sat_viewer Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 heb een cf kaartje van 64 mb dat gewerkt heeft in dm7020 tot ik via fwp de multiboot verwijderd heb. Via de pc onder windows werkt cf zonder problemen, maar in de dm loopt de boel vast (image is gemini 470) Ook via fwp wordt de cf kaart niet herkent. wie weet raad ? sat_viewer
Catastrofus Geplaatst: 25 augustus 2010 Geplaatst: 25 augustus 2010 Gemini 4.7? Ik heb een dm7025+, in duitsland, uitstaan, geflashed eind 2008 met 4.8. Een beetje updaten naar een meer recentere versie zou ik als eerste doen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
sat_viewer Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2010 @catastrofus Ik ben nog niet zo lang geleden overgeschakeld naar dreambox dus ben ik een leek. De laatste image voor dm7020 ("oudere" versie E1) was deze dacht ik. sat_viewer
Catastrofus Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Ik zit onzin te vertellen. Het was niet 4.8 in 2008 maar 3.8. Dus, de door jou gebruikte versie, valt nog wel mee qua ouderdom. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 -dat was het laatste image van gemini 4.7 voor de dm7020 (meer komt er ook niet) dus zover correct en eigenlijk het beste waarmee geen ernstige bugs meer zouden mogen optreden. de CF formateren en mounten is echter nog steeds een klein beetje tricky FWP (flashwizardpro) is eigenlijk te oud voor behoorlijk functioneren met nieuwere images (zelfs bij de gemini 4.7) wat te doen? als je de CF op windows PC ziet, neem ik aan dat je dat ding op fat32 hebt geformateerd dat lust je dreambox dm7020 met gemini 4.7 eigenlijk niet ga via schijfbeheer in windows naar de CF (die in PC steekt) zie de CF daar en wis de partitie zo verder regelen we het per dreambox doe de 7020 uit stop de CF in het slot van 7020 start de 7020 en wacht tot ie helemaal up is start de DCC.exe op je pc nu zou in ieder geval tijdens booten die CF zijn geïnitialiseerd / dus ook te zien onder het hdd menu twee opties zijn nu mogelijk: 1) dan gebruik je DCC.exe om die CF te formateren in EXT3 en om hem te mounten (DCC heeft daar mooie scripts voor ingebouwd) 2) dan formateer hem per menu in gemini ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
sat_viewer Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2010 @Tonskidutch probleem opgelost ! via schijfbeheer (administrator) kon ik de partitie niet verwijderen, enkel stationletter wijzigen en formatteren. Heb em dan als exfat geformatteerd in de pc en dan in de dm gestoken. Na het opstarten herkende hij de cf, doch hier kon ik niet formatteren, gaf fout bij initialisatie ?? Dan maar weer via FWP geprobeerd, daar lukte het wel en kan terug gebruikt worden voor multiboot. Zelfs werkend kan ik via gemini niet formatteren, maar goed hij werkt weer. tnx voor de reply's sat_viewer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen