Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 de deur uit, zoek andere...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

neem dan een wavefield T55 is in iedergeval een stuk beter dan de multitenne die heeft weinig regen reserve.

en je kunt er nog wat extra lnb's op kwijt zoals bv 9 oost erg leuke zenders daar.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

Of de welbekende Triax met multirail opstelling.

Werkt perfect, steeds meer s4a'llers doen het al en de afstelling is zo simpel als een single LNB opstelling:

Astra 19 oost afstellen en de rest aanschuiven en even finetunen. Als je toch van je T90 af wil...

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Gast dishman_ex5020
Geplaatst:

@buizer: ik heb je postings eens doorgenomen betreffende de afstelproblemen.

Als je niet begrijpt hoe een schotel moet worden afgesteld en/of niet het geduld hebt om het goed te doen, kun je beter overstappen op de kabel.

Ik mag dan een merkloze T90 hebben, maar had deze echt in een mum van tijd afgesteld op diverse sats. Dat is geen geluk hebben, maar je eerst verdiepen in de materie. Een goede satmeter (HDSM) kan je daar ook nog enorm tijd besparen.

Mocht het dan nog niet lukken, kun je een beroep doen op medesatters, waardoor je installatie nog nut heeft. Nu is het slechts een blik (wind-)vanger.

Geplaatst:
Origineel bericht van: buizer
ik kraak niets af. het liefst had ik gehad dat het gewoon werkte, maar de maat is vol: dan maar iets anders wat gewoon op 19.2 is af te stellen en de rest automatisch (zoals by multytenne)

Tja, ik heb een T90 laten plaatsen door een (vriendje van) de satboer. Werkte eigenlijk nooit lekker. Na veel hier gelezen te hebben, de Holles sheet bekeken te hebben heb ik de mijne maar eens opnieuw uitgericht. Niks moeilijk - gewoon op iedere sat een zwak signaal opgezocht en met de DECT van het dak naar iemand beneden iedere keer maar weer de nummertjes door laten geven (BER, SNR, sterkte). Binnen een half uurtje hadden we meer zenders, meer signaal en betere BER. Nee, apparatuur heb ik niet maar wel gezond verstand en een Dreambox. Nee, hij zal niet optimaal staan maar voor ons heeft werkt t prima met veel (vooral HD) zenders. Misschien dat ik het ooit nog beter ga doen maar voorlopig werkt t perfect. T90 is groot, lomp, maar niet zo moeilijk in te stellen als je alle draaiingen en richtingen een beetje snapt.

Geplaatst:

volharden en toch doorgaan helpt altijd.

maar we moeten buizer niks door de strot drukken ook niet zulke uitlatingen doen zoals dishman_ex5020 berichte.

je moet ook zin hebben in de materie en de moeilijkheidsgraad van de t90 is best hoog.

(alhoewel ik weet dat enkele semi-profi's met de multytenne ook behoorlijk wat gevloekt hebben)

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

ik zou de T90 gewoon houden en door iemand van hier opnieuw laten uitrichten.....

als je een andere schotel neemt krijg je spijt ervan.

de Bigsat is ook een grote schotel, dus dan zal je terug moeten gaan naar een multytenne of triple-sat.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Als je de T90 te groot vindt dan valt de bigsat ook af.

de mult en triple vallen in mijn ogen ook af ( te weinig reserve )

Blijft er 1 kleintje over : Wave T55 ( 66x56 cm )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver

Voor welke satellieten? Als het alleen voor de A1,2,3 en Hotbird dan is een triax 88cm met multifeed houder of een visiosat G4 een beter keuzen dan de T55. Heb ik ervaren.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: D_liver

Voor welke satellieten? Als het alleen voor de A1,2,3 en Hotbird dan is een triax 88cm met multifeed houder of een visiosat G4 een beter keuzen dan de T55. Heb ik ervaren.

Misschien maar ook weer veel groter.
Welke satelieten? Kijk naar mijn handtekening dat red je echt niet met een triax 88 of een G4.
Enigste afvallers in de rij ( met zware regen) zijn 9 en 7 oost )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen