Ga naar inhoud

[RE-9000HD] HD zit vast.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben na verblijf van 7 weken in Frankrijk weer terug in Nederland, en wat blijkt de 9000 wil niet opstarten.

Ik hoor een zoemend geluid van de HD, die probeert op te starten, en dan gaat de tuner uit.

Diverse malen stroom er af gehaald en opgestart, maar niets hielp.

Daarna heb ik een paar tikken op de tuner gegeven en ja hoor de HD start op en de laatste twee dagen geen enkel probleem meer gehad.

Nu mijn vraag: heeft de Hd nu echt vastgezeten (waarschijnlijk wel) en is dit nu normaal, dat na absentie van 7 weken iets vast kan gaan zitten.

ik heb eer een paar tikken opgegeven, en dat zal wel niet goed zijn, dus wat kan ik doen als na een volgende vakantie de boel weer vast zit.

Gaarne reacties.

Geplaatst:

Ja het kan maar zo dat een schijf vast zit. Ik heb het ook een keer gehad met een nieuwe schijf. Twee dagen voor de vakantie in de PC gezet en na 3 weken schijf vast. Wat je dan kunt doen is de schijf er uit halen en er een draai aan geven. NOOIT op slaan.

gr. Geert

Geplaatst:

In ieder geval horizontaal vervoeren. Veel harddisken houden niet van vertikale montage, en zeker niet van zo'n 1000 km door elkaar geschud te worden in die stand. (De koppen zijn in die stand veel makkelijker te bewegen)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen