Ga naar inhoud


[REBOX algemeen] Fabrikant REBOX in Nederland


Dagoe

Aanbevolen berichten


Ik heb Fortis vandaag gesproken op de beurs en heb eigenlijk helemaal geen goed gevoel aan hun overgehouden.

 

Ik was eerst eens bij Humax en toen Bij Kaon op de Stand, om hen eens te vragen waarom er met de Twin PVR's zoveel problemen zijn, en of zij ook klachten hebben aangaande hikkende beelden op HD zenders.

 

Kaon Was wat Kapsones, en gaf me niet veel aandacht.

Bij Humax was dat anders, als stelde ik me voor als een normale gebruiker wilde de Vriendelijke Koreaan mij toch netjes te woord staan.

 

Na ongeveer een 5 minuten met deze heer gepraat te hebben, was de conclusie voor mij al wel heel duidelijk !!

 

ST chipset maker ondersteund GEEN Linux op de St 7101 chipset die bijv in de Rebox gebruikt wordt.

Broadcom doet dat wel met hun chipsets. die ondersteunen linux en hebben daarvoor ook de protocollen vrij gegeven om het voor de Koreaanse bedrijven makkelijker te maken essentiele problemen op te lossen.

 

Goed, ik bedankte deze meneer, en wilde verhaal gaan doen bij Fortis.

Toen ik daar aan kwam heeft een meneer mij netjes tewoord gestaan.

Ik heb aangegeven dat ik een Rebox heb en slechte ervaringen heb met de algeme stabiltieit en funcionaliteit van de ontvanger.

Ook vertelde ik hem dat er heel veel gebruikers de zelfde ervaringen hebben.

 

Deze meneer, heeft mij verteld dat ze met een oplossing bezig zijn maar dat het nog wel tijd nodig heeft.

 

Toen ik hem confronteerde met het Verhaal over de ondersteuning van ST aangaande linux OS zij hij dat deze support zeer slecht was, en ontkende dit dus niet.

Hij zei dat daardoor zij zelf oplossingen moeten zoeken voor veel kwesties als

netwerk functionaliteit, drivers etc.

Toen ik hem concreet vroeg over het ''Shocking Picture Problem on HD

channel'' Zij hij uiteindelijk dat ze ervan op de hoogte waren maar nog geen idee hadden om het op te lossen. hij ontkende het dus uiteindelijk niet.

 

Naar dit verhaal te hebben geluisterd vandaag, vergroot mijn vermoeden dat het wel eens een hele lange weg kan gaan worden, als in vroegere tijden met een aantal ontvangers die na 5 jaar nog niet compleet goed functioneerden op de basis funcionaliteiten (Stabiliteit, PVR twin functies ETC. )

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar toch wel een goed gevoel over.

Het is prijzenswaardig, dat Fortis zich niet verschuilt en eerlijk toegeeft dat er problemen zijn.

Of dat op korte termijn oplossingen oplevert, zal de tijd moeten leren.

 

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was druk vandaag bij fortis.inc zeker, ook ik ben er geweest, ze geven de verzekering dat alles wel goed komt met de software maar vertelden ook dat rebox nederland (haarlem dus ) enkele aanpassingen heeft gemaakt die naar hun mening niet goed geimplanmenteerd zijn, (niet erg leuk dit te vernemen van de fabrikant), of het was gewoon een mededeling om de problemen bij een ander neer te leggen. Ook vroegen ze of ik nog wel positief wilde reageren op mijn rebox 9000 hd (niet dus) en daar een stukje over wilde schrijven.

 

Op die vraag heb ik de mededeling gegeven dat ik mijn receiver op dit moment niet ga updaten vanwege dat ik hem heb laten bijwerken en heb gevraagd of zij dat eventueel terpleken konden doen (bijwerken en updaten naar een goedwerkende versie).

Hierop kreeg ik als antword dat ik in haarlem moest wezen omdat het daar (bij de bewerking van de software niet goed is gegaan) en daar was ik het enigzinds wel met hun eens.

Maar goed ik kreeg de mededeling dat fortis er wel achteraan zou blijven gaan omdat hun (fortis.inc) zelf zeggen dat het geleverde product (van hun, fortis.inc), zonder veranderingen/ bijwerkingen goed moet zijn.

 

Dus nu ben ik terug bij af, de importeur ontkent alles en fortis geeft mij andere mededelingen, (wie moet ik nu nog geloven) ik vond het wel een belachelijke situatie en heb de pech dat ik het gesprek niet had opgenomen.

 

Maar ja ik blijf wel zo positief dat ik mij bij ton2207 zijn onderschrift aansluit.

Als ze gaan werken, zoals die meneer op de stand mij aangaf dat wordt de rebox een super satellite ontvanger (zou het).

 

catw.

 

P.S. Nu zal ik wel weer héél erg commentaar krijgen maar ja ik heb dit hier als mede deling neergezet naar het gegeven wat ik vandaag als gegevens heb ontvangen.

(taal en type fouten zijn geheel voor mijn rekening, dus daar hoeft u geen commentaar op te geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark
...
ST chipset maker ondersteund GEEN Linux op de St 7101 chipset die bijv in de Rebox gebruikt wordt.
Broadcom doet dat wel met hun chipsets. die ondersteunen linux en hebben daarvoor ook de protocollen vrij gegeven om het voor de Koreaanse bedrijven makkelijker te maken essentiele problemen op te lossen.


Ik snap wel dat Fortis geen support geeft op Linux. Zij schrijven hun eigen firmware die uiteindelijk met de harware één product vormt. Dat wij er Enigma op zetten moeten we zelf weten.

Tijdens het gesprek kwam het over Topfield. Blijkt er één van die mannen 5 jaar voor Topfield gewerkt te hebben. Toen hij weg ging bij Topfield zijn er ook goede programmeurs vertrokken. Daardoor had men veel aanloop problemen met de 70xxHD serie.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Sathopper,

Je springt van de Hak op de Tak en ik weet echt niet wat je met dit bericht (Zie hierboven) bedoelt of wat je ermee wilt zeggen.

 

En de informatie dat Topfield engineers naar Fortis zijn gegaan, hmmmm dat zet mij aan het denken Sathopper, niet te veel zeggen want anders ben je geen mistery popstar meer smile

 

Ik blijf er overigens bij dat de Rebox 9000 en 8000 kampt met grote stabiliteit problemen, die in de Basis al niet goed zijn.

 

Wanneer Fortis beweert dat ze alle problemen op gaan lossen, dan begrijp ik niet waarom Rebox alles tegenspreekt.

 

We zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clark
Sathopper,
... en ik weet echt niet wat je met dit bericht (Zie hierboven) bedoelt of wat je ermee wilt zeggen.

Nou Clark,

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
want ook van jouw bericht zou ik nu kunnen zeggen dat ik echt niet weet wat jij hiermee bedoelt of ermee wilt zeggen.

Dat je ontevreden bent dat weten we nu inmiddels allemaal wel maar de rest van jouw opmerking raakt wal nog kant.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: Clark
...
ST chipset maker ondersteund GEEN Linux op de St 7101 chipset die bijv in de Rebox gebruikt wordt.
Broadcom doet dat wel met hun chipsets. die ondersteunen linux en hebben daarvoor ook de protocollen vrij gegeven om het voor de Koreaanse bedrijven makkelijker te maken essentiele problemen op te lossen.


Ik snap wel dat Fortis geen support geeft op Linux. Zij schrijven hun eigen firmware die uiteindelijk met de harware één product vormt. Dat wij er Enigma op zetten moeten we zelf weten.


Ik begrijp dat eigenlijk niet. De firmware die door Fortis geleverd wordt, en daarna door de diverse resellers bewerkt, is notabene zelf een Linux versie. Probeer maar eens het uname commando als je een telnet sessie met je Rebox hebt opgezet.

Daar komt nog bij dat de fabrikant van de gebruikte chipset een complete supportsite onderhoudt...

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...