Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Stroomverbruik tijdens opname


Gast satbeginner

Aanbevolen berichten


Inderdaad, een nogal vreemde vraag waarbij ik me hoofdzakelijk afvraag wat de toegevoegde waarde is van het te verwachten antwoord.

 

Als je normaliter TimeShift op Automatisch hebt staan dan zal het apparaat nauwelijks of niets meer verbruiken als de opname loopt want de HDD loopt immers toch al.

 

Als je de vraag zou stellen wat verbruikt het apparaat in vol bedrijf dan zou ik gezegd hebben circa 28W - 32W maar dat vroeg je niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is dit een vreemde vraag?.

 

Dat jullie dit niet interessant vinden is een ander verhaal, dus lijkt het me beter dat je gewoon geen antwoord er op geeft, want aan zo een onzinnig antwoord heeft de topic starter niets aan en het voegt niets toe (Jurgen, je wijst vaak mensen op de toegevoegde waarde van hun post, deze post van jou voegt ook niets toe of zelfs het tegendeel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt tegen heren.

Volgens specificatie van de fabrikant max. 60 Watt

Een WD green neemt hiervan 5,4 Watt voor zijn rekening.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbeginner

Op dit forum heb ik ergens gelezen dat de Rebox erg warm kan worden en daarom heb ik deze vraag gesteld. Ik zit nog te twijfelen of ik deze HD ontvanger wil kopen omdat deze niet standaard een ventilator op de achterkant heeft.

In de specs staat inderdaad max 60W maar ik zou wel willen weten of dit ook inderdaad zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar de genoemde 60W vandaan komen maar ik heb het verbruik even nagemeten.

 

Bij vol bedrijf en TS op Automatisch, dus op AAN, is het verbruik tussen 36,1W en 36,3W.

 

Na het opstarten van 1 of 2 HD opnamen neemt het verbruik met plusminus 0,4W toe.

 

Dus zoals eerder ook al opgemerkt neemt het verbruik bij het opstarten van een opname niet toe.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbeginner
Op dit forum heb ik ergens gelezen dat de Rebox erg warm kan worden en daarom heb ik deze vraag gesteld.


Dan is de vraagstelling een beetje krom (vind ik)
Dit was de 1e vraag

Origineel bericht van: satbeginner
Heeft iemand de stroomverbruik gemeten van de 9000 tijdens een opname?


Ik bedoel het eerste wat in mij opkomt wat kan mij dat boeien hoeveel stroom die gebruikt tijdens de opname (meestal lig ik dan op bed)

Vraagstelling had dan kunnen zijn, verbruikt de Rebox veel stroom omdat deze noagal warm wordt?.
Of, wat is de oorzaak van het warmte probleem?

En als TS een beetje moeite had gedaan, had die kunnen lezen dat het warmte probleem (als het een probleem is) simpel op te lossen is dmv een ventilator

Ik ben het met Jurgen eens de vraagstelling (alleen de vraag zoals gesteld door TS) compleet niet intressant.(zeker niet voor een forum)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik weet niet waar de genoemde 60W vandaan komen maar ik heb het verbruik even nagemeten.

Gewoon overgenomen uit de specificaties van de Octagon 1018, want bij de 9000 wordt het niet genoemd.
Ik ben als techneut overigens benieuwd hoe je het opgenomen vermogen gemeten hebt.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meter (monitor) geeft inderdaad een betrouwbaar beeld.

Bedankt voor de info.

Ik begrijp nu wel, waarom het verbruik niet in de Nederlandse specificaties is over genomen.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...