb,je automatsche ook signaal hebt op je digitale decoder als je die aansluit.

Maar goed laat maar het was een test en meer niet.

Ik vind het raar.
Wat bedoel je met "werkt niet meer in sbox in iets anders" ?
Een andere softcam, of dat ie enkel nog in de originele box gebruikt wordt ?

In elk geval, hier met Telenet (komt toch voor 99% op hetzelfde neer) kun je een box met bijbehorende smartcard gewoon op een andere locatie plaatsen.
Als je maar één box hebt kun je normaal gezien ook gewoon die netwerkkabel uittrekken, maar dan heb je maar beperkte EPG.
Ze kunnen dan hoogstens zien dat je box niet meer interactief is.

De zenders zitten regionaal soms op andere frequenties, en dan moet je je postcode ingeven en opnieuw scannen.

Dus als jij met je box bij je ouders geen signaal hebt, dan is misschien het probleem dat je net in een ander gebied zit, met andere frequenties.
Dan moet je opnieuw scannen.
Zou het dat kunnen zijn ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nagra 2/3 kaarten kun je net zo goed oscam gebruiken. kpcs is een iets aangepaste oscam versie die ook emu ondersteund en CAS7 kaarten. (Viasat HD)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Gerard 76
Laat even weten of het ook gelukt is smile


Hallo Gerard 76

Nou het is gelukt...
Het heeft even geduurd voor UPC de box leverde.
Inmiddels is die even naar het andere adres geweest om daar te proberen.

Ik heb de zenders niet opnieuw hoeven te scannen gewoon plug and play.(adressen liggen in de zelfde regio)

Bedankt allemaal,

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...