jvijssel Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Ik heb een Triax 80 cm schotel met 4 ALPS slim duo lnb's. Ik ontvang Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Daar ik 2 twin hdtv decoders heb, een Humax iCord en een Comag PVR 2/100 CI HD, wil ik 4 kabels met de 4 tuners verbinden. Ik heb nu dus al 8 (2x4) kabeltjes met 2 switches verbonden. De 2 switches zijn nu alleen verbonden met de 2 ingangen achterop van mijn iCord. Deze iCord heeft 1 out, deze out heb ik verbonden met mijn 2e decoder en kan alleen beeld krijgen als ik dus op dezelfde transponder kijk (ik kan op de Comag dan 1 zender kijken en 2 tegelijkertijd opnemen), zoals die op dat moment op de iCord is ingesteld. Daarom wil ik tzt nog 2 aparte kabels doortrekken naar mijn Comag, die dan onafhankelijk van de iCord kan werken. Ik wil tijdelijk mijn bestaande schotel blijven gebruiken en de lnb's vervangen door 4 quad lnb's (of is quatro lnb's de betere keuze, wat is het verschil tussen deze 2, waar kan ik evt. uitleg hierover vinden?). Als ik de Quad cq. Quatro lnb's geplaatst heb, dan heb ik mijn duo lnb's nog over, die ik dan later op een andere satelliet wil kunnen uitrichten (die ook HDTV uitzendt), dat wordt dan de 5e satelliet die ik kan ontvangen (maar dan alleen wil aansluiten op de iCord). Je begrijpt het misschien al, mijn Triax 80 cm schotel zal dan mogelijk niet meer toereikend zijn voor datgene wat ik wil en kan ontvangen (vanwege het gewicht en plaatsing van de 5 lnb's). Ik zou dan over willen stappen op de Visiosat Bigsat schotel. Ik gebruik nu 2 losse switches, waarvan elke switch 4 ingangen heeft en 1 uitgang. Nu zou ik 1 apparaat willen (wordt dit ook een (multi)switch genoemd?), waar ik dus 16 kabeltjes met de ingangen mee moet verbinden en er zouden dan 4 uitgangen moeten zijn. MAAR......nu komt er een 5e lnb (de duo) erbij, wat voor switch heb ik dan nodig? Groetjes, JvIJssel Humax iCord 500 GB, PowerCam Pro voor iCord en OneCam voor Comag PVR 2/100CI HD 4x Alps Twin LNB's, Astra 1,2,3,Hotbird.
vGnp Geplaatst: 26 augustus 2010 Geplaatst: 26 augustus 2010 Origineel bericht van: jvijssel Ik wil tijdelijk mijn bestaande schotel blijven gebruiken en de lnb's vervangen door 4 quad lnb's (of is quatro lnb's de betere keuze, wat is het verschil tussen deze 2, waar kan ik evt. uitleg hierover vinden?) Quad LNBs zijn bedoeld om rechtstreeks op ontvangers aan te sluiten, quattro LNBs zijn bedoeld om op een multiswitch aan te sluiten. Op deze multiswitch kun je vervolgens ontvangers aansluiten. Uit iedere aansluiting van een quad LNB komt het volledige signaal, uit de 4 aansluitingen van een quattro LNB komen: - Vertikaal Hoog - Vertikaal Laag - Horizontaal Hoog - Horizontaal Laag Quattro LNBs zijn alleen in combinatie met een multiswitch te gebruiken. Daarentegen komen er steeds meer multiswitches op de markt die ook met quad LNBs (kunnen) werken. Een schemaatje van 5 LNBs met 4 tuners heb ik bijgevoegd. Dat zijn quattro LNBs, een 17/4 multiswitch, een 5/4 multiswitch en 4 uncommited switches vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen