Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 de deur uit, zoek andere...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na jaren dienst te hebben gedaan en nooit echt ontvangst te hebben gehad van meerdere LNB's, ga ik de T90 de deur uit doen. Eigenlijk komt het doordat ik nooit echt heel veel tijd eraan besteedt heb om het af te regelen en het was gewoon moeilijk. Heb geprobeerd wat ik kon, alle instructies, xls, waterpassen e.d.

Maar goed, mijn meisie en de buren vinden de T90 te groot en ga dus op zoek naar een kleinere. De schotel staat namelijk op het terras dus iedereen ziet dat grote gevaarte...

Enfin, ik zoek naar een schotel die niet groot is. Dus geen blikvanger maar wel liefst de Canal Digitaal gewoon + HD kan ontvangen. Volgens mij kom je dan snel uit op Astra 1, 2, 3 en H-bird (13.0E, 19.2E, 23.5E en 28.5E).

Nu heb ik een VU DUO+ en een Topfield PVR4000. Beiden hebben een twin tuner maar voor de Topfield vind ik dat niet belangrijk die staat toch boven. De VU DUO+ is het meegenomen als ik het kan gebruiken maar het is geen eis.

Nu heb ik op het forum gezocht en volgens mij zijn de volgende modellen favoriet (in volgorde):

1. Multytenne

2. Triplesat

3. Bigsat

Zie ik iets over het hoofd en is er nog een andere optie?

Nu las ik dat de Multytenne bedoeld is voor Duitsland maar dat het hier ook goed werkt. Het is klein en eventueel voor twin, maar die geeft minder ontvangst dan de single. Is het mogelijk de Multytenne single met een Spaun schakelaar te koppelen, dus dat je meerdere receivers erop kan aansluiten?

kortom wie kan me adviseren welke schotel, schakeling etc? Bedankt alvast.

Geplaatst:

ook al een paar commen-taartjes over multytenne

met je VU+ DUO is de t90 een perfecte combinatie ALS je de t90 ook goed uitricht

de VU+ DUO heeft kritische, gevoelige tuners / willen dus een perfecte LNB/schotel uitrichting.

de bigsat uitrichten is ook veel werk en vraagt ook precisie

ik adviseer je een halve dag tijd nemen en een t90 hobbyist naast je met goede sat-meter, in plaats van een nieuwe wok nemen.

die bigsat is overigens OOK niet goedkoop.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

buizer is off-line,

maar woont volgens opgave in z'n profiel in heemstede.

kijk maar dat zijn toch nog mooie aanbiedingen

Sjaak(k) kun je zelfs nog een middagje aan het strand legge. :D

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Haha, het is in Heemstede en inderdaad vlakbij de strandtenten (maar hier is ook bier in huis!)

Ik trek me inderdaad niet zoveel aan van de buren, maar aangezien wij ook al een grotere auto rijden... :D

Ons huis/terras is gewoon niet geschikt voor zo'n grote installatie (woonde eerst elders en daar zat ie op het dak). Het heeft me echt zoveel tijd gekotst dat ik er genoeg van heb. En al die sat's/zenders dat is gewoon te veel. HB, Astra 1,2,3 is volgens mij voldoende...

Dus stel nu dat ik doorzet (lees verkoop van T90), kan ik dan beter maar gaan voor de Multytenne aangezien die het kleinst is en waarschijnlijk het makkelijkst is af te stellen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: buizer
Dus stel nu dat ik doorzet (lees verkoop van T90), kan ik dan beter maar gaan voor de Multytenne aangezien die het kleinst is en waarschijnlijk het makkelijkst is af te stellen?

Ik zal voor een Visiosat Bi-satellite G4 of een Triax 88cm met multifeed houder ivm gunstiger regen reserve.
Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

Ongeloofelijk: je bent te beroerd om de T90 fatsoenlijk af te stellen, en denkt met de koop van een andere wok resultaat te scoren?

Denk het nie

Geplaatst:
Citaat:
Het heeft me echt zoveel tijd gekotst

Ohh...dan moet het wel heel erg geweest zijn. :D

Maar ik kan me je besluit wel voorstellen. Ook al is die T90 een hele goede oplossing, ik vind hem persoonlijk ook erg lelijk. (sorry vrienden van de T90).

Wil je iets wat duidelijk minder opvalt, dan is de Multitenne een hele goede oplossing met als nadeel dat ie weinig slecht-weer reserve heeft.
De Visiosat Bi-satellite G4 vind ik persoonlijk een hele goede oplossing. En smoelt optisch wel beter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik vind jouw ook een beetje lelijk Drs IJzerbout mad:D

Ben wel benieuwd hoe Drs IJzerbout dit bericht "Ontvangt"....denk dat dat met zijn grote schotel nu wel binnen is :D
Geplaatst:

@dishman_ex5020

Ongeloofelijk: je bent te beroerd om de T90 fatsoenlijk af te stellen

Heb er echt veel dagen in gestoken, maar het lukte gewoon niet. Mogelijk is de tweede schotel verbogen of zoiets door de storm. Hij heeft een tijd nl. los gestaan en is soms wel eens om gekukeld.

Geplaatst:

ik kraak niets af. het liefst had ik gehad dat het gewoon werkte, maar de maat is vol: dan maar iets anders wat gewoon op 19.2 is af te stellen en de rest automatisch (zoals by multytenne)

Geplaatst:
Origineel bericht van: buizer
@dishman_ex5020
Ongeloofelijk: je bent te beroerd om de T90 fatsoenlijk af te stellen

Heb er echt veel dagen in gestoken, maar het lukte gewoon niet. Mogelijk is de tweede schotel verbogen of zoiets door de storm. Hij heeft een tijd nl. los gestaan en is soms wel eens om gekukeld.

Ik heb als beginner de Visiosat Bi-Sat G4 afgesteld en had geen dagen nodig, dus zou het jou ook moeten lukken. En zoals de heren hierboven al aangeven is dit een goede keus voor Astra 1,2,3 en HB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen