Ga naar inhoud

[DM500HD] coderen zwarte afstandsbediening

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben al enkele dagen bezig met het coderen van de zwarte afstandsbediening van DM500HD voor de TV. De vermelde sony-codes werken geen van alle. Ook het zoekprogramma via TV-SHIFT-991 werkt niet, omdat na 991 de TV-led niet knippert. Daarna heb ik geprobeerd om de AB een andere modus te geven, om geen interferentie met de DM7020 te krijgen. Maar ook dan licht de TV-led niet op na 982. Het deblokkeren lukt dus niet.

Mijn vraag is of dit via instellingen in de enigma te verhelpen is, dan wel de deblokkering van deze zwarte AB onherroepelijk is. Of is de AB wat dit betreft kaduuk?

Geplaatst:

Hier zelfde probleem met de zwarte afstandsbediening van DM800 te configureren voor Sony TVs.

Heb ook nog een oudre grijze afstandsbediening van de DM7000 en daar werkt het perfect mee.

Geplaatst:

heb de zwarte afstandsbediening die met 4-cijferige code zou moeten werken (URC-39930RJ0-04) zoals aagegeven op het klepje van de batterijen.

alle Sony codes geprobeerd maar tevergeefs:

1535 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

1681 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

1040 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

1781 -> code niet aanvaard door de afstandsbediening

0041 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0383 -> code niet aanvaard door de afstandsbediening

0066 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0132 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0067 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0586 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0187 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0123 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

0200 -> code niet aanvaard door de afstandsbediening

0104 -> code aanvaard door de afstandsbediening maar kan TV niet bedienen

Geplaatst:

dank voor jullie reacties.

Uiteindelijk is het gelukt (code 029, al eerder in dit forum genoemd). Het oplichten van de TV-toets na de Shift werkt op de zwarte anders dan op de zilveren: hij licht weliswaar 2 keer op, maar blijft dan even branden. De clou zit hem er in, dat je met het intoetsen van de codes begint, voordat het oplichten van de tv-toets verdwijnt (misschien ook de oplossing voor masterw).

Geplaatst:
Origineel bericht van: enco
Het oplichten van de TV-toets na de Shift werkt op de zwarte anders dan op de zilveren: hij licht weliswaar 2 keer op, maar blijft dan even branden.

Dat de TV-toets licht hier idd 2 keer op maar blijft niet branden, en de 3-cijferige codes worden niet aanvaard...

Eigenaardig

Geplaatst:

1. TV-toets ingedrukt

2. shift ingedrukt. TV-toets licht 2 maal op en blijft de 2e keer nog even langer oplichten

3. voordat dit laatste oplichten ophoudt, 3-cijferige codes ingevoerd, zoals opgenomen in de handleiding van dream-multimedia

4. na 2 keer oplichten bij bepaalde code shift-toets weer ingedrukt om op te slaan.

bij de laatste poging heb ik meteen de goede code voor de sony-tv (029)ingevoerd, omdat die elders in dit forum al genoemd was. En die pakte meteen (= 2x oplichten tv-toets)

Geplaatst:

Dat "even langer oplichten" gebeurt bij mij niet, dus moet ik waarschijnlijk toch de 4-cijferige codes proberen zoals aangegeven op het klepje van de batterijen.

Met de zilveren afstandsbediening van de DM7000 werkte dat perfect maar de zwarte wil gewoon niet mee hoewel de meeste 4-cijferige codes aanvaard worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen